Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Θέατρο: Φαύστα του Μποστ - Θέατρο Στοά

Θέατρο: Φαύστα του Μποστ - Θέατρο Στοά

Τα τεσσαρακοστά του γενέθλια γιορτάζει το θέατρο Στοά με μια από τις πιο επιτυχημένες του παραστάσεις στη θεατρική του διαδρομή, τη Φαύστα του Μποστ ή αλλιώς Η απολεσθείς κόρη, μια ιλαροτραγωδία ...

για ένα κοριτσάκι, το Ριτσάκι, που πάει να κολυμπήσει και το καταπίνει ένα ψάρι. Μετά, όμως, από 12 χρόνους κι άλλους 9 μήνους ξαναβρίσκει τους γονείς του, όταν βγαίνει από την κοιλιά τού κήτους που ψαρεύει ο ερασιτέχνης ψαράς πατέρας του.  Η αμέλειά του όμως να  πλυθεί και η επιμονή του να περιφέρεται στο σπίτι αλατισμένο και «μοσκοβολώντας» φύκια και ... λιθρίνους θα το οδηγήσει σε μια άλλη κοιλιά.

 

Από την Κατερίνα Χριστοδούλου

 

Ο Μποστ, με το χαρακτηριστικότατο γλωσσικό του ύφος θίγει τα κακώς κείμενα, ειρωνεύεται τη μικροαστική υποκρισία και τα οικογενειακά θέσφατα, επιτίθεται στη σοβαροφάνεια, στην παγιωμένη κοινωνική λογική και στην καθεστηκυία τάξη. Ο σουρεαλισμός, σήμα κατατεθέν του θεατρικού του λόγου ταιριάζει απόλυτα με τη σουρεαλιστική ελληνική πραγματικότητα.

 

Δεν υπάρχουν σήμερα σατυρικοί συγγραφείς αυτής της εμβέλειας και της οξυδέρκειας, επισημαίνει ο Θανάσης Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης της παράστασης. Αποφασίσαμε να ξανανεβάσουμε τη Φαύστα (πρώτο ανέβασμα το 1987 με τεράστια απήχηση), γιατί της άξιζε ένα νέο κοίταγμα΄ είδαμε κι εμείς οι ίδιοι καινούργια πράγματα. Πρόκειται για ένα έργο διαχρονικό κι ο Μποστ για έναν πολύ "υπόγειο" συγγραφέα. Δεν καταλαβαίνεις από πού σου τη φέρνει και πώς στη φέρνει. Γι αυτό και ο κόσμος όταν γελάει, γελάει πανευτυχής που του την έσκασε αθώα. Το χιούμορ του Μποστ λειτουργεί λυτρωτικά.

 

-Πώς συνδέεται η Φαύστα με τη σημερινή εποχή;

Εχει σημεία πολύ σημερινά, αλλά "δυστυχώς" και διαχρονικά. Οπως, παραδείγματος χάριν, στην ερώτηση "πώς πέρασες Ριτσάκι στην κοιλιά του ψαριού", το κοριτσάκι απαντάει: "Φτάσαμε και στην Κίνα", "Και πώς είναι τα πράγματα εκεί, υπάρχει εργασία;", ξαναρωτάει ο πατέρας. "’Οι πλούσιοι που ζουν εκεί, πάντα απαλλαγούνται / ουδείς-κανείς τους ενοχλεί και δεν φορολογούνται/ Πληρώνουν μόνον οι πτωχοί, και μάλιστα βαρέως’".

 

-Αν ζούσε ο Μποστ σήμερα, πού θα επικεντρωνόταν για τη συγγραφή νέου έργου;

Θα είχε πάρα πολύ "ψωμί". Θα επικεντρωνότανε στην Τρόικα και στο ΔΝΤ. Στα σύγχρονα συστήματα αδικίας. Και, βέβαια, στην ελληνική κοινωνία, η οποία δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 7.000 χρόνια: η ίδια αδιαφορία και υποκρισία, οι ίδιες μέθοδοι επιβίωσης, μακριά από κάθε νομιμότητα. Τα σκάνδαλα συνεχίζουν να επιβραβεύονται, η αλητεία εκθειάζεται και η διαφθορά αποτελεί τη βάση οποιασδήποτε κοινωνικής δραστηριότητας. Η καλύτερη απάντηση που βρήκαμε εμείς για όλους αυτούς που μας κοροϊδεύουν ήταν να τους πετάξουμε στη μούρη έναν Μποστ, αν και είναι αμφίβολο αν καταλάβουν τίποτα...

 

ΦΑΥΣΤΑ του Μποστ - ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΑ

Σχετικές ειδήσεις
«Το ’21»: Ελληνική Επανάσταση σε ροκ τόνους
22.11.2016 12:09
Τι μουσικές θα συνόδευαν ιδανικά την Ελληνική Επανάσταση; Παραδοσιακοί ήχοι όπως τους έχουμε συνηθίσει ή μήπως οι ροκ και πανκ αποχρώσεις αποτελούν ένα πιο ταιριαστό «χαλί» στα γεγονότα; Ο Άρης Μπινιάρης φαίνεται να απαντά σε αυτήν την απορία, μέσα από «Το ’21», μια παράσταση που ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της σε Φεστιβάλ Αθηνών και Gazarte, την βρίσκουμε αυτή τη φορά στο θέατρο Πορεία.
«Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη»: Μια ρεαλιστική απεικόνιση του πλατωνικού κειμένου σε πραγματικό χρόνο
22.07.2016 16:50
Στο θέατρο Βράχων το σκηνικό είναι λιτό, όπως υπήρξε και ολόκληρος ο βίος του Σωκράτη: μια καρέκλα και μια κλεψύδρα, μέσα από την οποία ο ήχος της σταγόνας συνοδεύει ως μοναδικό εφέ τον τελευταίο λόγο του φιλόσοφου, την περίφημη «Απολογία» του.
«Victor-Victoria»: Ερωτικά μπερδέματα υπό τους ήχους της jazz
02.03.2016 16:20
Το τελευταίο διάστημα το μιούζικαλ βρίσκει στην Ελλάδα ένα πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί και να αγαπηθεί εν τέλει από συντελεστές και κοινό. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αναιρεθεί η αντίληψη μιας παλιακής αισθητικής ως προς το είδος και να επενδυθεί αρκετό χρήμα στις διάφορες παραγωγές, καθώς και εκσυγχρονισμός της σκηνοθετικής/ερμηνευτικής οπτικής τους. Ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα μιούζικαλ της φετινής σεζόν, το «Victor-Victoria», παίζεται αυτόν τον καιρό στο θέατρο Πάνθεον.
«Μιράντα»: Ερμηνευτικές αναλαμπές σε μία εμπνευσμένη διασκευή
03.02.2016 11:40
Ορμώμενος από την σαιξπηρική «Τρικυμία», με κινητήρια δύναμη την ηρωϊδα της, Μιράντα, ο Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας, δημιούργησε την δική του ομώνυμη, σκηνική σύνθεση. Η «Μιράντα» του λοιπόν, ύστερα από την παρουσίασή της σε Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, ταξίδεψε και στη χώρα μας, στο Θέατρο Πορεία, σε μία εκδοχή ειδικά προσαρμοσμένη για το ελληνικό θεατρόφιλο κοινό.
Είδαμε την «Σαλώμη» σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση
21.12.2015 16:50
Πανσέληνος. Μία παράδοξη νύχτα, που ο ερωτισμός επιβάλλεται θριαμβικά στην βασιλική αυλή, γεννιέται και κορυφώνεται ένα μεγάλο δράμα. Ένα δράμα που θα έχει ουσιαστικό κόστος και ξεκινά από μία τρέλα, μία παρόρμηση και ένα απορριπτικό βλέμμα. Η πριγκίπισσα Σαλώμη, κόρη της Ηρωδιάδας, ακούει τη φωνή του Ιοκανάαν, ενός προφήτη-αιχμαλώτου του Τετράρχη και μαγεύεται. Χωρίς σαφή όρια μεταξύ του παιχνιδιού της, της νεανικής της τρέλας ή ενός ειλικρινή και δυνατού έρωτα, νιώθει μία ακατανίκητη επιθυμία να τον δει και να του μιλήσει.