Την Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε στο Παλλάς η συνέντευξη τύπου για την πολυαναμενόμενη παραγωγή των Αθηναϊκών Θεάτρων «Ο Κύκλος με την Κιμωλία» του Μπέρτολντ Μπρεχτ. Ο σκηνοθέτης της παράστασης Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, μαζί με τους βασικούς συντελεστές, Μαρία Πρωτόπαππα, Αιμίλιο Χειλάκη, Δημήτρη Λιγνάδη, Αποστόλη Τότσικα, Ελισσάβετ Μουτάφη, ανέδειξαν αρκετά από τα στοιχεία που συνθέτουν το έργο και αποκάλυψαν πτυχές από την μεταξύ τους συνεργασία και το κλίμα που επικράτησε στις πρόβες.

Από την Αναστασία Ρίζου

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης έκανε λόγο για την πρόκληση και την σημασία μίας τέτοιας σημαντικής θεατρικής δημιουργίας, καθώς και τους παραλληλισμούς που μπορεί να έχει με την σημερινή κατάσταση, όχι όμως απαραίτητα σε προφανές επίπεδο, αλλά σε κάποιο ευρύτερο πλαίσιο. Τόνισε την δυσκολία και τα διλήμματα που αντιμετώπισε αποφασίζοντας να χρησιμοποιήσει ατόφια την πρωτότυπη και σπάνια μουσική σύνθεση του Μάνου Χατζιδάκι από τον εμβληματικό «Κύκλο με την Κιμωλία» του 1957 και πόσο απαιτητικός ήταν ο γενικότερος συγχρονισμός των ηθοποιών με αυτήν την συνθήκη. Χαρακτήρισε ευτυχή στιγμή για τον ίδιο τη συνεργασία με καλλιτέχνες που εκτιμά και έχει κατά περιπτώσεις ξανασυνεργαστεί. Τέλος, αποκάλυψε αρκετά από τα ευρήματα που αποτελούν τα ατού της σκηνοθετικής του οπτικής και έμπνευσης, όπως μια μικρή αναφορά στην αυθεντική έναρξη του μπρεχτικού κειμένου, κάτι που συνήθως παρακάμπτεται στα διάφορα ανεβάσματα, καθώς και η ύπαρξη συμβόλων που μαρτυρούν τη ματιά του ίδιου του παιδιού πάνω στην ιστορία.

Η Μαρία Πρωτόπαππα που θα ενσαρκώσει τον ρόλο της Γρούσα, δωρική και σύντομη, μίλησε για τον λιγοστό χρόνο που είχε στη διάθεσή του ο Κ. Μαρκουλάκης για την προετοιμασία της παράστασης, μιας και αρχικά ήταν να το αναλάβουν άλλοι δύο σκηνοθέτες και πόσο ανυπομονεί να ζήσει αυτήν την όμορφη θεατρική περιπέτεια.

Ο Δημήτρης Λιγνάδης δήλωσε πως είναι ιδιαίτερα ευτυχής που μέσα από τον «Κύκλο» ξαναβρίσκει μία χαμένη δημιουργική χαρά και τόνισε ιδιαίτερα πως δεν υπάρχουν «ενδιαφέρουσες» παραστάσεις, αλλά καλές και κακές και ελπίζει πως η συγκεκριμένη θα αφήσει μια όμορφη ανάμνηση στο κοινό.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης με τη σειρά του, είπε πως άφησε πίσω του τι έμαθε για τον Μπρεχτ από τις σχολές και τον ξαναπροσέγγισε από την αρχή, διδασκόμενος τα νοήματά του με την ουσιαστική βοήθεια των συναδέρφων του και της συγκεκριμένης σκηνοθετικής προσέγγισης.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου «Γιατί Μπρεχτ στο Παλλάς», οι συντελεστές απάντησαν πως το μεγάλο θέατρο απευθύνεται γενικά στο ευρύ κοινό και δεν φέρει ταμπέλες όπως «λαϊκή παράσταση σε μεγάλη αστική σκηνή», ενώ γενικά τέτοιου είδους έργα είναι φτιαγμένα για πολλούς θεατές.

Τελειώνοντας τόνισαν όλοι πόσο ανυπομονούν να ξεκινήσουν οι παραστάσεις στις 11 Μαρτίου, το καλό κλίμα που επικρατεί στα παρασκήνια και που παρά τις διαφωνίες πάνω σε επιμέρους ζητήματα, η αλληλοεκτίμηση και η χημεία είναι κάτι που τους χαροποιεί ιδιαίτερα και περιμένουν να γευτούν μαζί με το κοινό την συγκίνηση του μπρεχτικού κειμένου. 

Το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Ο κύκλος με την κιμωλία» παρουσιάζουν τα Αθηναϊκά Θέατρα από τις 11 Μαρτίου στο Θέατρο Παλλάς, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη, μουσική Μάνου Χατζιδάκικαι σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ