Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Ανδρέας Λόλης: Οι εικόνες της καθημερινότητας γεννούν τους προβληματισμούς μου

Ανδρέας Λόλης: Οι εικόνες της καθημερινότητας γεννούν τους προβληματισμούς μου

Το σώμα είναι το εσωτερικό τοπίο, σκεπτόμαστε. Είναι το τοπίο που μας τυλίγει, το τοπίο για να το διαβούμε, να το ψηλαφίσουμε, να το γνωρίσουμε με το άγγιγμα, να το σχεδιάσουμε σημείο προς σημείο.
 

 


Πολλές φορές σκεπτόμενος για ό,τι συμβαίνει γύρω μου προσπαθώ να βρω τον αντίκτυπο, να βρω τη δικαιολογία της ύπαρξής του στο σχέδιο, στη γλυπτική μπαίνοντας ως χρόνος στην καταγραφή σαν να ήταν το μολύβι το όργανο καταγραφής γεγονότων και συναισθημάτων πάνω στην επιφάνεια του μαρμάρου. Οι εικόνες αυτές μπαίνουν με τέτοιο τρόπο έντονο ως πηγή για κάθε φόρμα. Έτσι λοιπόν όχι τόσο η παράδοση ή τουλάχιστον όχι μόνο αυτή, αποτελεί το σημείο εκκίνησης στην προσπάθεια να χαρακτηριστούμε γλύπτες προτού η γλυπτική γίνει άγαλμα.

Οι εικόνες της καθημερινότητας γεννούν τους προβληματισμούς μου. Στις εικόνες αυτές είναι η διαμαρτυρία των κουτιών, είναι η στέγη που αυτές δημιουργούν, είναι οι άνθρωποι κούτες, είναι οι στοιβαγμένες κούτες, είναι ο αποστολέας και ο παραλήπτης, είναι η αδιαφορία της ύπαρξής τους, είναι η αξία την ώρα του πετάγματος.

Όλο αυτό τείνει στο να ωριμάσει μέσα μου το αισθητικό ιδεώδες που είναι η κούτα και να εξαποθηκεύεται  με τη σειρά της, με μία αίσθηση σουρεάλ, πλέον ως γλυπτό. Ο τρόπος εξαποθήκευσης συνοδεύεται πάντα με την ταυτότητά τους, η οποία λειτουργεί ως μέτρο σύγκρισης αξιών και εποχών. Στην αυτονομία τους κάποιες φορές λείπουν οι πλαστικές αξίες, εκτός από το κατασκευαστικό μέρος και μένει απλά η μίμησή τους.

Αυτό είναι που πρέπει να ανακτηθεί με τη συνύπαρξη και τη συνεργασία αποκτώντας χώρο και ταυτότητα τεκμηριώνοντας έτσι ότι αυτό που στέκεται απέναντί μας λέγεται γλυπτό. Όταν το θέμα και ο τρόπος της απεικόνισης συμφωνούν, το έργο έχει ύφος και ποιότητα .

Info: Ο Ανδρέας Λόλης είναι γλύπτης. Αποφοίτησε με άριστα από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Θ. Παπαγιάννη . Από το 2005-2007 με υποτροφία του ΙΚΥ έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Carrara της Ιταλίας, όπου τελείωσε με άριστα και έπαινο.
Το 2008 απέσπασε το βραβείο Manucci στην Ιταλία. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά συμπόσια γλυπτικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιους χώρους, σε Μουσεία, σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

Σχετικές ειδήσεις
Εικόνες της Σύγχρονης Τέχνης: Η συλλογή Chtchoukine στο Παρίσι
26.01.2017 11:47
Ο Γιάννης Αντωνιάδης γράφει για την εμβληματική έκθεση «Εικόνες της Σύγχρονης Τέχνης. H συλλογή Chtchoukine», η οποία φιλοξενείται έως τις 5 Μαρτίου 2017 στο Fondation Louis Vuitton στο Παρίσι.
Εκθέσεις σε μεγάλα μουσεία τέχνης της Ευρώπης το 2017
12.01.2017 16:39
Το 2017 για τους λάτρεις της τέχνης προμηνύεται, αν μη τι άλλο, πυρετώδες. Πρώτα από όλα, είναι η χρονιά της λεγόμενης «Μεγάλης Περιήγησης» (Grand Tour) για τη σύγχρονη τέχνη, μια συγκυρία που συμβαίνει κάθε δέκα χρόνια, όταν τρεις κορυφαίες εκθέσεις, η Biennale της Βενετίας, η Documenta και το Münster Sculpture Project συμπίπτουν. Τα μεγάλα μουσεία της Ευρώπης έχουν ήδη παρουσιάσει ένα πλούσιο πρόγραμμα εκθέσεων για το 2017 και ως συνήθως, ποικίλλει από τους μεγάλους κλασικούς στους μοντέρνους με αναδρομικές περισσότερο ή λιγότερο αναμενόμενες, που φιλοδοξούν να φέρουν μια νέα ματιά στο πολυ-ιδωμένο, ή σύγχρονους δημιουργούς και επίκαιρα επιμελητικά projects. Ακολουθεί μια επιλογή από εκθέσεις που σας προτείνουμε να επισκεφτείτε φέτος, πραγματικά ή έστω..ψηφιακά!
Αλέξης Βερούκας: Καλλιτέχνες αναλώσιμοι ή Τέχνη της ανακύκλωσης - Η περίπτωση CREMONINI / DOIG
22.08.2016 16:51
Με τις φροντίδες για την έκθεση έργων του Λεονάρντο Κρεμονίνι από ελληνικές συλλογές στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ, βλέποντας ξανά μετά από αρκετό καιρό πίνακες που είχαν στοιχειώσει την καλλιτεχνική εξέλιξη της νεότητας πολλών από τους Έλληνες συναδέλφους μου, σκέφτομαι:
Βασίλης Γεροντάκος: In praise of dreams
21.03.2016 15:47
Από την πολλή μας αφοσίωση στην πραγματικότητα, ο ουρανός παραμένει ουρανός και η θάλασσα θάλασσα, χωρίς τις προεκτάσεις της δυνατότητας του βλέμματος, σε σημείο που να αντιλαμβανόμαστε την παρουσία τους,άλλος από το χρώμα,άλλος από την λάμψη, αλλά η ουσία τους να μας διαφεύγει.Έτσι το νόημα υποκαθίσταται από μια στερεότυπη αντίληψη μιας ορθολογικής τοποθέτησης.Φτάνουμε στο σημείο λοιπόν, να θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα, όλα αυτά που συνθέτουν την ζωή μας, και τα οποία δεν έχουν αρχή και τέλος αφού είναι ανεκτίμητα.
Steven C. Harvey: Ανταποκρίσεις από το βρώμικο εργοτάξιο του νέου Πύργου της Βαβέλ
11.03.2016 14:53
Το 1963 ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας J. G. Ballard υποστήριζε ότι «Οι κόσμοι των ονείρων, τα συνθετικά τοπία και η πλαστικότητα των μορφών που είχαν επινοηθεί από τους συγγραφείς φαντασίας είναι μορφολογικά ισοδύναμα του εσωτερικού κόσμου της ψυχής».