Από 14 Οκτωβρίου 2015 κάθε Τετάρτη, το El  Convento Del Arte παρουσιάζει τη μουσική παράσταση ΡεμπεTango με την Κατερίνα Κουρεντζή. Όταν το Tango συνάντησε το Ρεμπέτικο.

ΣΥΝΟΨΗ

Ρεμπέτικο και Τango – Δρόμοι παράλληλοι: Καμιά άλλη μουσική δεν έχει τόσα κοινά σημεία με το ρεμπέτικο, όσα το tango, ξεκινώντας από την ομοιότητα των κοινωνικών καταβολών τους.

Η περίοδος του μεσοπολέμου ήταν η πιο χαρακτηριστική για το αργεντίνικο tango, όπως ήταν άλλωστε για το αστικό λαϊκό τραγούδι πολλών λαών. Την εποχή εκείνη το tango βγήκε από το “περιθώριο” και ξεπέρασε τα σύνορα της Αργεντινής, αποκτώντας θαυμαστές σε Ευρώπη και Βόρειο Αμερική. Εκείνη την εποχή, επίσης, δημιουργήθηκαν εκατοντάδες ορχήστρες και γράφτηκαν κάποια από τα καλύτερα μουσικά κομμάτια στην ιστορία του tango.

Από τα αβέβαια βήματα των πρώτων milongas, από τις φτωχογειτονιές και τα προάστια μιας πόλης μεταναστών, από τις αυλές και τις λαϊκές πολυκατοικίες, στις μεγάλες λεωφόρους του Μπουένος Αϊρες και στις αριστοκρατικές γειτονιές του – και βέβαια στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη, έως ότου αποτελέσει ξεχωριστό και χαρακτηριστικό κεφάλαιο της κουλτούρας του 20ού αιώνα, που, μαζί με το ρεμπέτικο για τον δικό μας πολιτισμό, ενέγραψε στη συλλογική μνήμη τη νοσταλγία της καταγωγής των μεταναστών, τις μουσικές τους αναμνήσεις, τις ψευδαισθήσεις τους και τις απογοητεύσεις τους, τη σχέση τους με το κοινωνικό περιθώριο, την ταυτότητά τους και τέλος την υπερηφάνεια τους.

Από περιβάλλον περιθωρίου, το tango θα μετατραπεί, ακολουθώντας τις κοινωνικές μεταλλαγές της αργεντίνικης ιστορίας, σε πολιτιστική θρησκεία ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων -όπως και η τζαζ και το ρεμπέτικο- με νέους ήρωες και νέους θρύλους, με δικά του τεμένη και δικούς του τόπους λατρείας, εκπέμποντας ένα νέο μυστικισμό, ισχυρό ακόμη και σήμερα, αν τουλάχιστον ακούσουμε τις ερμηνείες του Άστορ Πιατσόλα. Η αρχική του ερμητική γλώσσα θα γίνει εκ των πραγμάτων πιο κατανοητή, αφού θα ξεπεράσει τα όρια του μυημένου περιθωρίου για να εκφράσει ευρύτερα και πιο συντηρητικά κοινωνικά στρώματα, χωρίς ωστόσο να χάσει τη νοσταλγία, που είναι και η ουσία του.

Οι ομοιότητες, της ιστορίας του tango με την ιστορία του ρεμπέτικου είναι απρόσμενες, χαρακτηρίζοντας ίσως χώρες όπου η επίσημη κουλτούρα βρίσκει ικανούς ανταγωνιστές ανάμεσα στους ανένταχτους και στους επιμένοντες διαφορετικά.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Φωνητικά: Κατερίνα Κουρεντζή

Πιάνο / ακορντεόν: Μάριος Στρόφαλης

Μπουζούκι / μαντολίνο: Θάνος Θεοδωρόπουλος

Πιάνο / μπαντονεόν: Roman Gomez

Χορογραφίες: Μαργαρίτα Πλέσσα και Ariel Perez

Διάρκεια: 120′

Διάλειμμα: 10′

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΡΕΝΤΖΗ

Η μητέρα της, καθηγήτρια πιάνου, τη μύησε από παιδί στη μουσική.

Είναι Πτυχιούχος Πιάνου του Εθνικού Ωδείου Αθηνών. Διδάχτηκε κλασικό τραγούδι με τον John Modino, από το οποίο μεταπήδησε ,και ασχολήθηκε με το μοντέρνο τραγούδι μαθητεύοντας στην Julie Massino.

Η φωνή και το ταλέντο της, τραγουδώντας σε 6 ξένες γλώσσες, που μιλά άπταιστα, πέρασαν τα σύνορα της χώρας μας, και βρέθηκε να ζει, να δημιουργεί και να αναγνωρίζεται η αξία της σε χώρους καλλιτεχνικούς του LosAngeles, του Μαϊάμι και της Μόσχας.

Ηχογραφεί το πρώτο της τραγούδι και κάνει το πρώτο της videoclip, στο Los Angeles με τίτλο «Baila Habibi», στη μουσική συλλογή “Baila Habibi Compilation”, που κυκλοφόρησε από την Time Zone Records L.A και τη Sony Music L.A.

Εντωμεταξύ, επιστρέφει στην Ελλάδα για να ολοκληρώσει τις σπουδές της στη Νομική Σχολή Αθηνών.

Το ανήσυχο καλλιτεχνικό της πνεύμα την οδηγεί στην πόρτα της Eros Music του Στέλιου Φωτιάδη και ηγείται του γκρουπ «Fata Morgana» ως η τραγουδίστρια αυτού. Κυκλοφορεί, τότε, τον δεύτερό της δίσκο με τίτλο «Αν μ’ αγαπάς» ο οποίος είχε αρκετά μεγάλη επιτυχία και η ίδια αρχίζει να εμφανίζεται σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές.

Συνεργάστηκε με κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς, συνθέτες και ερμηνευτές, όπως με τον Γιώργο Χατζηνάσιο, τον Γιάννη Σπανό, Θοδωρή Ξυδιά, τον Στέφανο Κορκολή, τον Δαυίδ Ναχμία, τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, τη Νατάσσα θεοδωρίδου, τον Κώστα Μακεδόνα και πολλούς άλλους.

Καταξιώθηκε και εδραιώθηκε στον καλλιτεχνικό χώρο με την απόλυτα επιτυχημένη συνεργασία με τον κορυφαίο συνθέτη Μίμη Πλέσσα, με τον οποίον δημιουργούν έναν δίσκο με κάποιες απ τις μεγαλύτερες επιτυχίες του συνθέτη , με τίτλο «σε ελληνικά και ρώσικα μονοπάτια» . Ο δίσκος αυτός γνώρισε μεγάλη επιτυχία στη Ρωσία. Μετακομίζει στη Μόσχα για 5 χρόνια και συνεργάζεται, εκεί, με διάσημους καλλιτέχνες, όπως τον Vladimir Preznikov και τη Natalia Podolskaya.

Η ζωή και η οικογένειά της την οδηγούν πάλι πίσω στην Ελλάδα, όπου ηχογραφεί τον τρίτο της δίσκο, με τίτλο «Απόψε αλλάζω τη ζωή μου» σε στίχους Alice Torι , που κυκλοφόρησε από την Protasis Music του Νίκου Οικονόμου.

Η Κατερίνα Κουρεντζή ερμηνεύει με εντυπωσιακό τρόπο, τραγούδια από όλα τα μουσικά είδη. Σήμερα, τη συναντάμε να ηγείται σχημάτων με εναλλακτικά μουσικά θέματα, τα οποία υποστηρίζει άξια με ένα ρεπερτόριο που ξεπερνά τις τρεις ώρες, ταξιδεύοντας το κοινό της σε όλον τον κόσμο, με τελικό σταθμό, την πατρίδα της.

Τέλος, η Κατερίνα Κουρεντζή, δε σταματάει ποτέ να φλερτάρει με την τέχνη. Εμπλουτίζει τα σχήματά της με τις γνώσεις της σε ελληνικούς, μοντέρνους, ευρωπαϊκούς, λάτιν χορούς και συμμετέχει σε θεατρικούς θιάσους που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία.