Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Scriptorium II: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου

Scriptorium II: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου
Οι εικαστικές δημιουργίες του Κώστα Ευαγγελάτου , τις οποίες συνέθεσε ο ζωγράφος κατά τη

διάρκεια των τελευταίων δέκα χρόνων, παρουσιάζονται από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων στην αναδρομική έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Scriptorium ΙΙ», που θα πραγματοποιηθεί από 15 έως 29 Οκτωβρίου 2010 στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων.

Στην αισθητική αναδρομή 2000- 2010, τα έργα του Κώστα Ευαγγελάτου, αποτελούν χαρακτηριστικές ζωγραφικές συνθέσεις του δημιουργού, μεγάλων κυρίως διαστάσεων, στις οποίες δεσπόζουν σύμβολα, έννοιες, μορφές, σώματα και γεωμετρικές φόρμες.


Στα έργα, τα οποία εκτίθενται σε καμβά, χαρτόνι, ξύλο και ύφασμα, πρωταγωνιστούν πρόσωπα και σώματα, επιζωγραφισμένες κατασκευές (σφαίρες, κανονικές και μη κανονικές ξύλινες φόρμες) με εννοιολογικά στοιχεία και νέες συνθέσεις κοσμολογικού χαρακτήρα, τις οποίες ο καλλιτέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά.

Μετά την ομότιτλη έκθεσή του στον ίδιο εκθεσιακό χώρο το 1999, όπου παρουσιάστηκαν οι σειρές έργων «Συλλήψεις» Νέα Υόρκη 1984- Αθήνα 1989, «Σωματογραφίες», Εννοιακά Τοπία» και «Νεφελογραφίες», ο καλλιτέχνης συνέχισε να δημιουργεί και να εκθέτει τα εμπλουτισμένα με νέες τεχνικές και αρχαϊκά μοτίβα έργα του, σε γκαλερί , μουσεία, πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα, καθώς και σε σημαντικά εικαστικά κέντρα του εξωτερικού, ιδιαίτερα στην Γαλλία, με σημαντική απήχηση και αναγνώριση από το κοινό.

Όπως αναφέρει ο ιστορικός της τέχνης, ακαδημαϊκός Χρύσανθος Α. Χρήστου στο εισαγωγικό κείμενό του: Η καλλιτεχνική δημιουργία του Ευαγγελάτου δεν υπάρχει αμφιβολία ότι διακρίνεται για τον χαρακτήρα των αναζητήσεων και τον πλούτο των συνδυασμών του.

Χωρίς να περιορίζεται σε καμιά από τις γνωστές στιλιστικές τάσεις και τις θεματογραφικές περιοχές διακρίνεται για τις συνεχείς προσωπικές έρευνες. Στις περισσότερες περιπτώσεις διακρίνεται για ένα καθαρά προσωπικό ποιητικό ιδίωμα που βασίζεται τόσο στην ποιότητα του σχεδίου όσο και στην εσωτερικότητα και την εκφραστική δύναμη του χρώματος.


Φαίνεται ότι τον ενδιαφέρει να φτάσει σε σύνολα που προβληματίζουν τον θεατή και που σε καμιά περίπτωση δεν τον αφήνουν αδιάφορο, με την χρήση της ζωγραφικής του γλώσσας και την καθαρά ποιητική πνοή των διατυπώσεών του.