Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Δανάη Παπουτσή: Ο κόσμος του Φασμπίντερ δεν είναι εύκολος, είναι ακραίος

Δανάη Παπουτσή: Ο κόσμος του Φασμπίντερ δεν είναι εύκολος, είναι ακραίος

Ο κόσμος του Φασμπίντερ αναζητά απεγνωσμένα το φως αλλά έρχεται αντιμέτωπος με το σκοτάδι σαν μια αναπόφευκτη συνθήκη που καθορίζει τα βήματά του.

Το έργο Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες είναι ένα κείμενο που έγραψε ο Φασμπίντερ όταν ήταν πολύ νέος, γύρω στα είκοσι. Αυτό δεν τον εμπόδισε να δείξει ολοφάνερα ποιά είναι τα θέματα που τον απασχολούν και θα τον απασχολούσαν μετέπειτα, στο τεράστιο έργο που άφησε πίσω του.

Το έργο πραγματεύεται την συναισθηματική εκμετάλλευση μεταξύ των ανθρώπων και το αδιέξοδο στο οποίο όλοι οδηγούνται το οποίο μοιάζει να μην έχει τελειωμό, ανεξάρτητα από την απόφαση που θα πάρει ο κάθε ήρωας για τη ζωή του. Στη διάρκεια των τεσσάρων μηνών δουλέψαμε πάνω στο έργο με την καθοδήγηση και την ξεκάθαρη και διαυγή ματιά του Μιχάλη Πανάδη, με κύριο στόχο να ανακαλύψουμε τους ανθρώπους αυτούς, να βρούμε ποιοί είναι οι στόχοι τους, το κύριο θέλω τους, τα εμπόδια τους σε σχέση με το στόχο τους και τα ‘’όπλα’’ που ο καθένας χρησιμοποιεί προκειμένου να πετύχει ή να πλησιάσει το στόχο αυτό.

Η παράσταση είναι ένα κράμα ρεαλισμού και φόρμας, κάτι το οποίο, κατά τη γνώμη μου, βοήθησε πάρα πολύ στο να αναδυθεί πολύ καθαρά η τραγική και η κωμική μαζί πλευρά των χαρακτήρων αυτών γιατί όσο πιο τραγικές είναι οι φιγούρες αυτές τόσο πιο κωμικές φαντάζουν στο μάτι του θεατή, όπως συμβαίνει άλλωστε και στη ζωή, αν το παρατηρήσουμε σωστά.

Η διαδικασία δεν ήταν εύκολη, ήταν αρκετά επίπονη, ούτως η άλλως δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς, εφόσον ο ίδιος ο κόσμος του Φασμπίντερ δεν είναι εύκολος, αφού είναι ακραίος. Ο πολύ ιδιαίτερος και φιλόξενος χώρος του Baumstrasse που όλο αυτό το διάστημα κινηθήκαμε και αναπνέαμε, η αγάπη, η σκληρή δουλειά και η αφοσίωση όλων των συντελεστών δημιούργησαν ένα πολύ ιδιαίτερο και εύθραυστο πίνακα από τον οποίο κανένα σημείο του δεν περισσεύει και κανένα σημείο του δε μπορείς εύκολα να μετακινήσεις.


Η παράσταση Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Baumstrasse. Περισσότερες πληροφορίες.

Σχετικές ειδήσεις
Μιλτιάδης Φιορέντζης: Η ασφάλεια της κουίντας
14.07.2016 11:53
Το να κάνεις θέατρο είναι μια ουτοπία. Καταπιάνεσαι με πυριφλεγή ανθρώπινα ζητήματα τα οποία ξέρεις εκ των προτέρων ότι δεν έχουν απάντηση. Τότε γιατί να μπαίνεις στον κόπο; Φέτος, τον Ιούλιο, στην παράσταση Young Lear της Ιόλης Ανδρεάδη, καλούμαι να κοιτάξω την ουτοπία κατάματα. Πώς να παραδεχτείς επί σκηνής την τρωτότητα και την πτώση; Με τι κουράγιο να φλερτάρεις με την απόρριψη και την τρέλα; Όσο και αν η συνθήκη φαντάζει επισφαλής, είναι απείρως ασφαλέστερη από το να μένεις κοκαλωμένος στην κουίντα.
Ένκε Φεζολλάρι: Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα είναι ο κόσμος μέσα στον οποίο ζούμε
24.06.2016 16:40
Δίψα. Δίψα για νερό. Για έρωτες και αέρα, στοργή και βλέμματα κρυμμένα πίσω από κλειστά πατζούρια. Φωνές, συχνά πνιγμένες στη σκόνη της Ανδαλουσίας και στο καμένο φως του ήλιου που σιγοκαίει τις ανύμφευτες ψυχές. Σάρκα και έρημος και η δίψα παρών. Αισθήματα και βεντάλιες, χτυπήματα κάτω από τη μέση. Πέπε Ρομάνο που είσαι; Περνάς και αναζωπυρώνεις τις ανέγγιχτες σάρκες, τις καρδιές κατασπαράζεις.
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.
Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών
10.03.2016 14:32
«Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα, τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...
Ευθαλία Παπακώστα: Δημιουργώντας σε Αμερική και Ελλάδα. Μια προσωπική καταγραφή
24.12.2015 13:15
Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία.