Tο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μαζί με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διοργανώνει για πρώτη φορά μια έκθεση με το σύνολο του έργου του καλλιτέχνη κινηματογραφιστή Κωνσταντίνου Γιάνναρη.

Η έκθεση περιλαμβάνει  ταινίες μικρού μήκους, αποσπάσματα πειραματικών βίντεο, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις που αποδεικνύουν το πρωτότυπο, αντισυμβατικό, ταλαντούχο και χαρισματικό έργο του Γιάνναρη. Ο τίτλος της έκθεσης, Στην κόψη του ματιού σηματοδοτεί την ιδιαιτερότητα αυτής της προσέγγισης που ταυτόχρονα σταματά και μεταθέτει την εικόνα και το βλέμμα.

Ο Κωσταντίνος Γιάνναρης γεννήθηκε στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας από Έλληνες γονείς. Ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία επτά ετών και έφυγε για σπουδές στην Αγγλία στα 17 του. Στην Αγγλία ξεκίνησε τη ζωή του χωρίς να φαντάζεται ότι θα γινόταν ποτέ καλλιτέχνης. Σπούδασε Οικονομικά και Ιστορία, στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές με θέμα τις \»Μεταπολεμικές Ελληνοσοβιετικές σχέσεις\». Τις σπουδές αυτές, διέκοψαν προσωπικές ανατροπές στη ζωή του που τον έσπρώξαν στη μελέτη άλλων ειδών εντάσεων.

Η ξαφνική αυτή αλλαγή γίνεται και η βάση πάνω στην οποία η έρευνα του ανάμεσα στην ιστορία και τα προσωπικά βιώματα, την πολιτική και την κοινωνική διάσταση της ουτοπίας, τον πόθο και τη βία, συνεχίζεται μέσα από άλλες γλώσσες και άλλα μέσα.

Ο κινηματογράφος, η αφήγηση, η παρατήρηση, το καδράρισμα της πραγματικότητας, η εμμονή και ο φόβος, η σχέση με την ετερότητα και η συνεχής μετάθεση κάθε ταυτότητας, τον φέρνουν στο δρόμο που γνωρίζουμε πλέον μέσα από τις διεθνείς επιτυχίες των ταινιών μεγάλου μήκους της τελευταίας δεκαετίας : Από την άκρη της πόλης, 1999, Δεκαπενταύγουστος, 2002, Όμηρος, 2005, (πολυβραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 2006). Από τα μέσα του ογδόντα ως τα μέσα του ενενήντα, ο Γιάνναρης ολοκληρώνει ένα ερευνητικό και πειραματικό έργο του οποίου η υπόσταση εμποτίζεται από τη φωτογραφική και κινηματογραφική ουσία, ενώ η δομή του συμπυκνώνει την εικαστική παιδεία με την ιστορική αναζήτηση.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Ντένης Ζαχαρόπουλος.