Η έκθεση των δύο ζωγράφων Χρύσανθου Διαμαντάκη και Μαρίας Μαρίνου με τίτλο «Ζωγραφική#1: Από τον Ρεαλισμό στην Αφαίρεση» εγκαινιάζεται την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014 στις 7.30μμ στην Chili Art Gallery και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015.

Τί είναι και τί θεωρείται παραστατικό στην τέχνη και δει στην ζωγραφική; ‘Όλα μπορούν να θεωρηθούν παραστατικά, είτε αναπαριστούν κάτι υλικό (σώμα, αντικείμενο), είτε κάτι άυλο (συναίσθημα, εντύπωση).

Οι δύο νέοι ζωγράφοι συνδυάζουν το έργο τους, έχοντας την ίδια αφετηρία σκέψης, χρησιμοποιώντας το σχέδιο, το χρώμα, τη σύνθεση και τις ιδιότητές τους. Είναι δουλειές που παράχθηκαν εμπνευσμένες από παρόμοιες αιτίες και αφορμές.

Μπορεί στην όψη το εικαστικό αποτέλεσμα να διαφέρει, όμως μέσω της καθημερινής αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, αντιμετωπίζουν τους ίδιους προβληματισμούς και αγωνίες, μοιράζονται κοινές γνώσεις, έρευνες και μελέτες, πειραματίζονται με τα ίδια υλικά, τα οποία παρασκευάζουν μόνοι τους, με στόχο να πετύχουν την δική τους μοναδική τεχνοτροπία.

Μέσα από τις διαφορετικές απεικονίσεις, επιχειρούν μία συνομιλία με σκοπό γόνιμες αντιδράσεις, σκέψεις και προπαντός συναισθήματα.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Μαρίνου Μαρία

·2004: Αποφοιτά από το 2ο Ενιαίο Λύκειο Αγίων Αναργύρων και εισάγεται στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών στον τομέα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών το οποίο παρακολουθεί για 2 χρόνια. Εκεί μαθαίνει τις τεχνικές εμφάνισης και τυπώματος του ασπρόμαυρου film.

·2007-2013: Εισάγεται στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και σπουδάζει ζωγραφική στο Ζ’ Εργαστήριο με καθηγητή τον Ι. Ψυχοπαίδη. Επίσης παρακολουθεί για 2 χρόνια χαρακτική στο Α’ εργαστήριο του Μ. Αρφαρά με διδάσκοντες τον Ι. Γουρζή, την Κ. Κώτσιου και την Μ. Σχοινά, όπου μαθαίνει λιθογραφία, ξυλογραφία, βαθυτυπία με πλέξιγκλας και τονική οξυγραφία (aquatinta) καθώς και 2 χρόνια στοιχεία γλυπτικής με καθηγητή τον Ν. Τρανό,  σαν εργαστήρια επιλογής. Κάνει την τρίμηνη πρακτική της, που αφορά την διδακτική της τέχνης και την διδακτική της ιστορίας της τέχνης  την οποία ολοκληρώνει με επιτυχία. Παρακολουθεί, σαν προσφερόμενο από το θεωρητικό τμήμα, το μάθημα της μουσειολογίας για δύο εξάμηνα, όπου παρουσιάζει εργασία για την αρχαϊκή πολυχρωμία με αφορμή την ομώνυμη έκθεση στο Μουσείο Ακροπόλεως.

·2014: Αποφοιτά με άριστα από την Α.Σ.Κ.Τ.

Ερευνά τα υλικά και τις τεχνικές της ευρωπαϊκής μεσαιωνικής και αναγεννησιακής ζωγραφικής τις οποίες εφαρμόζει άμεσα στο καλλιτεχνικό της έργο, παρασκευάζοντας μόνη της τα υλικά που χρησιμοποιεί για την παραγωγή του.

Επιπροσθέτως, ερευνά την ιστορία της αρχαίας τέχνης των λαών της Ευρώπης και της Μεσογείου και τον ρόλο της στην διαδικασία της εξέλιξης του ατόμου.

Στη ζωγραφική της κυριαρχεί το αφαιρετικό στοιχείο, όμως το συνολικό της έργο έχει διάφορες αναφορές σε ποικίλες περιόδους της ιστορίας της τέχνης, οι οποίες προκύπτουν μέσα από εντατική έρευνα, μελέτη και πείραμα.

Μεγάλο μέρος του έργου της μπορεί να βρει κανείς στο: http://www.flickr.com/photos/mariamarinouart

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Διαμαντάκης Χρύσανθος

·2001 – Αποφοιτά από την Α’ Τεχνική Σχολή Λευκωσίας από τον κλάδο της Μηχανολογίας

·2007 – Εισάγεται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και σπουδάζει ζωγραφική στο Δ’ Εργαστήριο. Παρακολουθεί για δύο χρόνια χαρακτική στο Β’ και στο Α’ εργαστήριο αντίστοιχα. Επίσης παρακολουθεί για δύο χρόνια το εργαστήριο της Νωπογραφίας (fresco, fresco secco )και της  Βυζαντινής Αγιογραφίας και τεχνικής των φορητών εικόνων , όπου μαθαίνει  όλες τις τεχνικές και τα υλικά της παραδοσιακής ελληνικής και βυζαντινής ζωγραφικής. Επίσης κάνει προσωπική έρευνα στα υλικά και τις τεχνικές της ζωγραφικής της Πρώιμης , Μέσης και Ύστερης Αναγέννησης. Όλες τις τεχνικές τις χρησιμοποιεί άμεσα στο έργο του.

·2013 – Φέρνει εις πέρας την τρίμηνη πρακτική του στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων όπου μαθαίνει τον τρόπο παρασκευής των πιστών αντιγράφων των εκθεμάτων αρχαϊκών, ελληνιστικών και βυζαντινών αρχαιοτήτων

Καθώς αγαπά ιδιαίτερα την ζωγραφική, φτιάχνει τα έργα του με μια χροιά νοσταλγίας  στους παλαιούς δασκάλους, θέλοντας να κατανοήσει καλύτερα την αξία της ιστορίας της ζωγραφικής. Για τη δουλειά του χρησιμοποιεί διαφορετικές επιφάνειες, άλλοτε ξύλο και άλλοτε μουσαμά τα οποία προετοιμάζει αναλόγως, σε συνδυασμό με κάποια χρώματα τα οποία ενίοτε κατασκευάζει εκείνος. Επηρεασμένος από τη κοινωνία που ζει απεικονίζει πρόσωπα και φιγούρες συνήθως από τον δικό του κύκλο ,με τρόπο ρεαλιστικό κ ελαφρώς υπερβατικό. Εντάσσοντας κάποια συμβολιστικά στοιχεία και ορισμένες εκφράσεις ή κινήσεις στο έργο του, προσπαθεί να αναδείξει συγκεκριμένους προβληματισμούς και ζητούμενα.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.