Η United We Fly συνεχίζει και τον Νοέμβριο με τον δεύτερο κύκλο συναυλιών Taste the Music, και έτσι σε λίγες ώρες στη σκηνή της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου ανεβαίνει η Danai Nielsen για ένα live που δεν θέλετε να χάσετε.

Η solo dream-pop και synth-based τραγουδίστρια και συνθέτις Danai Nielsen, αξιοποιεί effect στη φωνή της προκειμένου να δημιουργήσει μουσικούς διαλόγους μεταξύ ενός θηλυκού και ενός αρσενικού alter ego. Ενεργή από το 2004 σαν ιδρυτικό μέλος των Rosebleed έχει παίξει σε συναυλίες και festival ως opening act καλλιτεχνών όπως ο Santana, οι Hooverphonic και οι Cranberries. Εμφανίζεται πλέον solo, μαγεύοντας σε κάθε της εμφάνιση, χρησιμοποιώντας synthesizers, looping και samples, ενώ τα κουστούμια με τα οποία ανεβαίνει στη σκηνή δημιουργούνται αποκλειστικά για κάθε της μοναδικό act.

Λίγες ώρες πριν την εμφάνιση της, η καλλιτέχνις μιλάει στο Culturenow για τον μυστηριακό χώρο της Αγγλικανικής εκκλησίας, για την ιδιαίτερη σειρά συναυλιών Taste the Music, αλλά και για την μέχρι τώρα μουσικής της πορεία.


-Αρχικά, τι θα δούμε στο επικείμενο live σου στο πλαίσιο των συναυλιών Taste the Music;

Θα ακούσετε το υπάρχον μουσικό μου υλικό, πλαισιωμένο από σκηνικά και κουστούμι, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από την Σοφία Παππά αποκλειστικά για την συγκεκριμένη συναυλία. Σκοπός είναι ο ακροατής να μπει σε ένα εξωπραγματικό περιβάλλον και να συντονιστεί με την ηχητική ατμόσφαιρα. Μέσα στο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνονται και μερικές διασκευές από αγαπημένα ελληνικά κομμάτια.

-Τι συναισθήματα σου γεννά ο χώρος της Αγγλικανικής εκκλησίας;

Επιβολή λόγω ύψους, ζεστασιά και οικειότητα λόγω πλάτους. Κάτι τελετουργικό σίγουρα.

-Χρησιμοποιείς effect στη φωνή σου προκειμένου να δημιουργήσεις μουσικούς διαλόγους μεταξύ ενός θηλυκού και ενός αρσενικού alter ego. Πως προέκυψε αυτή η ιδέα και τι συμβολίζει;

Προέκυψε από πειραματισμό με ένα πετάλι μπάσου! Ήταν εθιστικό το πως αυτόματα δημιουργούνταν διαφορετικές μελωδίες και αλλόκοτοι στίχοι. Σαν να μιλούσε μια ξεχωριστή οντότητα μέσα από το μηχάνημα. Υπήρχε ντουέτο. Κι ενσωματώθηκε αυτόματα! Συμβολίζει τις αντίθετες πλευρές και τα χαρακτηριστικά των δύο φύλων που έχει ο καθένας μέσα του.

-Ποια είναι η βασική ιδέα πίσω από τη σειρά συναυλιών Taste the Music;

Να “γευτείς” διαφορετικές μουσικές. Είναι ωραίος τίτλος. Παίρνεις πραγματικά μια γεύση από τον/την κάθε καλλιτέχνη, μιας και έχεις την καθιστική ηρεμία και συγκέντρωση να εστιάσεις απόλυτα σε αυτό που ακούς.

-Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με την μουσική; Θυμάσαι την πρώτη φορά που έγραψες ένα κομμάτι;

Ναι! Ήταν στα 5. Κοπάναγα την κιθάρα του μπαμπά και φώναζα “έχω μια ηλεκτρική κιθάρα και μία μόλτο αγκινάρα”. Το πρώτο χιτάκι! Ξεκίνησα κλασικό πιάνο σε ωδείο στην ηλικία εκείνη. Πέρα από αυτό όμως, η μουσική ήταν έντονο και ιδιαίτερα συναισθηματικό στοιχείο στο σπίτι και στην οικογένεια. Οι γονείς μου μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες και η μουσική ήταν ο κοινός κώδικας επικοινωνίας. Τα γέλια και τα κλάματα τα θυμάμαι με μουσική υπόκρουση.

-Νοσταλγείς κάτι από τις εποχές του συγκροτήματος Rosebleed;

Την έννοια της ομάδας. Το μοίρασμα καταστάσεων και στιγμών.

-Είναι αλήθεια πως τα κουστούμια με τα οποία ανεβαίνεις στη σκηνή δημιουργούνται αποκλειστικά για κάθε της μοναδική εμφάνιση; Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που γίνεται αυτό;

Χα! Κυκλοφορεί μια τέτοια φήμη ναι. Είναι αλήθεια κατά το ήμισυ. Λόγω φορτωμένου προγράμματος το τελευταίο δίμηνο δεν υπήρχε ο χρόνος για κάτι τέτοιο. Αλλά είναι στόχος να υπάρχει συχνή εναλλαγή στο οπτικό κομμάτι. Ο λόγος είναι καταρχάς ότι απολαμβάνω ιδιαίτερα να σχεδιάζω και στη συνέχεια να υλοποιώ τα κουστούμια. Επίσης πιστεύω πως η εικόνα είναι ένα απ’τα πιο βασικά κομμάτια μιας παράστασης. Η αίσθηση της όρασης κυριαρχεί, και τα μάτια διψάνε να δουν κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό.

-Αν θα μπορούσες να αλλάξεις τρία πράγματα στην ελληνική πραγματικότητα, ποια θα ήταν αυτά;

Αναβλητικότητα, αγένεια, γκρίνια.

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;

Τα σχέδια μετά το λαιβ της Αγγλικανικής, που θα είναι και το τελευταίο της φθινοπωρινής και πρώτης μου περιοδείας, θα είναι αρχικά άδειασμα κι επανασυντονισμός. Στη συνέχεια ολοκλήρωση και ηχογράφηση υπαρχόντων κομματιών ώστε να κυκλοφορήσουν μέσα στην επόμενη σεζόν.


Διαβάστε επίσης:

Taste the Music: Η Danai Nielsen στην Αγγλικανική Εκκλησία