Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Μιχάλης Πανάδης: Μια φυσιολογική οικογένεια, όπως όλες, με τα δικά της...

Μιχάλης Πανάδης: Μια φυσιολογική οικογένεια, όπως όλες, με τα δικά της...

Ο Μιχάλης Πανάδης γράφει για μια γνήσια κωμωδία πολύ θλιβερή ή μια γνήσια τραγωδία πολύ αστεία.

______

 

Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν είναι ένα έργο που δύσκολα περιγράφεται και ακόμα δυσκολότερα αναλύεται. Η δραματουργική του φόρμα είναι τόσο ιδιαίτερη που οριακά θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα νέο είδος. Είναι ένα έργο τόσο ωμά ρεαλιστικό που τελικά καταλήγει στην ποίηση, ένα έργο φτιαγμένο με πολύ φτηνά και πιασάρικα υλικά αλλά τόσο σοφά διαλεγμένα που ο τελείως απροσδόκητος συνδυασμός τους το κάνει σπουδαίο. Η σπουδαιότητά του έγκειται κυρίως στο φιλοσοφικό μέτρο του, στην σοφή ποσόστωση διάνοιας και βιώματος και στην παντελή απουσία ναρκισσισμού  - που πολλές σύγχρονές του δραματουργίες περιέχουν σε απελπιστικό βαθμό. Η απλοϊκή υπόθεσή του - η συνύπαρξη μιας αλλοπρόσαλλης οικογένειας, συναισθηματικά ανάπηρης, εγωπαθούς και τοξικής - τα κλισέ του και η γραφικότητά του, υπερκαλύπτονται υπέροχα με την σύσταση οκτώ χαρακτήρων τόσο γοητευτικών, ολοκληρωμένων και εξαιρετικά σπάνιων σε μια σύγχρονη δραματουργία. Η επιλογή τους είναι τόσο σοκαριστικά πρωτότυπη - και υπό άλλες συνθήκες επικίνδυνη, αν ο Κλαούντιο Τολκατσίρ ήταν έστω και κατά ένα τοις εκατό λιγότερο χαρισματικός και εκπαιδευμένος - που στην αρχή φαντάζει εξωφρενικά στυλιζαρισμένη και υπερβολική, δεδομένου του ρεαλιστικού πλαισίου του έργου. Μέχρι τη στιγμή που σταματάς να καλλιτεχνίζεσαι, ρίχνεις μια ματιά τριγύρω και ανακαλύπτεις ότι όχι μόνο υπερβολικοί  και γραφικοί δεν είναι οι χαρακτήρες του Τολκατσίρ σε σχέση με τη δράση του ανθρώπου στην καθημερινή του ζωή, αλλά τέλεια και προστατευμένα παραδείγματά του στην πνευματική και κοινωνική κατάστασή του σήμερα. Με επικαιρικότητα αλλά και με ποίηση. Ταυτόχρονα και μαγικά. Μια γνήσια κωμωδία πολύ θλιβερή, μια γνήσια τραγωδία πολύ αστεία. Τα υπόλοιπα, και ουσιαστικότερα, στη β' σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.

 

 

Info: Ο Μιχάλης Πανάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αριστούχος απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2012). Από το 1998 έως το 2009 παρακολούθησε μαθήματα πιάνου στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με τις ομάδες ''Δρόμος με Δέντρα'' της Μάρθας Φριντζήλα και ''Grasshopper''της Σοφίας Βγενοπούλου σε έργα των: A. D. Musset, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Λ. Χρηστίδη, G. G. Marquez, Γ. Τσίρου. Έχει μεταφράσει και σκηνοθετήσει τα έργα: ''Festen (Οικογενειακή γιορτή)'' του T. Vinterberg και ''Σταγόνες πάνω σε καυτές πέτρες'' του R. W. Fassbinder στο Baumstrasse, και το ''Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι'' του B. M. Koltes στο Βυρσοδεψείο. Από το 2012 μέχρι σήμερα, συνεργάζεται με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και την ομάδα ''Grasshopper Youth'' στο Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου. Έχει γράψει μουσική για έξι παραστάσεις. Φέτος συνεργάζεται με την Ε. Σκότη και το θέατρο Επί Κολωνώ, με τη Μ. Πάσσαρη και το θέατρο οδού Κεφαλληνίας, με τη Σ. Βγενοπούλου και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και με τον Γκάυ Στέφανου και το Μέγαρο Μουσικής.

 


◊ "Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν" παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στη Β' Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας  - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα
08.11.2016 17:33
H Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς γράφει για την παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» η οποία παρουσιάζεται στο BIOS.
Δανάη Θεοδωρίδου: Προχωρώντας με μικρά βήματα
21.07.2016 14:02
Το One Small Step for a Man: Hello, Goodbye δανείζεται τον τίτλο του από το πρώτο μέρος της διάσημης φράσης του Ν. Άρμστρογκ («Ένα μικρό βήμα για ένα άνθρωπο, ένα τεράστιο βήμα για την ανθρωπότητα») κι αποτελεί την πρόσκληση προς μια μικρή κοινότητα γήινων όντων (θεατών και ηθοποιών) να βρεθούν γύρω από ένα τραπέζι στρωμένο με ποτά, γλυκά και φωτογραφίες από τη γη όπως αυτές στάλθηκαν στο διάστημα το 1977, προκειμένου να κοιτάξουν με διαφορετικό τρόπο τη ζωή στον πλανήτη μας.
Αργύρης Πανταζάρας - Momentum: Οργανώνοντας την “ανταρσία των αγγέλων”
19.07.2016 13:57
Όλα ξεκίνησαν με την ερώτηση “Πού πάνε οι άγγελοι μετά την τραγωδία”; Κατά πόσο είναι εύκολο να συνεχίζεις να υπάρχεις σε μια κοινωνία εφόσον έχεις γίνει αυτόπτης μάρτυρας της φρίκης; Πολλοί από αυτούς αυτοεξορίζονται, μην αντέχοντας τις τραγικές συνέπειες πράξεων για τις οποίες δεν ευθύνονται, καλούνται όμως να αφηγηθούν με τρόπο τόσο ανάγλυφο που μπορεί εύκολα να οδηγήσει έναν άνθρωπο στην τρέλα.
Έλενα Βόγλη: «Υμπύ Τύραννος» από την ομάδα ActUBŬστες
06.05.2016 11:45
Στα τέλη του 19ου αι., στο Λύκειο της γαλλικής πόλης Ρεν, ο Αλφρέντ Ζαρί και οι συμμαθητές του δημιουργούν έναν κύκλο γραπτών επεισοδίων με «ήρωα» τον καθηγητή τους στο μάθημα της Φυσικής. Ένα από αυτά τα επεισόδια σχολικής «καζούρας» θα αποτελέσει τον μετέπειτα «Υμπύ Τύραννο», με σαφείς επιρροές από την αρχαία ελληνική τραγωδία και τον Σαίξπηρ.
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.