Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017 θα γίνουμε όλοι μια παρέα και θα ταξιδέψουμε με μουσικές, ταινίες και performances… στις γεύσεις και τα αρώματα της αγοράς, από την Ασκητού ως την Βλάλη κι από την Σπανδώνη ως την Κυδωνιάτου. Σε αυτόν τον φρέσκο θεσμό για την πόλη, σ’ αυτή την μεγάλη γιορτή της αγοράς, σ’ αυτό το σημείο συνάντησης του νέου με το παλιό, σ’ αυτή την κοιτίδα των πιο αυθόρμητων εμπνεύσεων εντός του αστικού περιβάλλοντος… θα είμαστε όλοι παρόντες! Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης θα έχουμε την ευκαιρία θα γνωρίσουμε την αγορά απ’ άκρη σ’ άκρη, μέσα από έναν ξεχωριστό περίπατο, το “Thessaloniki Walking Tour”.

Το εικαστικό ρεπορτάζ θα επιμεληθεί για μια ακόμη χρονιά ο Χρήστος Αλαβέρας, με σκίτσα των ανθρώπων της αγοράς και των δράσεων που θα λάβουν χώρα εντός της στη διάρκεια του Kapani Project. Παράλληλα, θα υπάρξει έκθεση με τα περσινά σκίτσα του Kapani Project, από τον εικαστικό. Την παρουσίαση του φετινού “Kapani Project” επιμελείται και πραγματοποιεί, όπως και πέρυσι, ο Κωστής Ζαφειράκης, ώστε να μπούμε στον παλμό της διοργάνωσης με τον πιο μαγικό και διαδραστικό τρόπο.

Line Up

Διαφορετικοί ρυθμοί για όλα τα γούστα, σε τρία διαφορετικά stage!

Στο Main Stage θα εμφανιστούν Live οι Tuflon σε experimental groovy noizy ρυθμούς, οι Brightside με post punk/indie rock ήχους, οι Polkar με folk, rock, indie, country, pop και gospel στοιχεία, η Katerine Duska ακολουθώντας Indie-Pop, Neo-Soul και Soulful Pop μονοπάτια και οι Batala Salonica με γεύση από αφρικάνικα κρουστά και βραζιλιάνικη σάμπα. Επιπλέον, το Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης θα συμμετάσχει στο Main Stage με δύο ξεχωριστές μπάντες, για να δώσει το δικό του παλμό στην διοργάνωση, ως αναπόσπαστο μουσικό κομμάτι της πόλης.Στο Freestyle Stage θα απολαύσουμε dj sets από τους Tsaros, Costas Argiriou, Sk Disco, C Senior & Chris X και Mix Dojo, ενώ στο Alternative Stage θα δούμε στα decks τους Walter Dj, Mackenzie, Elias Tzikas, Tesla Noise aka 9West σε ένα Live set και για πρώτη φορά τον Βερολινέζο Emmanouel, ιδιοκτήτη της Arts Records.

Performances

Μια σειρά από project… ζωντανεύουν μέσα στην αγορά

και κάνουν τη διαφορά!

ΚΙΝΟΥΜΕ DANCE PROJECT

Κωνσταντίνος Κατσαμάκης – Στέλλα Μαστοροστέριου

Τίτλος performance: “Ουν Καπάν” – Μια performance δρόμου

Ένα παιχνίδι με το χώρο και το χρόνο. Μια κινητική μελέτη του αστικού χώρου ως τόπου συνύπαρξης και διατήρησης της μνήμης και των εμπειριών. Τι υπάρχει τώρα; Ή υπήρχε πριν; Τι θυμάται ο χώρος; Ή θυμάται το σώμα; Πώς ο αστικός χώρος καθορίζει τις κινήσεις και τις σχέσεις μεταξύ των σωμάτων; Πώς διαμορφώνεται η ανθρώπινη επαφή και η συλλογική εμπειρία μέσα από τη ρευστή διάδραση του σώματος με το χώρο;

Ευπραξία Γεώργαρου – Γιώργος Καραμανίδης

Τίτλος performance: “x,y – cement & food”

Μια δράση που θίγει την σωματική και συναισθηματική απόσταση, που έχει πάρει ο ίδιος ο άνθρωπος από τα πάντα μέσα στην ίδια του την καθημερινότητα, επιδιώκοντας να κατέχει πράγματα και χώρους και απαιτώντας τον προσωπικό του χώρο και χρόνο… φεύγοντας όμως από την ουσία και την εγγύτητα των πραγμάτων γύρω του και φτάνοντας σε σημείο να καταστρέφει ό,τι ο ίδιος νόμιζε πως επιθυμούσε από πάντα να έχει. Είναι σαν να βλέπουμε μια μάζα ανθρώπων με όλα τα σημάδια του σύγχρονου εγωϊσμού και της απομόνωσης μέσα σε έναν απίστευτα συνωστισμένο χώρο, υλικό και νοητικό. Ένα τεράστιο κενό υποβόσκει στην πλήρη πυκνότητα.

SVORADOV THEATRE

Τίτλος performance: “Silencio”

Πρόκειται για μια απόπειρα σωματικής έκφρασης και παραστασιακής επιτέλεσης α) των φιλοσοφικών απόψεων του Γερμανού διανοούμενου Th.Adorno, όπως αυτές εκφράζονται στο έργο του Αρνητική Διαλεκτική, ότι δηλαδή “το Άουσβιτς μπορούσε να υπάρξει μέσα σε όλη την παράδοση της φιλοσοφίας, της τέχνης και των επιστημών, εκφράζει την ιδέα ότι ο πολιτισμός και το πνεύμα δεν κατάφεραν να συγκινήσουν τους ανθρώπους”, β) των αισθητικών απόψεων του D.Lynch, όπως διατυπώνονται στην ταινία του Mullholand Drive, ότι δηλαδή “it’s all an illusion, just a tape” και γ) των (αντι)θεατρικών οδηγιών του S.Beckett από το μίνιμαλ έργο του Ανάσα, ότι “η ζωή είναι μια ανάσα ανάμεσα σε δύο κλάματα… το κλάμα της γέννησης και το κλάμα του θανάτου.”

Βίκυ Αγγελίδου

Τίτλος performance: “Crush” (Σύνθλιψη)

Μέσα από αυτήν την ιδέα διερευνάται αυτό που συμβαίνει στον άνθρωπο μέσα στο αστικό περιβάλλον. Πως εκείνος παραμορφώνεται, πως αποξενώνεται, πως εν τέλει συνθλίβεται και συνθλίβει αυτά που υπάρχουν γύρω του. Μέσα στην παραγματικότητα της σύνθλιψης ενυπάρχει η επιθυμία για απελευθέρωση, και αυτές οι δυο καταστάσεις αντιπαλεύονται, χωρίς να γνωρίζουμε ποια από τις δυο θα επικρατήσει, ή αν αιωνίως βρισκόμαστε σε αυτήν την αντιπαράθεση του πραγματικού και του ιδανικού. Για να αποδοθέι το αστικό/βιομηχανικό τοπίο χρησιμοποιούνται σκηνογραφικά στοιχεία (body painting, πίνακας ζωγραφικής, video projection). Τρεις περφόρμερ, η καθεμία στον δικό της τόπο, με το δικό της σκηνογραφικό στοιχείο, εναλλάσουν αυτές τις δυο παράλληλες αφηγήσεις… αυτή του πραγματικού κόσμου και αυτή του επιθυμητού.

Ερμηνεία: Δέσποινα Κιουμουρτζίδη, Ειρήνη Θανασούλη, Βίκυ Αγγελίδου

Moody Alien – Φαίδρα Χαραλαμπίδου

Τίτλος performance: Μουσικο-χορευτική performance για τον χωροχρόνο

Μουσικο-χορευτική performance, με άξονα την εξερεύνηση της υποκειμενικότητας της αντίληψης σε σχέση με το χωροχρόνο. Ζωντανή ηλεκτροακουστική μουσική του Μoody Αlien (σε πρώτη δημόσια εκτέλεση) και χορευτική performance της Φαίδρας Χαραλαμπίδου. Η μουσική και η performance θα έχουν σαν κεντρικά στοιχεία την πολυρρυθμία και τον αυτοσχεδιασμό, σε μια βάση χαλαρά προσχεδιασμένη και αφαιρετική, που θα επιτρέπει στο χώρο και χρόνο της παράστασης να επηρεάσουν δραστικά την εξέλιξη και την έκβασή της -πέρα από την αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

Αριάδνη Πεδιωτάκη – Αφροδίτη Δάφνου

Τίτλος performance: “Μασάτε γιατί χανόμαστε”

Η δράση θα έχει ως βασικό υλικό την «τσίχλα». Σε μια προσπάθεια ανοικοδόμησης κάποιας λακκούβας του πλακόστρωτου, η λακκούβα θα περιφραχθεί και θα ξεκινήσει το γέμισμά της με τσίχλες προσεκτικά μασημένες, οι οποίες στη συνέχεια θα τοποθετηθούν στην τρύπα μέχρι εκείνη να καλυφθεί εντελώς. Η εγκατάσταση θα γίνει σχεδόν ευλαβικά, με σεβασμό στο χώρο και στο υλικό. Απ’ την άλλη μεριά, λόγω του υλικού της τσίχλας, η δράση παίρνει ταυτόχρονα μια παιχνιδιάρικη τροπή. Ενδεχομένως να χρειαστεί και η βοήθεια των περαστικών για την ολοκλήρωση των εργασιών. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ένα χρωματιστό κομμάτι τεχνητού εδάφους – αποτελούμενο από υλικά που χάνοντας την αρχική τους πρακτική ιδιότητα, αποκτούν μια καινούρια χρηστική αξία- κατασκευασμένο από πολλά διαφορετικά χέρια και γνάθους.

Κατερίνα Δρακοπούλου

Τίτλος performance: “22 stops”

Το project “22 stops” είναι μια solo Butoh, site-specific, interdisciplinary performance που αποπειράται να διερευνήσει την αλληλεπίδραση του σώματος με το αστικό τοπίο αλλά και τη ρευστότητα των ορίων μεταξύ του μέσα και του έξω, του δημόσιου και του ιδιωτικού, του Εαυτού και του Άλλου, του παρελθόντος και του παρόντος, του διαμεσολαβημένου και του «ζωντανού», του εφήμερου και του αιώνιου.   Έναυσμα του project ήταν το ταξίδι μιας site-specific, Butoh performance μακράς διάρκειας, με τίτλο “22 stops”, που δημιουργήθηκε κοντά σε 22 σταθμούς του μετρό και αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών την άνοιξη του 2016. Το “22 stops” παρουσιάστηκε αρχικά τον Απρίλιο του 2016 στο In Progress Feedback Festival. Σε 12 ώρες δημιουργήθηκαν και παρουσιάστηκαν 22 αυτοσχεδιαστικές συνθέσεις χορού Butoh σε 22 σημεία κοντά σε σταθμούς του Μετρό.

*Περισσότερα ονόματα θα προστεθούν σύντομα τόσο στο Line up και τα dj sets, όσο και στις performances!

Cinema

Μια βόλτα από τον σουρεαλισμό… ως τον ντανταϊσμό παρέα με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!

Με χαρακτηριστικό του την μεταμεσονύκτια έναρξη και με ροή 24ωρη, το “2o Kapani Project” μας περιμένει με μεταμεσονύκτιες προβολές σε μικρά καταστήματα της αγοράς, που παραμένουν κλειστά, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Είναι η δεύτερη φορά που το ΦΚΘ συναντά το Καπάνι σε συνεργασία με το “Kapani Project”, με στόχο την συνύπαρξη όλων των τεχνών σε ένα τόσο σπουδαίο σημείο της Θεσσαλονίκης, ιστορικά και αρχιτεκτονικά. Εδώ, Tο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα προβάλλει επιλεγμένες avant-garde μικρού μήκους ταινίες, οι οποίες επιχειρούν πρωτοποριακές ζεύξεις των σημαντικότερων κινημάτων του 20ου αιώνα, από τον σουρεαλισμό και τον ντανταϊσμό μέχρι την σύγχρονη πρωτοπορία των video art και τις κινηματογραφικές εγκαταστάσεις.

Info για το “Kapani Project”

Το “Kapani Project” είναι η αρχή ενός πολύ ωραίου ταξιδιού γεύσεων και αρωμάτων σε συνδυασμό με τις τέχνες.  Είναι μια βόλτα στην ιστορική κεντρική αγορά της πόλης, το “Καπάνι”, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2016. Εδώ οι άνθρωποι της αγοράς γίνονται ένα με τους ανθρώπους των εικαστικών τεχνών και της μουσικής. Εδώ η εθελοντική ομάδα του “Kapani Project” σας υποδέχεται για μια αξέχαστη εμπειρία με άξονες τον πολιτισμό, την  κοινωνική επαφή, την γνωριμία με τις πιο ξεχωριστές γωνιές και την κουλτούρα της Θεσσαλονίκης. Το “Kapani Project” αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης και κάθε Οκτώβριο θα μας θυμίζει… πως το αστικό περιβάλλον περιλαμβάνει αυθεντικές γειτονιές, που αξίζει να ζωντανεύουν!

Το Kapani Project πραγματοποιείται με την υποστήριξη  του Συλλόγου Ιστορικού Κέντρου και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης