Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Δημήτρης Παπατρέχας: Έξοδος

Δημήτρης Παπατρέχας: Έξοδος

Μου αρέσουν οι δρόμοι. Κατά περιόδους ζωγραφίζω δρόμους. Καινούργιους. Μου αρέσουν τα διαβατάρικα πουλιά που πετούν συντεταγμένα. Οι δρόμοι οδηγούν κάπου, γι΄ αυτό υπάρχουν. Άλλοτε το σημείο που θέλεις να φτάσεις είναι ορατό και καθαρό. Άλλοτε όχι. Σημασία έχει η πορεία προς αυτό. Η ζωγραφική πράξη & όχι το τελείωμα του πίνακα. Τα πουλιά σε πτήση και κατεύθυνση προσανατολισμένα δείχνουν την έξοδο πηγαίνουν προς αυτή. Τα πουλιά είναι πνεύμα, είναι σύμβολο αρχέτυπο. Ακολουθώντας το σύμβολο, πορεύομαι προς την δική μου έξοδο. Αφήνω τους τέσσερις τοίχους του εργαστηρίου μου, το παρελθόν χάνεται. Δουλεύω έξω στον απέραντο ορίζοντα, με όλες τις καιρικές  συνθήκες. Τώρα τα πουλιά πετούν πάνω στη ζωγραφισμένη επιφάνεια. Βγαίνουν μέσα από το πρεσαρισμένο πάνελ ξύλου ο.δ.β. αφήνοντας μόνο την σκιά τους, χωρίς  ύλη, σαν μύθος, σαν τη Μάρπησσα την βασιλοπούλα που την συνάντησα σε ένα ξενοδοχείο στο Αγρίνιο. Αρνήθηκε να παντρευτεί Θεό, κατά όπως ήθελε ο πατέρας της Βασιλιάς Εύηνος και παίρνει έναν κοινό θνητό κάνοντας την έξοδό της προς το δικό της θέλω. Που βγάζει η έξοδος είναι προσωπική μας υπόθεση . Μέχρι εκεί είναι μακρύς δρόμος, ας τον διαβούμε.

 

 

Info: Ο Δημήτρης Παπατρέχας γεννήθηκε το 1955 στον Μαχαιρά Αιτωλοακαρνανίας. Εργάσθηκε ως βοηθός στο εργαστήριο του Γιώργου Βακιρτζή, από το 1978 μέχρι το 1982, με παράλληλη ενασχόληση στις γραφικές τέχνες και σπουδαστής στην ΑΣΚΤ Θεσσαλονίκης το 1984.  Έχει κάνει 5 προσωπικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές στην Αθήνα, στο Αγρίνιο και στη Νέα Υόρκη.

papatrehas.wordpress.com

 

 

Η έκθεση ζωγραφικής του Δημήτρη Παπατρέχα με τίτλο "Έξοδος" παρουσιάζεται  στη Δημοτική Αγορά Αγρινίου από 27 Απριλίου

Σχετικές ειδήσεις
Σίμων Συλαΐδης: Η τέχνη της Καλλιγραφίας σε αρμονία με τη Φύση
22.07.2016 16:33
Η καλλιγραφία είναι και εικόνα και γράμματα. Θεωρείται το απόλυτο είδος τέχνης. Ο τρόπος με τον οποίο παίρνεις έναν απλό χαρακτήρα και τον μεταμορφώνεις, δίνοντάς του ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο σε κάθε μία πινελιά, το κάνει να φαίνεται σα να μην υπάρχουν όρια στη δημιουργία. To «Urban Calligraphy» είναι η καλλιγραφία που βρίσκεται στο αστικό περιβάλλον. Είναι η καλλιγραφία που δεν παραμένει μόνο σε μία κόλλα χαρτί αλλά αυτή που μπορεί να διαφύγει σε κάποιο μεγαλύτερο καμβά.
Μαρία Φιλοπούλου: Το αντίδοτο του νερού (l'eau comme antidote)
08.06.2016 10:53
Έχω εμμονή με το νερό και ό,τι έχει σχέση μ´ αυτό, στην προσωπική μου ζωή και στην ζωγραφική μου τα τελευταία χρόνια.
Νατάσσα Πουλαντζά: Ανασκευάζοντας τον χρόνο
27.05.2016 12:47
Το κύριο εκφραστικό μου μέσο είναι η ζωγραφική, χωρίς να τη δεσμεύω πάντα στις δύο διαστάσεις και στη χρήση κλασικών υλικών και τεχνικών. Συνήθως, ως πρώτη ύλη στη δουλειά μου, χρησιμοποιώ φωτογραφικό υλικό που προέρχεται είτε από «σκηνοθετημένες» λήψεις στον χώρο του εργαστηρίου μου είτε από υλικό το οποίο συλλέγω από τον Τύπο και το διαδίκτυο.
Αχιλλέας Πιστώνης: Αναδιατυπώνοντας ξανά και ξανά
09.05.2016 12:53
Συνήθως, όταν ζωγραφίζω, προσπαθώ να συνεχίσω το προηγούμενο έργο, αυτό συμβαίνει πάντα. Νομίζω ότι είναι ο λόγος που δεν μπορούσα ποτέ (ούτε ως φοιτητής) να κάνω δύο έργα ταυτόχρονα, η ιδέα για το επόμενο έργο έρχεται λίγο πριν τελειώσει αυτό που κάνω εκείνη τη στιγμή. Είναι κάτι που μπορεί να ειπωθεί με τόσο διαφορετικούς τρόπους που τελικά, έργο το έργο, φτάνω σε ένα σημείο να μιλάω για κάτι εντελώς άλλο. Τότε δημιουργείται ένα μονοπάτι για μια επόμενη ενότητα έργων που πάλι θα πρέπει να ειπωθεί με παραλλαγές, αυτό είναι η εμμονή μου, δεν γίνεται να μην το δω, άρα πρέπει να το κάνω.
Γιάννης Αδαμάκος: Το ταξίδι μου
27.01.2016 13:13
Η ζωγραφική μου περιστρέφεται γύρω από τρία θεμελιώδη στοιχεία: τον Χώρο, τη Φιγούρα και το Φως. Ζωγραφίζω με θεματικές ενότητες.