Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Αύγουστος Κορτώ και Έκτορας Λυγίζος, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Αύγουστος Κορτώ και Έκτορας Λυγίζος, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων συνεχίζει τη σειρά παρουσιάσεων με τίτλο «Πρόσκληση στο εργαστήρι του δημιουργού»…

… με τους Αύγουστο Κορτώ και Έκτορα Λυγίζο να ακολουθούν, την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου και την Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013, αντίστοιχα.


Το ιδιαίτερο εγχείρημα του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων «Πρόσκληση στο εργαστήρι του δημιουργού» γνώρισε μεγάλη αποδοχή στην πρώτη του παρουσίαση και συνεχίζεται με δύο σημαντικούς δημιουργούς της νεότερης γενιάς: τον συγγραφέα Αύγουστο Κορτώ και τον κινηματογραφιστή Έκτορα Λυγίζο. Είχαν προηγηθεί οι Γιώργος Τσεμπερόπουλος και Βασίλης Αλεξάκης , ενώ ακολουθούν οι Τίτος Πατρίκιος (13.2), Στάθης Αθανασίου (20.2) και άλλοι.


Αύγουστος Κορτώ  - Τετάρτη 30 Ιανουαρίου στις 20.00
Έκτορας Λυγίζος - Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου στις 20.00


Ένας καλλιτέχνης καλείται ν’ ανοίξει τα χαρτιά του, το εργαστήρι του, και να μιλήσει για το σχέδιο πάνω στο οποίο δουλεύει και που δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει: το μυθιστόρημα για το οποίο ψάχνει την τελευταία σκηνή , την ταινία που βρίσκεται στο στάδιο των γυρισμάτων, το ποίημα από το οποίο λείπει ακόμα μια λέξη. Μια σειρά συναντήσεων εμπνευσμένη από το σχεδόν ομότιτλο βιβλίο του Ismail Kadare.


Ο Αύγουστος Κορτώ θα μιλήσει πρώτη φορά για το νέο του βιβλίο. Ο ίδιος αναφέρει: Έπειτα από έξι χρόνια κατά τα οποία έγραφα αποκλειστικά στα Αγγλικά -με μόνη εξαίρεση τα ευθυμογραφήματα που αποτέλεσαν τη συλλογή Ο άνθρωπος που έτρωγε πολλά- αποφάσισα, χωρίς και πάλι να είμαι βέβαιος για το γιατί, να διακόψω την γλωσσική μου αυτοεξορία και να επιστρέψω στην μητρική μου γλώσσα για να γράψω Το βιβλίο της Κατερίνας. Πρόκειται για μια βιογραφία της οικογένειάς μου, ιστορούμενη σε πρώτο πρόσωπο -και σε κοφτό, ιστορικό ενεστώτα- από την νεκρή μου μητέρα. Ξεκινώντας απ' την αυτοκτονία της, πιάνει τον μίτο της ύπαρξής της από την αρχή: Μικρά Ασία, ορεινή Θεσσαλία, και κατόπιν Θεσσαλονίκη - η γενέτειρά της (και η δική μου).Το βιβλίο αυτό γράφεται σχεδόν καθ' υπαγόρευση, χωρίς φτιασίδια, με αφήγηση συχνά επί τούτου ωμή, ακατέργαστη ή και οδυνηρή. Ως μοναχογιός και άρα ως μόνο πλέον ζωντανό δοχείο της Κατερίνας, ταυτίζομαι μαζί της σε βαθμό πολλές φορές τρομαχτικό, νιώθοντας την οργή ή τον πόνο της. Ελπίζω ότι θα έχω την αντοχή να ολοκληρώσω αυτό το αλλόκοτο βιβλιαράκι, κι επίσης ότι θα είναι υποφερτό έστω και σ' έναν μόνο αναγνώστη.


Ο Έκτορας Λυγίζος θα μιλήσει, επίσης πρώτη φορά, για την παρθενική μεγάλου μήκους ταινία του, η οποία αυτή την περίοδο κάνει τον γύρω του κόσμου αποσπώντας βραβεία και επίσημες συμμετοχές στα σημαντικότερα Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Ο σκηνοθέτης θα προβάλει αποκλειστικά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων αποσπάσματα της ταινίας, επικεντρώνοντας την ομιλία του γύρω από την εμπειρία του πάνω στην προετοιμασία, τα γυρίσματα και το post-production της ταινίας. Ο ίδιος αναφέρει: «Πώς είναι να γυρίζεις στην Ελλάδα μια μεγάλου μήκους ταινία χωρίς χρήματα; Οι συμβιβασμοί, οι αναγκαστικές λύσεις, αλλά και η δημιουργικότητα που προκύπτει από την πίεση. Πώς είναι να απασχολείς ανθρώπους χωρίς αμοιβή και πώς το όραμα του ενός γίνεται όραμα μιας ολόκληρης ομάδας;»  Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (2012) βραβεύτηκε στα Διεθνή Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, της Σεβίλλης, του Μόντρεαλ, του Λοτζ και της Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετείχε στα επίσημα προγράμματα των Φεστιβάλ Τορόντο, Λονδίνου, Ρέυκεβικ, Χάιφας, Μπέργκεν, Ταλλίν, Ρότερνταμ, Γκόα, Γκέτεμποργκ, Les Arcs, Χονγκ Κονγκ και Ρότερνταμ.


Λεωφορεία (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8
Τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14
Τρόλεϊ (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4
ΗΣΑΠ στάσεις: Άγιος Νικόλαος και Βικτώρια