Ο Γιώργος Ρόρρης (1963), η Μαρία Φιλοπούλου (1964) και o Αλέξης Βερούκας (1968) τρεις εξαίρετοι καλλιτέχνες της νέας γενιάς, έχοντας ζήσει από κοντά τις διεργασίες και ζυμώσεις των καλλιτεχνικών αλλαγών στο 2ο μισό του 20ου αιώνα, ενστερνίστηκαν το μωσαϊκό των εγχώριων και διεθνών επιρροών, αποδίδοντας έργο με ιδιαίτερη αισθητική που αντανακλά την έντονη προσωπικότητα τους με πρωτοτυπία, αισθησιασμό και έντονο συναίσθημα.

Τα έργα του Γιώργου Ρόρρη διακρίνονται για την ψυχολογική διείσδυση τους και συχνά προβληματική-ταλαιπωρημένη εξέταση της σχέσης μεταξύ καλλιτέχνη μοντέλου. Μέσα στο ψυχρό δωμάτιο του παραμελημένου νεοκλασικού κτιρίου υπάρχει μια αίσθηση μυστηρίου, μιας σχέσης επαιτείας και εμπιστοσύνης, με φανταστικές παραστάσεις να ξετυλίγονται.

Γιώργος Ρόρρης

Το άπλετο φως και οι αντανακλάσεις του είναι το κυρίαρχο εκφραστικό ιδίωμα στα έργα της Μαρίας Φιλοπούλου χρησιμοποιώντας επίσης το χρώμα, πλούσιο και έντονο στις διαβαθμίσεις του. Το στοιχείο του νερού, ευφραντικό και ζωοποιό, διάστικτο από σφιχταγκαλιασμένους κολυμβητές συνενώνει με τρόπο μοναδικό το μύθο με την πραγματικότητα.

Κίνητρο του Αλέξη Βερούκα, στην απεικόνιση του «γυμνού» είναι η έκφραση της μεταφυσικής ουσίας του θέματος του. Τα γυμνά σώματα ανδρών και γυναικών, τοποθετημένα συνήθως σε άβολες στάσεις, δημιουργούν την αίσθηση της αμηχανίας και του «κομπλεξαρίσματος» στην ιδέα  του «προτεταμένα όλα».

Αλέξης Βερούκας

Στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, στον ιδιαίτερο χώρο των πρώην Αποθηκών Διαμετακόμισης, παρουσιάζονται πρόσφατα και παλαιά έργα των τριών καλλιτεχνών, με κυρίαρχη θέση τη γυμνή φιγούρα, μείζων θέμα στο αξιόλογο έργο τους.

Μέσα στο ψυχρό δωμάτιο ενός παραμελημένου νεοκλασικού κτιρίου το γυμνό μοντέλο του Γ. Ρόρρη στέκεται πότε σαγηνευτικά ελκυστικό, άλλοτε ψυχρό και αδυσώπητα επιθετικό, σε αντιδιαστολή με τα γαλήνια γυμνά κάτω από τον καταγάλανο ουρανό και τους απενοχοποιημένους κολυμβητές στους διαυγείς βυθούς της Μ. Φιλοπούλου και τα γυμνά σώματα ανδρών και γυναικών, τοποθετημένα συνήθως σε άβολες στάσεις σ’ ένα αέναο περιβάλλον του Αλ. Βερούκα.

Επιμέλεια έκθεσης:

Γιώργος Αλτουβάς


Φωτογραφία θέματος: Έργο της Μαρίας Φιλοπούλου