Ένα παλαιό πληκτροφόρο, το cembalo ή harpsichord, ο προκάτοχος του πιάνου, επανήλθε τις τελευταίες δεκαετίες στο προσκήνιο ως ένα από …

τα πιο αγαπητά όργανα των συνθετών, όπως δηλαδή αντίστοιχα συνέβαινε και στο μπαρόκ. Δύο συναυλίες με την Γιούλη Βεντούρα στις 18 & 19 Δεκεμβρίου με έργα των J. S. Bach, G. Frescobaldi, J. N. P. Royer, G. Ligeti, G. Bryars, Γ. Κουμεντάκη, Κ. Λυγνού. Σκηνοθετική επιμέλεια: Ηλίας Κουντής

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ

Μία μουσική διαδρομή που ξεκινά με γερμανικό, ιταλικό και γαλλικό μπαρόκ και συνεχίζει με 20ό και 21ο αιώνα με έργα που αναδεικνύουν τις ηχητικές δυνατότητες του τσέμπαλου.

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τo contrapunctus 4 από την Τέχνη της φούγκας του J. S. Bach, την φλογερή παρτίτα πάνω σε πασακάλια του Frescobaldi, το φρενήρες εμβατήριο των Σκυθών του Royer, το Hungarian Rock του Ligeti, το προγραμματικό με μινιμαλιστικές επιρροές έργο After Haendel\’s Vesper του Gavin Bryars, το μουσικό θέατρο του Mauricio Kagel (Recitativarie fuer singende cembalistin), την σφυρίδα και την λιβελλούλα του Γιώργου Κουμεντάκη με την εκλεπτυσμένη λεπτότητά τους και το γεμάτο ζωντάνια Harpsichord Blue του Κωνσταντίνου Λυγνού.

 

Γιούλη Βεντούρα
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος του τμήματος Διεθνών σπουδών του Πάντειου Πανεπιστημίου.

Σπούδασε τσέμπαλο. Μετά το δίπλωμά της με την καθηγήτρια Μαργαρίτα Δαλμάτη, συνέχισε με την Κατερίνα Κτώνα και αργότερα με τον Gordon Murray. Συμμετείχε ενεργά σε masterclasses των Mark Kroll, Ton Koopman και Terence Charlston.

Με αρκετά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στο ενεργητικό της, εμφανίζεται με ρεπερτόριο που εκτείνεται από το μπαρόκ μέχρι και τον 21ο αιώνα. Από το 2002 η Γιούλη Βεντούρα, στα πλαίσια του κύκλου συναυλιών: «Οι  Έλληνες  συνθέτες γράφουν  για το τσέμπαλο» έχει ήδη παρουσιάσει δεκάδες νέα έργα, τα περισσότερα σε 1η εκτέλεση ειδικά γραμμένα και αφιερωμένα σ’ αυτήν. Το 2010 σε συνεργασία με την Ορχήστρα των Χρωμάτων ως σολίστ, παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα, το κοντσέρτο του Philip Glass.