Το About παρουσιάζει συναυλία με live elctronics, πιάνο, τρομπόνι & κρουστά σε έργα των Alvin Lucier, Steve Reich και David Tudor

την Παρασκευή 11 Μαΐου 2012 στις 20.30.

 

Στην συναυλία παρουσιάζονται τρία κλασσικά έργα της Αμερικανικής Σκηνής των live electronics: το Bird and Person Dyning (1975) του Alvin Lucier για εκτελεστή, ηλεκτρονικό ηχητικό κάλεσμα πουλιών και σύστημα ανάδρασης, το Pendulum Music (1968) του Steve Reich για μικρόφωνα, ενισχυτές, ηχεία και εκτελεστές και το Forrest Speech (1976) του David Tudor για οποιοδήποτε αριθμό εκτελεστών με αυθεντικές ηχογραφήσεις και αντικείμενα που τροποποιούν τον ήχο.

 

 

Πρόκειται για έργα ρωμαλέα και ρηξικέλευθα που διερεύνησαν νέες προοπτικές στην μουσική σύνθεση και εκτέλεση με την χρήση της ακουστικής ανατροφοδότησης, του συντονισμού, της σκέδασης και του φαινομένου της διαφοράς φάσης. Περαιτέρω, εμμένοντας στην Ζωντανή εκτέλεση με ηλεκτρονικά — στην παράδοση συνθέσεων όπως το Imaginary Landscape No. 1 (1939) και η Cartridge Music (1960) του John Cage—τα έργα αυτά στέκονται σε έντονη αντίθεση με τα ιδιώματα της ηλεκτρονικής μουσικής “για μαγνητοταινία” που κυριαρχούσαν στην εποχή τους.

 

 
Στα επόμενα χρόνια οι ιδέες που εμπεριέχονται σε αυτά τα έργα πήραν ποικίλες και διαφορετικές κατευθύνσεις συναντώντας εκ νέου τα παραδοσιακά ακουστικά μουσικά όργανα, όπως το πιάνο, το τρομπόνι, τα κρουστά και την φωνή. Η συναυλία επισημαίνει ορισμένες από αυτές τις στιγμές με την παρουσίαση του έργου Clapping Music (1972) του Steve Reich για δύο εκτελεστές, το Wind Shadows (1994) του Alvin Lucier για τρομπόνι και γεννήτριες και το Nothing is Real (1990) του Alvin Lucier για πιάνο, φορητή συσκευή αναπαραγωγής και ενισχυμένη τσαγιέρα. Το πρόγραμμα κλείνει με τους πιο πρόσφατους απόηχους των παραπάνω ιδεών μέσω σπουδαστικών projects υπό την καθοδήγηση των Keith Moore και Sebastian Schottke.
 
 

 

Keith Moore

Ο Keith Moore, Βοηθός Καθηγητής και Βοηθός Πρόεδρος του Μουσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου της Ινδιανάπολης στην Αθήνα ενεργοποιείται στην σύνθεση, την εκτέλεση και την συγγραφή περί μουσικής. Έργα του έχουν παραγγελθεί από μείζονες οργανισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, ενώ κείμενα του έχουν εκδοθεί σε έντυπα μεγάλης κυκλοφορίας και το New Grove Dictionary of Music and Musicians. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα Πανεπιστήμια Columbia και Wesleyan καθώς και το King’s College του Λονδίνου, σπουδάζοντας με τους Sir Harrison Birtwistle, Anthony Braxton, Fred Lerdahl, Alvin Lucier και Tristan Murail.

 
Ως εκτελεστής live electronics έχει δουλέψει σε στενή συνεργασία με τους David Tudor και Alvin Lucier, συναρμολογώντας εκ νέου τα έργα του Tudor για το Περίπτερο της “Pepsi-Cola” στην Osaka και οργανώνοντας το φεστιβάλ Lucier@65 Festival στην Νέα Υόρκη.

 
 

Sebastian Schottke


Ο Sebastian Schottke είναι Tonmeister που διατηρεί κοντινή σχέση συνεργασίας με πολυάριθμους συνθέτες, μουσικούς, μουσικά σύνολα, σκηνοθέτες και χορογράφους σε διάφορα μέρη της Ευρώπης. Σπούδασε ηχοληψία στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης με βασική κατεύθυνση την μουσική Παραγωγή (MA, 2006) και στην συνέχεια απέσπασε υποτροφία ως ηχολήπτης στην Διεθνή Ακαδημία του Ensemble Modern – IEMA στην Φρανκφούρτη (2007/2008). Από το 2008 ο Sebastian Schottke εργάζεται επίσης στο ZKM (Zentrum für Kunst und Medientechnologie / Κέντρο για την Τέχνη και την Τεχνολογία των Μέσων) στην Καρλσρούη της Γερμανίας.

 

ENSEMBLE UIACX

Το Ensemble UIACX είναι το συγκρότημα πειραματικών τεχνών του Πανεπιστημίου της Ινδιανάπολης στην Αθήνα. Το σύνολο αυτό προ και μεταπτυχιακών σπουδαστών του τμήματος μουσικών σπουδών ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον Βοηθό Καθηγητή Μουσικής και Βοηθό Πρόεδρο Keith Moore. Το συγκρότημα πρόσφατα επέστρεψε από το ZKM | Center for Art & Media στην Καρλσρούη της Γερμανίας όπου εγκατέστησε το έργο του Alvin Lucier “Sound on Paper” και το οποίο θα εκτίθεται μέχρι την 6 Ιανουαρίου 2013.