Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Ρόζα Προδρόμου: Ρίσκο επί σκηνής (Σκέψεις πάνω στη διαδικασία δημιουργίας της σόλο περφόρμανς Pulsar)

Ρόζα Προδρόμου: Ρίσκο επί σκηνής (Σκέψεις πάνω στη διαδικασία δημιουργίας της σόλο περφόρμανς Pulsar)

Μια γυναίκα προσπαθεί με χιούμορ κι εν μέσω του χάους του μυαλού της να βρει έναν αποτελεσματικό τρόπο να αντέξει την πραγματικότητα, το σκοτάδι της ανθρώπινης φύσης, την ανημπόρια μπροστά στο θάνατο.



Δουλεύοντας με τον σκηνοθέτη, τον John Britton, δεν μας αρκούσε μία γραμμική αφήγηση - ο ρυθμός και οι μεταβάσεις του Pulsar θυμίζουν roller coaster. Είμαι ταυτόχρονα ο οδηγός, ο επιβάτης στο τρενάκι του λούνα παρκ και ο εξωτερικός παρατηρητής.



Μια σόλο παράσταση είναι μια συνθήκη ρίσκου εξ αρχής: καθώς δεν υπάρχει συμπαίκτης, μόνο η ανάγκη επικοινωνίας μπορεί να γίνει στήριγμα και οδηγός την ώρα της έκθεσης.



Πρόθεση στη δημιουργική διαδικασία ήταν να μην υπάρχει σχεδόν καθόλου αυτό που λέμε ασφάλεια επί σκηνής: η μεταμόρφωση και οι αλλαγές φόρμας και ύφους είναι ραγδαίες σε ταχύτητα, μέγεθος και αισθητική. Από το κωμικό στο τραγικό, από το καθημερινό στο υπερβατικό, από την κυριολεξία στην μεταφορά, από τον παρόντα χρόνο στον θεατρικό. Aποσπάσματα αυτοσχεδιασμού, όπου το δίχτυ ασφαλείας του ηθοποιού γίνεται σχεδόν αδιόρατο. Εκεί η ελαφρότητα του παιχνιδιού αναλαμβάνει να καλύψει το φόβο της έκθεσης.



Κι έτσι ελπίζει κανείς να έχει για λίγο ξεγελάσει τη σκέψη, τον φόβο, κι έστω και στιγμιαία, τη μοναξιά.


    
Η περφόρμανς Pulsar θα επαναληφθεί από 12 Δεκεμβρίου στο Θέατρο 104.



Info: Η Ρόζα Προδρόμου σπούδασε Σωματικό Θέατρο στην Αγγλία (Huddersfield, 2000), όπου και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό της πάνω στις Διαπολιτισμικές Θεατρικές Σπουδές (Exeter, 2002). Έκτοτε ζει στην Αθήνα και εργάζεται ως ηθοποιός . Διδάσκει τεχνική και αυτοσχεδιασμό. Πιστεύει ότι χωρίς χιούμορ θα 'μασταν χαμένοι από χέρι.



* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 33

Σχετικές ειδήσεις
Κλήμης Εμπέογλου: Προσπαθώντας να βρω απαντήσεις, βρέθηκα με περισσότερα ερωτήματα
02.12.2016 16:43
Ο Κλήμης Εμπέογλου γράφει τις σκέψεις του σχετικά με το ζήτημα της ανθρώπινης βίας, με αφορμή την παράσταση Μάουζερ που θα παρουσιαστεί από 5 Δεκεμβρίου στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Μαριλίτα Λαμπροπούλου: Μερικές σκέψεις για τη Σκακιστική Νουβέλα
29.11.2016 15:14
Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου γράφει για την γοητευτική Σκακιστική Νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ που ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία σε δική της σκηνοθεσία και με ερμηνευτή τον Γιάννη Νταλιάνη.
Βασίλης Μαυρογεωργίου: Τι προσπαθεί να μας πει ο «Μικρός Πρίγκιπας»;
20.10.2016 10:14
Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, με αφορμή την παράσταση "Mon petit prince" που παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, γράφει για ένα ξανθό πλάσμα από άλλο πλανήτη που αγαπά ένα τριαντάφυλλο…
Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος: Το Σεξ Λεξικόν έχει τη δική του ιστορία
11.10.2016 15:24
Το «Σέξ Λεξικόν» έπεσε στα χέρια μου τη δεκαετία του 80. Πρέπει να ήμουν 10-11, τότε που είχα ήδη αρχίσει να αδημονώ για τη μετάβασή μου στον κόσμο των μεγάλων... Ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος γράφει τις σκέψεις του με αφορμή την παρουσίαση του έργου του «Σεξ Λεξικόν-Η Επιστήμη του Έρωτα» στο Θέατρο 104.
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.