Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Νικόλας Αντωνίου: Αυτό που θέλω να εκφράσω μέσα από τη ζωγραφική μου είναι η ανάγκη για πειραματισμό

Νικόλας Αντωνίου: Αυτό που θέλω να εκφράσω μέσα από τη ζωγραφική μου είναι η ανάγκη για πειραματισμό

Η Αίθουσα Τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει τον Νικόλα Αντωνίου  στην ατομική του έκθεση με τίτλο «Εξυγίανση Λογικής». Ο Νικόλας Αντωνίου , απόφοιτος του 3ου Εικαστικού Εργαστηρίου του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με καθηγητή τον Χάρη Κοντοσφύρη, μας προσκαλεί να περιηγηθούμε στον ζωγραφικό του κόσμο, και να παρακολουθήσουμε ένα διάλογο μεταξύ καλλιτέχνη και καμβά. Με αφορμή την έκθεση στον «Τεχνοχώρο», ο καλλιτέχνης απάντησε στις ερωτήσεις του Culturenow.gr για τη μέχρι τώρα πορεία του αλλά και τους επόμενους εικαστικούς του στόχους.

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

 

Culturenow.gr: Είστε ένας νέος ζωγράφος που έχει ήδη αρκετές εκθέσεις (και συμμετοχές) στο ενεργητικό του. Πείτε μας λίγα λόγια για την απόφασή σας να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική, τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα.
Νικόλας Αντωνίου:
Η ασχολία μου με τα εικαστικά και κυρίως με την ζωγραφική προέκυψε από μόνη της. Σιγά σιγά με την πάροδο του χρόνου συνειδητοποίησα πως η ζωγραφική ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του εαυτού μου. Έτσι αποφάσισα να επικεντρωθώ σε αυτό. Η πρώτη μου σοβαρή επαφή με την ζωγραφική ήρθε μέσα από τη σχολή, όπου άρχισα να αντιλαμβάνομαι καλύτερα την  αξία των εικαστικών. Η πορεία μου ως νέος καλλιτέχνης δεν είναι μεγάλη. Προσπαθώ να μείνω όσο πιο αληθινός και πιστός μπορώ, σε αυτό. Χωρίς να πιέζω καταστάσεις, χωρίς ιδιαίτερα βαρυσήμαντους στόχους. Απλά με μία τυφλή εμπιστοσύνη απέναντι σε κάτι που αγαπώ, πειραματίζομαι, εξερευνώ, δημιουργώ.

 

Cul.N.:  Πώς θα χαρακτηρίζατε το ύφος της ζωγραφικής σας και ποιες είναι οι επιρροές σας; Οι καλλιτέχνες που θαυμάζετε;
N.A.: Προσπαθώ να μην χαρακτηρίζω την ζωγραφική μου. Απλά ζωγραφίζω. Διάφορες επιρροές, από διαφορετικά θέματα, διαφορετικές ιδέες, που κάθε φορά ίσως να αποτυπώνονται και με διαφορετικό ύφος. Κάποιοι από τους καλλιτέχνες που θαυμάζω είναι οι: Froyd, Basquait,  Rembrandt.

 

Cul.N.:  Η τεχνοκριτικός κα. Μαργαρίτα Παρασκευαΐδου αναφέρει για τα έργα σας: «Τα έργα ιντρικάρουν τον θεατή ακριβώς επειδή είναι παράξενα χωρίς όμως να γίνονται αποκρουστικά». Πώς θα ορίζατε την έννοια του «παράξενου» στα έργα σας;
N.A.: Θεωρώ πως η έννοια του "παράξενου" στα έργα μου όπως αναφέρετε, προκύπτει από κάποια ίσως ασυνήθιστα δομικά στοιχεία που συμπληρώνουν τα έργα. Για παράδειγμα, διάφορα αντικείμενα που μοιάζουν "ξένα" μέσα στους ζωγραφικούς χώρους ή ακόμη και οι διαφορετικές τεχνοτροπίες που συμπληρώνουν η μία την άλλη.

 

Cul.N.:  Πιστεύετε πως η «παράξενη» τέχνη είναι ένας σύγχρονος τρόπος για να εκφραστεί ο νέος Έλληνας καλλιτέχνης; Σας κάνω αυτή την ερώτηση γιατί η συγκεκριμένη λέξη έχει χρησιμοποιηθεί αρκετά για τον χαρακτηρισμό και του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου…
N.A.: Αν το "παράξενο" είναι το ασυνήθιστο, νομίζω πως ναι. Ίσως το παράξενο να είναι ένας τρόπος να μιλήσει ξανά ο νέος καλλιτέχνης  για θέματα τα οποία θεωρούνται λήξαντα.

 

Cul.N.:  Η παραμόρφωση τι ρόλο παίζει στα έργα σας;
N.A.: Νομίζω πως η παραμόρφωση στα έργα μου, είναι η προσπάθεια, το μεταβατικό στάδιο , του να δω και να αντιληφθώ πράγματα και καταστάσεις με μια νέα λογική.

 

Cul.N.:  Ας "περάσουμε" και στην έκθεση που θα παρουσιαστεί στην αίθουσα τέχνης «Τεχνοχώρος» από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 19 Οκτωβρίου με τίτλο «Εξυγίανση Λογικής».  Πώς προέκυψε ο τίτλος και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που θα εκτεθούν;
N.A.: Ο τίτλος της έκθεσης προέκυψε από τον τρόπο με τον οποίο προσπαθώ να λειτουργώ την στιγμή της δημιουργίας ενός έργου. Η λογική δημιούργησε κανόνες, κανόνες οι οποίοι δεν επιτρέπουν στο έργο και τον καλλιτέχνη να λειτουργεί ελεύθερα. Εντάσσοντας στο έργο  στοιχεία παράλογα, τόσο η δημιουργική διαδικασία για τον καλλιτέχνη, όσο και το αποτέλεσμα του έργου γίνεται περισσότερο ενδιαφέρον, έντονο και παράξενο.

 

Cul.N.:  Σα νέος καλλιτέχνης ποια συναισθήματα θέλετε να εκφράσετε μέσα από τα συγκεκριμένα έργα αλλά και γενικότερα μέσα από τη ζωγραφική;
N.A.: Αυτό που θέλω να εκφράσω μέσα από τη ζωγραφική μου είναι η ανάγκη για πειραματισμό. Την ανάγκη του να καταφέρω να αξιοποιήσω το "λάθος", το "άσχημο", το "ξένο".

 

Cul.N.:  Γεννηθήκατε στη Λάρνακα όπου ζείτε και εργάζεστε. Ο τόπος σας αλλά και ο χρόνος, η περίοδος στην οποία ζούμε και οι συνθήκες που βιώνουμε, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα, πόσο σας επηρεάζουν;
N.A.: Οι συνθήκες με επηρεάζουν όπως επηρεάζουν όλους μας. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ουσιαστικά προβλήματα καθημερινά. Στο χώρο των εικαστικών θεωρώ πως οι συνθήκες επηρεάζουν αρνητικά την χρηματιστηριακή αξία των έργων, ωστόσο παράλληλα, δίνουν την ευκαιρία στις τέχνες και στους καλλιτέχνες να ασχοληθούν με θέματα σημαντικά, στην δικιά τους εποχή και να βρουν τρόπους να επηρεάσουν θετικά τις εξελίξεις. και  να δώσουν νέα αξία στα εικαστικά γενικότερα.

 

Cul.N.:  Πιστεύετε πως ο λόγος των νέων καλλιτεχνών πρέπει να είναι πιο δυνατός;
N.A.: Πιστεύω πως ναι. Ο νέος καλλιτέχνης είναι αυτός που εκφράζει την νέα γενιά και είναι χρέος του να εκφραστεί έντονα. Ειδικά τώρα που οι εξελίξεις επηρεάζουν τόσο πολύ το μέλλον του, και σαν άνθρωπο και σαν καλλιτέχνη.

 

Cul.N.:  Τα επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια; Ετοιμάζετε ήδη κάποια νέα έργα; Προτιμάτε τη λέξη «Στόχος» για το μέλλον ή τη λέξη «Όνειρο»;
N.A.: Κάνω σχέδια για κάποιες εκθέσεις και συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες, προς το παρόν όμως συνεχίζω τη ζωγραφική πίσω στο εργαστήριο .
Προτιμώ να βάζω στόχους ρεαλιστικούς, οι οποίοι να συμπληρώνουν ένα άπιαστο όνειρο.

Σχετικές ειδήσεις
Κωνσταντίνος Στεφανής - Ειρήνη Μαρινάκη: Ο Κάλας είναι ένας διανοούμενος με διαχρονικό λόγο
03.11.2016 17:32
Με αφορμή την έκθεση Restructuring the Mirrors of The Mind by Nicolas Calas, η οποία φιλοξενείται στη γκαλερί Ζουμπουλάκη και επιμελήθηκαν η Ειρήνη Μαρινάκη, ο Κύριλλος Σαρρής και ο Κωνσταντίνος Στεφανής, το Culture Now μίλησε με τους δύο από τους τρεις επιμελητές. Η έκθεση αποτελεί μια παρουσίαση εκ νέου της ιστορικής έκθεσης Mirrors of the Mind του Νίκόλαου Κάλας, η οποία παρουσιάστηκε στη γκαλερί Ζουμπουλάκη τον Μάιο του 1977, και που σήμερα είναι εμπλουτισμένη και με αρχειακό υλικό.
Gary Carrion-Murayari: Οι νέοι καλλιτέχνες δείχνουν επιδεξιότητα και αυτοπεποίθηση στην εξισορρόπηση
05.08.2016 17:05
Η έκθεση “The Equilibrists / Οι Εξισορροπιστές” είναι μια συνεργασία του New Museum της Νέας Υόρκης, του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ και του Μουσείου Μπενάκη, με την ευκαιρία της 33ης επετείου από την ίδρυση του ΔΕΣΤΕ. Ένας από τους επιμελητές της ο Gary Carrion-Murayari (επιμελητής του New Museum) μίλησε στο Culture Now.
Κυριάκος Κουτσομάλλης: Ο Ζογγολόπουλος με τις προτάσεις του ενσυνείδητα αλλάζει τον κοινωνικό ρόλο της τέχνης
16.06.2016 16:39
Τo Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οργανώνει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου γι’ αυτό το καλοκαίρι την αναδρομική έκθεση στο έργο του διακεκριμένου γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου, με τίτλο Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης. Ο επιμελητής της έκθεσης και διευθυντής του μουσείου στην Άνδρο, κύριος Κυριάκος Κουτσομάλλης μίλησε στο Culture Now σχετικά με την έκθεση και το έργο του Έλληνα καλλιτέχνη.
Βαρβάρα Σπυρούλη: Το έργο μου είναι κυρίως τόπος της διάθεσης και της αντοχής
12.02.2016 16:50
Με αφορμή την ατομική έκθεση Χώροι των τόπων της Βαρβάρας Σπυρούλη, το Culture Now μίλησε μαζί της. Η έκθεση ξεκινά στις 13 Φεβρουαρίου στην γκαλερί Αγκάθι – Καρτάλος.
Μανώλης Αναστασάκος: Μέτρο της εκάστοτε επιρροής ή μη είναι πάντα ο άνθρωπος
28.12.2015 16:13
Με αφορμή την ατομική του έκθεση Cosmos στη γκαλερί Blender, o Μανώλης Αναστασάκος μίλησε στο Culturenow.