Το μεσημέρι της ίδιας μέρας, όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος, «για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους» επισκέφτηκε ο Υπουργός Πολιτισμού την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Το «μεγάλο καλωσόρισμα» όμως ήταν στην επαναλειτουργία της Πειραματικής Σκηνής, για την οποία ανέφερε χαρακτηριστικά, «είμαστε περήφανοι που ανοίγουμε μία μεγάλη αγκαλιά για το θέατρο και βάζουμε μέσα σ’ αυτή την αγκαλιά όλους τους νέους, ταλαντούχους ανθρώπους, από σήμερα και ελπίζω για πάρα πολλά χρόνια.»

Όπως μας είπε ο κ. Λιβαθινός, σκοπός είναι «να γίνει ένα νέο ξεκίνημα», «να καταστραφεί το παλιό» και «να φτιαχτεί ένας χώρος τολμηρός, από προτάσεις και ιδέες». Στη συνέχεια, κάλεσε στη σκηνή τον Πρόδρομο Τσινικόρη και τον Ανέστη Αζά, τους δύο νέους καλλιτεχνικούς υπεύθυνους της Πειραματικής Σκηνής, για να παρουσιάσουν τους σκηνοθέτες, το ρεπερτόριο, τις παράλληλες εκδηλώσεις και τις δράσεις που θα φιλοξενήσει το «-1» την καλλιτεχνική περίοδο 2015- 2016.

Όπως ήταν αναμενόμενο, από το πρόγραμμα δεν λείπουν οι δικές τους αξιόλογες και ιδιαίτερες δουλειές, «Στη μέση του δρόμου» και «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το Δίκαιο του νερού» , τις οποίες πρωτογνωρίσαμε στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Οι ίδιοι, αφού ευχαρίστησαν τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού για την εμπιστοσύνη που τους έδειξε και τους πολύτιμους συνεργάτες τους που βοήθησαν στην ανακαίνιση της σκηνής και του φουαγιέ, μας μίλησαν για τον στόχο τους η Πειραματική Σκηνή να είναι «ανοιχτή για νέες ομάδες, καλλιτέχνες, ρεύματα και κυρίως νέα “γραφή”» και να παρουσιάσει έργα που βρίσκονται σε μία «διαρκή εγρήγορση με το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι». Βασική φιλοδοξία τους είναι η εξωστρέφεια και η δημιουργία ενός χώρου που θα λειτουργήσει ως «αναγνωρίσιμο όχημα», ώστε να επικοινωνήσει η σύγχρονη ελληνική δραματουργία και με τη διεθνή θεατρική σκηνή.

Ύστερα από το βίντεο-αφιέρωμα στην ιστορία της Πειραματικής Σκηνής, που μας πήγε αρκετά χρόνια πίσω – από το 1996 που εγκαινίασε τον θεσμό ό Άλκης Κούρκουλος έως και την περίοδο 2001- 2007 που ήταν καλλιτεχνικός υπεύθυνος ο Στάθης Λιβαθινός -, το λόγο πήραν οι ταλαντούχοι σκηνοθέτες της νέα γενιάς: Γεωργία Μαυραγάνη («Το γήρας- Ένα χορικό»), Πηγή Δημητρακοπούλου («Ισορροπία του Nash»), Γιάννος Περλέγκας («Ο Αδαής και ο Παράφρων»), Μαρία Πανουργιά («Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα») και Μαρία Πρωτόπαππα («Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα»), δίνοντάς μας μία πρώτη εικόνα από τις παραστάσεις που θα παρακολουθήσουμε.

Μετά την παρουσίαση του προγράμματος, ακολούθησε δωρεάν κούρεμα στον ισόγειο χώρο του θεάτρου Rex από επαγγελματίες κομμωτές του Εθνικού Θεάτρου, ενώ η βραδιά έκλεισε με ένα ξεχωριστό πάρτι υπό τους ήχους των: Νικόλα Χανακούλα, Χρήστο Σαπουντζή και Χάρη Πεχλιβανίδη.

Σε μία χώρα που είναι “βυθισμένη” στην εσωστρέφεια, το να ακούμε για εξωστρέφεια και δημιουργικό διάλογο -όχι μόνο στη θεωρία αλλά και στην πράξη- και μάλιστα από έναν θεσμικό φορέα όπως το Εθνικό, είναι σίγουρα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο. Η αρχή έγινε με το “παιδί” του, που είναι η Πειραματική Σκηνή! Αναμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια!

Στάθης Λιβαθινός, Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης, στα εγκαίνια της Περιαματικής Σκηνής

Ρεπερτόριο της Πειραματικής Σκηνής για την καλλιτεχνική περίοδο 2015 – 2016:

Εναρξη: 07/11/2015

Λήξη: 20/11/2015

Πόσο εύκολο είναι να χάσει κάποιος το σπίτι του και τί σημαίνει για όλους μας η λέξη «ευτυχία» στην Αθήνα του 2015;  Ποιες εμπειρίες θα είναι διατεθειμένη η κάθε πλευρά να μοιραστεί όταν βρεθεί ενώπιος ενωπίω;

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή του στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών ο Πρόδρομος Τσινικόρης μαζί με τους συνεργάτες του προσκαλεί τους θεατές σε μια διαφορετική περιήγηση – audiowalk στο κέντρο της πόλης, με αφετηρία την έρευνα γύρω από τους άστεγους της Αθήνας.

Ταυτότητα παράστασης:

Σύλληψη – σκηνοθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης

Ηχητική εγκατάσταση:  Νίκος Πάστρας

Ειδική συνεργάτις για το θέατρο με ευάλωτες ομάδες Ιωάννα Βαλσαμίδου

Έρευνα και δραματουργία: όλη η ομάδα

Διανομή:

Μαρία Γάτου, Μπέσυ Ζαχάρη, Γιάννης Κώτσος, Λάμπρος Μουστάκης, Μιχάλης Σαμόλης, Ταϊλάν Τονάκ, Γιάννης Φωκάς

*

  • «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή το Δίκαιο του νερού»  του Ανέστη Αζά

Εναρξη: 14/11/2015

Λήξη: 22/11/2015

Με αφετηρία τον πνιγμό έντεκα ανθρώπων τον Ιανουάριο του 2014 κοντά στο Φαρμακονήσι, ο Ανέστης Αζάς και οι συνεργάτες του καταθέτουν μια παράσταση για τη στάση της δικαιοσύνης απέναντι στο μείζον ζήτημα των προσφύγων και των μεταναστών που έρχονται αντιμέτωποι με την Ευρώπη των κλειστών συνόρων.

Ακολουθώντας την παράδοση του θεάτρου της πραγματικότητας, και μετά από πολύμηνη έρευνα, το έργο αξιοποιεί αφηγήσεις ανθρώπων που σχετίζονται με το συμβάν, και ισορροπεί ανάμεσα στην αναπαράσταση και την επί σκηνής μαρτυρία.

Ταυτότητα παράστασης:

Σκηνοθεσία:  Ανέστης Αζάς

Έρευνα – Δραματουργία:  Μάρθα Μπουζιούρη

Video:  Κώστας Μπάμπης

Ηχητικός σχεδιασμός:  Παναγιώτης Μανουηλίδης

Φωτισμοί:  Σεσίλια Τσελεπίδη

Βοηθός σκηνοθέτη:  Παρασκευή Λυπημένου

Βοηθός σκηνογράφου : Ζαΐρα Φαληρέα

Διανομή:

Βασίλης Κουκαλάνι, Άρης Λάσκος, Θεανώ Μεταξά, Γιώργος Μουτάφης, Γιονούς Μοχαμαντί, Μάρθα Μπουζιούρη

Η παράσταση θα έχει υπέρτιτλους στα αγγλικά.

*

  • «Το γήρας – Ένα χορικό»  της Γεωργίας Μαυραγάνη (Σύνθεση Κειμένου)

Εναρξη: 28/11/2015

Λήξη: 27/12/2015

Ένας εξαμελής “χορός” νέων ηθοποιών συναντά στη σκηνή έναν ισάριθμο “χορό” ηλικιωμένων. Μία θεατρική αφήγηση από μαρτυρίες, συνεντεύξεις και λογοτεχνικά κείμενα, συνθέτουν με άξονα το τρίτο στάσιμο από τον “Οιδίποδα επί Κολωνώ” του Σοφοκλή, μια παράσταση-ντοκουμέντο, για το συχνά αποσιωπούμενο θέμα των γηρατειών. Ένας φόρος τιμής στο χρόνο που περνάει αφήνοντας το αποτύπωμά του στην ανθρώπινη ύπαρξη, διαμορφώνοντας αυτό που αποκαλούμε εμπειρία με ό,τι θετικό ή αρνητικό μπορεί αυτό να σημαίνει.

Ταυτότητα παράστασης:

Σύνθεση – Επιμέλεια κειμένου: Γεωργία Μαυραγάνη, Ομάδα Happy End

Σκηνοθεσία- μουσική επιμέλεια: Γεωργία Μαυραγάνη

Σκηνικά – Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη – οργάνωση παραγωγής: Ράνια Κελαϊδίτη

Βοηθός παραγωγής:  Ματίνα Γράφου

Διανομή:

Ναζίκ Αϊδινιάν, Φραντζέσκα Αλεξάνδρου, Χρυσή Βιδαλάκη, Ηλίας Κατέβας, Μαντώ Κεραμυδά, Δημήτρης Κερεστεντζής, Μάγδα Λέκκα, Δήμητρα Μητροπούλου, Δημήτρης Μπικηρόπουλος, Μάριος Παναγιώτου, Ελίνα Ρίζου

 *

  • «Ισορροπία του Nash» της Πηγής Δημητρακοπούλου

Eναρξη: 08/01/2016

Λήξη: 31/01/2016

Με αφορμή τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ , λογοτεχνικά κείμενα, αλλά και την υπόθεση της 17 Νοέμβρη, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της, θα επιχειρήσουν  τη σύνθεση ενός νέου έργουγια τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων , τη δικαιοσύνη,  την έννοια της αυτοδικίας και την τρομο­κρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία.

Ισορροπία Nash (Θεωρία Παιγνίων):κάθε παίγνιο με πεπερασμένο πλήθος παικτών και στρατηγικών έχει τουλάχιστον ένα σημείο ισορροπίας, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι παίκτες επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς στρατηγικές, γνωρίζοντας και τις επιλογές των αντιπάλων τους.

Ταυτότητα παράστασης:

Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Πηγή Δημητρακοπούλου

Σκηνικά: Κώστας Παππάς

Κοστούμια:  Μαρία Κοντοδήμα

*

  • «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ

 Eναρξη: 12/02/2016

Λήξη: 06/03/2016

Μια μεγάλη ντίβα της όπερας, πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγεμένο Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά…
Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεση της στην κρίση του κοινού,  αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του…

Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, δόκτορας Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη…

Τί αποτελέσματα έχει στον καλλιτέχνη η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός;

Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμα και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής.

Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό»  χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεΐκής χειραγώγησης.

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση:  Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία:  Γιάννος Περλέγκας

Φωτισμοί:  Νίκος Βλασόπουλος

Διανομή:

Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννης Καπελέρης, Χρήστος Μαλάκης, Γιάννος Περλέγκας

*

  • «Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ

Εναρξη: 18/03/2016

Λήξη: 24/04/2016

Μια τολμηρή σάτιρα με στόχο τους γραφειοκράτες της σταλινικής Μόσχας, ένα ονειρικό ταξίδι από τα γκρίζα κτίρια της Κα Γκε Μπε στις πεδιάδες της Ιουδαίας και το λόφο του Γολγοθά, και ένας παράφορος έρωτας ανάμεσα στη Μαργαρίτα και τον απόκληρο Μαιτρ, συνθέτουν  το εμβληματικό έργο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα που κινείται ευέλικτα  ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την Καινή Διαθήκη και τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Ένα σύνθετο έργο που με τον διάβολο επί σκηνής, πραγματοποιεί ένα μαγικό πήγαινε – έλα, στην πολιτική, τη θεολογία και τον έρωτα.

Ταυτότητα παράστασης:

Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά

Διασκευή: Μαρία Πανουργιά, Τάσος Κουκουτάς

Σκηνικά:  Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια:  Ιωάννα Τσάμη

Μουσική:  Blaine Reininger

Βοηθός σκηνοθέτη:  Θεοδώρα Καπράλου

Διανομή:

Κώστας Αβαρικιώτης, Γιάννης Κλίνης, Θεανώ Μεταξά, Ηρώ Μπέζου, Blaine Reininger

*

  • «Η γλυκιά τυραννία του Οιδίποδα»  της Μαρίας Πρωτόπαππα – βασισμένο στον “Οιδίποδα Τύραννο” του Σοφοκλή

Eναρξη: 06/05/2016

Λήξη: 29/05/2016

Μια «ιδιωτική» ερμηνεία για την «αφύσικη» ιστορία ενός ανθρώπου που ακολουθώντας την επιθυμία του για γνώση και εξουσία, εκδιώχθηκε από τον ασφαλή παράδεισο της ηδονικής μητρικής αγκαλιάς, και σήκωσε μέχρι τέλος το φορτίο του πραγματικού του «εγώ». Ένα φορτίο ασήκωτο, αντίτιμο ακριβό της επίγνωσης και της ηδονής.

Μια παράσταση που με άξονα την ιστορία του Οιδίποδα, επιχειρηθεί να προσεγγίσει τη δύσβατη περιοχή του Μύθου, ακροβατώντας σε κλίμακες ακραίες, αντικαθιστώντας τα αλλότρια με οικεία, και οξύνοντας τις αντιθέσεις ανάμεσα σε επεισόδια απόκοσμα και σε ατμόσφαιρες εγκόσμιες.

Tαυτότητα παράστασης:

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

  • Some use for your broken clay pots του Christophe Meierhans

Εναρξη: 06/04/2016

Λήξη: 07/04/2016

Ο Ελβετός περφόρμερ Christophe Meierhans δίνει μια διάλεξη- περφόρμανς καλώντας το κοινό να φανταστεί μια καινούργια κοινωνία βασισμένη σε νόμους διαφορετικούς, που θα απορρέουν από ένα νέο Σύνταγμα.   Το δυτικό σύστημα διακυβέρνησης αναθεωρείται, και  αντικαθίσταται από ένα πολίτευμα που θέλει να καλύψει τις ανάγκες και τις ιδιομορφίες του σήμερα.

Ο Christophe Meierhans μετά από μια ενδελεχή έρευνα σε συνεργασία με συνταγματολόγους και πολιτικούς επιστήμονες,  συνθέτει ένα σύνταγμα 350 άρθρων με στόχο να ξανακάνει τον πολίτη κοινωνικά και πολιτικά ενεργό.

*

  • Please, continue (Hamlet) των Roger Bernat, Yan Duyvendak

Εναρξη: 09/04/2016

Λήξη: 10/04/2016

Ο Άμλετ βρίσκεται κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Πολώνιου. Κάθε φορά εκδικάζεται μια μοναδική δίκη: με πραγματικούς νομικούς λειτουργούς, που θα δικάζουν, θα καταγγέλλουν και θα υπερασπίζονται τον ήρωα, και με ηθοποιούς στους ρόλους του κατηγορούμενου Άμλετ, και των μαρτύρων Οφηλίας και Γερτρούδης.

Το κοινό στο ρόλο των ενόρκων, εκφέρει την τελική κρίση, και αποφασίζει κάθε φορά για τη μοίρα του πρίγκιπα της Δανίας.
Ο Ελβετός περφόρμερ Yan Duyvendak και ο Καταλανός σκηνοθέτης Roger Bernat στήνουν κάθε βράδυ μια καινούργια παράσταση – δίκη,  μετατρέποντας το θεατή σε συνεργό και υπεύθυνο για την ετυμηγορία.
Η παράσταση θα παρουσιαστεί στα ελληνικά.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

  • OPENSTAGE (η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν)

Από την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015 και κάθε Τετάρτη –εκτός από τις εβδομάδες που  θα υπάρχει πρεμιέρα–  η Πειραματική Σκηνή -1 του Εθνικού Θεάτρου εγκαινιάζει τον θεσμό Open Stage (Ανοιχτή Σκηνή). Η Σκηνή ανοίγει για την παρουσίαση νέων καλλιτεχνών, ενώ παράλληλα οργανώνονται αφιερώματα σε συγγραφείς και σκηνοθέτες της ελληνικής και όχι μόνο σκηνής, preview ταινιών και άλλες δράσεις.

2 Δεκεμβρίου αφιέρωμα στον γερμανό θεατρικό συγγραφέα και ποιητή Heiner Müller, με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θάνατό του. Το αφιέρωμα επιμελείται η Ελένη Βαροπούλου.

9 Δεκεμβρίου η Κορίνα Βασιλειάδου και ο Χάρης Πεχλιβανίδης παρουσιάζουν αποσπάσματα από το έργο τους Ορυχείο Ίψεν. Η παράσταση βραβεύτηκε από τον διεθνώς αναγνωρισμένο θεσμό του Υπουργείου Πολιτισμού της Νορβηγίας Ibsen Scholarships  και η δραματουργία της συνδυάζει στοιχεία από τον Εχθρό του λαού του Ίψεν με το πραγματικό γεγονός της σύγκρουσης στα ορυχεία χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής, καθώς και από κείμενα που προέκυψαν μετά από επιτόπια έρευνα στον χώρο των συγκρούσεων.

16 Δεκεμβρίου φιλοξενούμε τη δράση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο «Η ζωή μου στο θέατρο». Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος, σε  συντονισμό και επίβλεψη του καθηγητή του προγράμματος, Ιωσήφ Βιβιλάκη.

23 Δεκεμβρίου παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον νέο ταλαντούχο συγγραφέα Γεράσιμο Μπέκα. Γεννημένος το 1987 στη Βεστφαλία της Γερμανίας, έχει ήδη παρουσιάσει έργα του στα βερολινέζικα θέατρα Maxim Gorki  Theater, και Ballhaus  Naunynstrasse.  To 2014 ο ίδιος τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού της εφημερίδας Taz, στον 22ο διεθνή λογοτεχνικό διαγωνισμό «Open Mike». Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης ενός χρόνου διαμονής του στην Αθήνα, ο Γεράσιμος Μπέκας ετοιμάζει ειδικά για το -1 ένα εορταστικό κείμενο με θέμα τις εμπειρίες του από την νεοελληνική πραγματικότητα.

  • ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ – ΠΑΝΕΛ

Με αφορμή το θέμα και τo περιεχόμενο ορισμένων από τα έργα που παρουσιάζονται, η Πειραματική Σκηνή -1 του Εθνικού Θεάτρου διοργανώνει ανοιχτές συζητήσεις/πάνελ με δημιουργούς, διανοούμενους και ειδικούς, καθώς επίσης και συζητήσεις των δημιουργών της παράστασης με το κοινό.

15 Νοεμβρίου «Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού»

Ώρα έναρξης: 19:00

«Το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και η ελληνική σκηνή»

Συμμετέχουν οι σκηνοθέτες Daniel Wetzel, Γιολάντα Μαρκοπούλου, Ανέστης Αζάς, και η χορογράφος Ερμίνα Γκόρο.  Συντονίζει ο θεατρολόγος και ανθρωπολόγος Μάριος Χατζηπροκοπίου.

Η συζήτηση των συντελεστών της παράστασης με το κοινό θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου αμέσως μετά το τέλος της παράστασης.

 12 Δεκεμβρίου «Το γήρας – Ένα χορικό»

Ώρα έναρξης: 19:00

«Τι μαρτυρούν τα γηρατειά»

Συμμετέχουν ο ψυχαναλυτής Κώστας Γεμενετζής, η ποιήτρια Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, ο βιολόγος Στάθης Γκόνος  και ο Καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης και Δημοσίου Δικαίου στο ΕΚΠΑ  Γιάννης Υφαντόπουλος.

Τη συζήτηση συντονίζει η σκηνοθέτις της παράστασης Γεωργία Μαυραγάνη.

Η συζήτηση των συντελεστών της παράστασης με το κοινό θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου αμέσως μετά το τέλος της παράστασης.

  • ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ

30 Μαρτίου-3 Απριλίου 2016

Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου διοργανώνει κατά το διάστημα 30 Μαρτίου ως και 3 Απριλίου 2016 το Θεματικό φεστιβάλ για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, από την έναρξη του οποίου συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια.

Τι ήταν ο ελληνικός Εμφύλιος και πώς έχει επηρεάσει τη χώρα μας μέχρι σήμερα; Τι μάθαμε, τι ξεπεράσαμε, ποιες εκφάνσεις του διαιωνίζονται στον χρόνο και ποια ίχνη του επανέρχονται στη σημερινή πολιτική ένταση; Ποια διαλεκτική καλούμαστε να αναπτύξουμε στο θέατρο για να κατανοήσουμε αυτά τα γεγονότα;