Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο Σωτηρία Κακαγιά

Σωτηρία Κακαγιά
Σωτηρία Κακαγιά

Είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικών - Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έκανε περαιτέρω σπουδές με το εντατικό πρόγραμμα του κέντρου εκπαίδευσης μεταφραστών “γλωσσολογία’’. Εργάστηκε για 3 χρόνια στο Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου Ηλιούπολης και συμμετείχε στη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων καθώς και στη διοργάνωση του 1ου και του 2ου Ευρωπαϊκού Σχολικού Φεστιβάλ Θεάτρου & Performance, στο οποίο συμμετείχαν 10 ξένες χώρες. Παλαιότερα συνεργάστηκε με τον ραδιοφωνικό σταθμό mindradio στον τομέα κριτικής θεατρικών παραστάσεων. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για την τέχνη και τον πολιτισμό και σήμερα ασχολείται με μεταφράσεις και κριτικές θεάτρου.

Όλα τα άρθρα του συντάκτη
«Για μια ανάσα»: Ελεύθερη πτώση σε μια Ευρώπη που ρημάζει
Η Βρετανίδα συγγραφέας Ζίνι Χάρις τοποθετεί δύο γυναίκες στο επίκεντρο αυτού του απρόβλεπτου ταξιδιού. Σίγουρα χωρίς το έξυπνο και συχνά πικρό χιούμορ, η δυσοίωνη διαπίστωση για το μέλλον της ανθρωπότητας θα ήταν πολύ βαριά. Όσο η πλοκή προχωρά, τα μηνύματα έρχονται πιο συμπυκνωμένα, πιο ...
Φρόυντ και Χίτλερ: Μια υποθετική συνάντηση που ίσως άλλαζε την ιστορία
Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον Αδόλφο Χίτλερ, τον άνθρωπο που έγραψε τις μελανότερες σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας να ξεστομίζει τη λέξη «φόβος»; Να αγωνιά και να ικετεύει για μια πρόβλεψη σχετικά με τη δική του κλινική περίπτωση; Ο Γερμανός συγγραφέας Άρνολντ Μπέρνφελντ εμπνέεται το ...
«Φιλοκτήτης»: Όταν η ποίηση συναντά τον αρχαίο μύθο του Σοφοκλή
Με αφορμή τον δραματικό μονόλογο του Γιάννη Ρίτσου «Φιλοκτήτης», βρέθηκα για δεύτερη φορά στο παραδοσιακό πλακιώτικο Βρυσάκι με την εσωτερική αυλή, τη σκαλιστή σκάλα και τις ξύλινες καρέκλες του να φυσούν ένα φθινοπωρινό αεράκι άλλης εποχής. Και πάλι σε έργο του σκηνοθέτη και ηθοποιού ...
«Επτά επί Θήβας»: Όταν το πάθος για εξουσία νικά την αδελφική αγάπη
Ο Ετεοκλής βρίσκεται μόνος στη σκηνή. Μοιάζει προβληματισμένος, σιωπηλός, φοβισμένος. Είναι όμως και ο περήφανος ηγέτης και υπερασπιστής της πόλης των Θηβών, την οποία οφείλει να προφυλάξει με κάθε κόστος από την επίθεση του αδελφού του Πολυνείκη που κινείται εναντίον της έχοντας ...
«Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη»: Μια ρεαλιστική απεικόνιση του πλατωνικού κειμένου σε πραγματικό χρόνο
Στο θέατρο Βράχων το σκηνικό είναι λιτό, όπως υπήρξε και ολόκληρος ο βίος του Σωκράτη: μια καρέκλα και μια κλεψύδρα, μέσα από την οποία ο ήχος της σταγόνας συνοδεύει ως μοναδικό εφέ τον τελευταίο λόγο του φιλόσοφου, την περίφημη «Απολογία» του.
«Γκιακ»: Μνήμες πολέμου και ένας αγώνας εξιλέωσης
Γκιακ. Αρβανίτικη λέξη, βαριά και τραχιά, τόσο στην προφορά όσο και στο νόημα που περικλείει. Είναι πρωτίστως το αίμα το συγγενικό, το κοινό, που ενώνει τους ανθρώπους. Είναι ακόμα το αίμα που χωρίζει, που κάνει τους ανθρώπους εχθρούς: αυτό που χύνεται από φόνο για λόγους εκδίκησης, για ...
«Ξένοι»: Τρεις γενιές κι ένας αέναος φαύλος κύκλος
Ξένοι. Μια λέξη κοφτή, καθημερινή, πολυχρησιμοποιημένη, που περικλείει μέσα της κάτι πολύ κοντινό και οικείο και ταυτόχρονα απόμακρο και απορριπτικό. Εννοιολογικά μπορεί να διαβαστεί σε τουλάχιστον τρία επίπεδα: ένας άνθρωπος άγνωστος, η απομόνωση μέσα στην κοινωνία ή το οικογενειακό ...
«Όταν ξυπνήσουμε εμείς οι νεκροί»: Υπαρξιακές συγκρούσεις και απολογισμός της ζωής και της τέχνης
Μπορεί ένας άνθρωπος νεκρός εσωτερικά να αναστηθεί μέσω του θανάτου; Αξίζει η τέλεια αφοσίωση σε κάτι - έστω υψηλό και ιδεατό - αν το τίμημα είναι μια ολόκληρη ζωή χαμένη; Και πού οδηγεί η επίπονη αναμέτρηση ενός καλλιτέχνη με την τέχνη του;
«Κατερίνα»: Μια καταβύθιση στο φως και το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής
Ένας αχινός είναι μέσα στην Κατερίνα και τ’ αγκάθια του δεν την αφήνουν να ησυχάσει. Ένας αχινός είναι μέσα στην Κατερίνα και δεν την αφήνει να χαρεί τα δώρα της ζωής. Είναι πολύ δύσκολο να ξεγυμνώνεις ψυχικά και συναισθηματικά δύο ιστορίες, μία δική σου και μία του πιο κοντινού και ...
Παράσιτα- Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
«H Μέι δεν είχε πάρει ποτέ ναρκωτικά...το φαντάζεσαι να μην χρειάζεται να πάρεις τίποτα;» Φαντάζεσαι έναν άνθρωπο που να μην έχει ανάγκη να γεμίσει τις φλέβες του με «άσπρη» για να νιώσει καλά; Φαντάζεσαι πόσο ανυπέρβλητο εμπόδιο είναι για την Πινκ και τη Ρόλλυ το πιο αυτονόητο πράγμα του ...
Dogville- Έφη Γούση: Κριτική θεάτρου
Έστω ότι το Dogville είναι ένα κουτί. Οι ελάχιστοι κάτοικοί του είναι φιλήσυχοι, φιλόζωοι και αλληλέγγυοι. Φροντίζουν με επιμέλεια τα δέντρα, σκουπίζουν το μονοπάτι έξω από το σπίτι τους, φτυαρίζουν μαζί το χιόνι. Πλένουν, σφουγγαρίζουν και προσέχουν με εμμονική προσήλωση να εξαφανίσουν και ...
Το παιχνίδι του τέλους- Ομάδα Χρώμα, Κωνσταντίνος Χατζής: Κριτική θεάτρου
Ποιά η έννοια του τέλους για τον άνθρωπο; Είναι το τέλος της βιολογικής ζωής με τον ερχομό του θανάτου; Το τέλος μιας οδυνηρής κατάστασης και η σπίθα μιας καινούριας προοπτικής; ΄Η μήπως το τέλος των αξιών, των ιδανικών κι ενός ολόκληρου παγιωμένου πολιτισμού;
Οι 12 ένορκοι- Κωνσταντίνα Νικολαΐδη: Κριτική θεάτρου
Πόση ώρα κάνει το ηλεκτρικό τρένο να περάσει από ένα συγκεκριμένο σημείο; Μήπως ο γέρος που άκουσε τον καβγά ήταν ένα ασήμαντο ανθρωπάκι που απλώς επιζητούσε προσοχή; Κι αν η γυναίκα που είδε τον φόνο εκείνη τη στιγμή δεν φορούσε τα γυαλιά της; Λεπτομέρειες. Κι όμως, καθόλου αμελητέες, ...
Το δάνειο - Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος & Παντελής Δεντάκης: Κριτική θεάτρου
«Αν δεν μου δώσεις το δάνειο, θα πηδήξω τη γυναίκα σου». Αρκεί μια ακίνδυνη και μάλλον αστεία μπλόφα που φαίνεται να ξεστομίζεται στον αέρα για να ανατραπεί μέσα σε 85 θεατρικά λεπτά όλο το καλοστημένο και αψεγάδιαστα τακτοποιημένο σύμπαν ενός τραπεζίτη;
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου - Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Κριτική θεάτρου
Μέσα σε έναν καμβά που θυμίζει πολύχρωμο μωσαϊκό, η Σταματία το γένος Αργυροπούλου αρχίζει να ξεθάβει ένα ένα τα κομμάτια του παρελθόντος ενώνοντάς τα αργά σε ένα μεγάλο παζλ που συνάμα αποτελεί την ιστορία της μεταπολεμικής και μετεμφυλιακής Ελλάδας.
Το γλυκό πουλί της νιότης - Αναστασία Ρεβή: Κριτική Θεάτρου
Υπέροχες νοσταλγικές νότες από την εποχή των 60’s και μια νεανική γυναικεία παρουσία με βλέμμα αθώο κι ένα λευκό μπαλόνι στο χέρι μας υποδέχονται στην είσοδο της σκηνής του θεάτρου Άλμα.
Για Όνομα...- Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: Κριτική θεάτρου
Μπορεί μια αθώα φάρσα γύρω από το όνομα που πρόκειται να δοθεί σε ένα μωρό να καταλήξει σε απειλές, προσβολές, εκρηκτικές αποκαλύψεις, ένα σπασμένο τραπεζάκι σαλονιού κι ένα σπασμένο δόντι; Όταν το όνομα συνδέεται με εκείνο του πιο μισητού ανθρώπου σε ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία, μπορεί. Η ...
Έγκλημα και τιμωρία- Λεβάν Τσουλάτζε: Κριτική θεάτρου
Δράση - αντίδραση, αιτία - αποτέλεσμα, έγκλημα - τιμωρία. Με φόντο την Αγία Πετρούπολη του 19ου αιώνα, ο νεαρός φοιτητής της Νομικής Ρασκόλνικοφ διαπράττει ένα διπλό έγκλημα. Αρχικός του στόχος μια γριά τοκογλύφος και δευτερεύων η αδελφή της, η οποία ακολουθεί την ίδια μοίρα μόνο και μόνο για ...
Αρχαίο Αίμα - Σοφία Σπυράτου: Κριτική Θεάτρου
Εκάβη, Κασσάνδρα, Κλυταιμνήστρα, Ηλέκτρα. Μαζεμένος γύρω από δύο τάφους, ο γυναικείος Χορός τις ξυπνά μία μία ακριβώς με αυτή την ακολουθία από τον αιώνιο ύπνο του Κάτω Κόσμου. Τέσσερις γυναίκες που, εκτός από το «Αρχαίο αίμα» τους, μοιράζονται και πολλά άλλα κοινά: μητέρα, κόρη, εξουσία, ...
Προμηθέας Δεσμώτης - Κώστας Φιλίππογλου: Κριτική θεάτρου
«Βία και τρόμος και αδικία η εξουσία», λέει ο ποιητής και τοποθετεί τον εναρκτήριο λόγο στο στόμα του Κράτους.
Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα - Ένκε Φεζολλάρι: Κριτική θεάτρου
Μέσα σ’ ένα χαρακτηριστικό πλακιώτικο κτήριο, στη μικρή εσωτερική του αυλή σαράντα θεατές γίνονται μάρτυρες της θλιβερής ιστορίας που ξετυλίγεται στο «Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Κεντρικό πρόσωπο η μητέρα που μόλις έθαψε τον δεύτερο σύζυγό της και οι πέντε κόρες της, τις οποίες η ίδια ...
Τρεις Αδελφές - Νίκος Κατής, Athens Acting Studio: Κριτική θεάτρου
Οι «Τρεις αδελφές» αποτελούν ένα από τα πιο γνωστά και πιο πολυδιασκευασμένα έργα του Τσέχωφ. Μέσα σε τέσσερις πράξεις, με αφορμή καταστάσεις καθημερινές και συνηθισμένες, ξετυλίγονται για άλλη μια φορά όλα τα γνώριμα τσεχοφικά μοτίβα: οι ανικανοποίητοι έρωτες, η αναζήτηση του νοήματος ...
Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας - Αλέξανδρος Κοέν: Κριτική θεάτρου
Ένα σκοτεινό γκόθικ σκηνικό που θυμίζει έντονα ταινία του Τιμ Μπάρτον μας μεταφέρει στο φανταστικό Γκύλλεν, μια μικρή πόλη της Γερμανίας όπου τα πάντα αποπνέουν παρακμή. Τα σπίτια και οι άνθρωποι ρημάζουν παραμελημένα κάτω από το βάρος μιας κατεστραμμένης οικονομίας και μιας ανύπαρκτης ...
Ταρτούφος - Κωνσταντίνος Μάρκελλος: Κριτική θεάτρου
Με γνώμονα το πνεύμα του Μολιέρου, η νεοσύστατη ομάδα θεάτρου This Famous Tiny Circus theater group παρουσιάζει μέχρι τέλη Μαΐου την πασίγνωστη κωμωδία ηθών «Ταρτούφος» στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.