Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα

Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας  - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα

H Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς γράφει για την παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου», ένα συγκλονιστικό χρονικό για τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και το μαρτύριο του να είσαι δίκαιος.

_______

 

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το κείμενο γιατί μας καθήλωσε από την πρώτη στιγμή. Τόσο η ίδια η ιστορία του κειμένου που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα όσο και  ο  ‘’ρομαντικός’’ τρόπος  γραφής του έχουν τρομερό ενδιαφέρον. Ο  Κόλχαας προσπαθώντας να βρει το δίκιο του παγιδεύεται σε έναν κωμικοτραγικό λαβύρινθο. Σε κάθε καμπή της ιστορίας, σε κάθε νέα του απόφαση, αναπόφευκτα φέρνεις τον εαυτό σου στη θέση του. Εγώ τι θα έκανα τώρα; Οι απαντήσεις πολλές φορές δεν είναι εύκολες ούτε δεδομένες. Το αίσθημα του δικαίου που έχει ο καθένας  μας  μέσα του βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την αίσθηση αξιοπρέπειας που χρειαζόμαστε να νιώθουμε ότι διαθέτουμε ως μέρη ενός κοινωνικού συνόλου. Η μακρινή ιστορία του Κόλχαας έρχεται να μας θυμίσει την εύθραυστη ισορροπία που υπάρχει ανάμεσα στη λογική και το παράλογο, την ειρήνη και τη βία, τη ζωή και τον θάνατο.

 

Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίσαμε σκηνικά αυτή τη νουβέλα του Κλάιστ συνδυάζει τη σωματική αφήγηση και το στοιχείο του παιχνιδιού. Δημιουργώντας οπτικές και ηχητικές εικόνες που αποτυπώνουν τα ψυχοτοπία του ήρωα, ταξιδεύουμε μέσα στη δίνη της ιστορίας του τόσο ως εμπλεκόμενοι αφηγητές όσο και ως  ξεκάθαροι διακριτοί ρόλοι. Τόσο η αφήγηση  όσο και οι σκηνές μεταξύ των ηρώων της ιστορίας θέλουμε να πάλλονται από τον φρενήρη ρυθμό που έχει η χωρίς ανάσα αφήγηση του ίδιου του συγγραφέα. Ο ρυθμός της ιστορίας καθώς και τα ίδια τα συμβάντα της ξεφεύγουν σιγά σιγά από μία απλή ιστορία εκδίκησης. Η αγωνία του Κόλχαας να δικαιωθεί μετατρέπεται σιγά σιγά σε αγωνία να ξεφύγει από τον ιστό που ο ίδιος άθελά του έφτιαξε γύρω του.  Στο τέλος της διαδρομής του όμως, η αγάπη με τη λυτρωτική της δύναμη θα του δείξει το δρόμο προς το φως.

 

Info: Η Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς δημιουργήθηκε την άνοιξη του 2015 από τους Χρηστίνα Γαρμπή, Κώστα Κουνέλλα και Βασίλη Σαφό, απόφοιτους του Ωδείου Αθηνών. Στόχος αυτού του σχήματος είναι η δημιουργία μιας συνέχειας στη θεατρική μας δημιουργία. Ύστερα από την πρώτη συνεργασία μεταξύ μας στην ‘’Ιστορία του Στρατιώτη’’ και την ανέλπιστα θερμή υποδοχή που είχε η δουλειά μας, γεννήθηκε ενστικτωδώς η ανάγκη για τη δημιουργία ενός σταθερού πυρήνα. Βασικά εργαλεία της δουλειάς μας είναι η σωματική αφήγηση και το στοιχείο του παιχνιδιού. Στόχος μας, να επικοινωνήσουμε με ποιητικότητα αλλά και αμεσότητα τις ιστορίες που επιλέγουμε να πούμε. Μας ενδιαφέρει ένα πυκνωτικό αφαιρετικό θέατρο όχι τόσο από αγάπη στη φόρμα της θεατρικής πράξης, όσο από πίστη στην ποίηση που εμπεριέχει -ή που θα έπρεπε να εμπεριέχει- η τέχνη του θεάτρου.

 


◊ Η παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» παρουσιάζεται στο BIOS έως 20 Νοεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος: Το Σεξ Λεξικόν έχει τη δική του ιστορία
11.10.2016 15:24
Το «Σέξ Λεξικόν» έπεσε στα χέρια μου τη δεκαετία του 80. Πρέπει να ήμουν 10-11, τότε που είχα ήδη αρχίσει να αδημονώ για τη μετάβασή μου στον κόσμο των μεγάλων... Ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος γράφει τις σκέψεις του με αφορμή την παρουσίαση του έργου του «Σεξ Λεξικόν-Η Επιστήμη του Έρωτα» στο Θέατρο 104.
Γιούλα Μπούνταλη: Μια ιστορία αφιερωμένη σε κάθε τι ανυπότακτο και βαθιά ελεύθερο...
25.05.2016 11:57
Την Αργοπορημένη: το τραγούδι ενός καουμπόυ (Late: a cowboy song) την πρωτοδιάβασα πέρσι το καλοκαίρι. Παρακολουθούσα ένα σεμινάριο υποκριτικής στο Atlantic theater στην Ν. Υόρκη και τρεις συνάδελφοι είχαν διαλέξει να μας παρουσιάσουν μια σκηνή από ένα άλλο έργο της Σάρα Ρουλ το Cleanhouse. Η γραφή και οι χαρακτήρες της Ρουλ άγγιξαν αμέσως μέσα μου αυτή την αίσθηση ότι η ζωή μας είναι τόσο απίστευτα επαναλαμβανόμενη και κοινότυπη, αλλά με μια μικρή μετατόπιση στην καρδιά μας μπορεί να λουστεί από ένα φως υπερβατικό.
Ζαφείρης Νικήτας: Σκηνοθετώντας το Φιλάνθρωπο Όπλο
11.04.2016 16:28
Το Φιλάνθρωπο Όπλο είναι η ιστορία ενός φόνου, μιας οικογενειακής βεντέτας στην Κρήτη. Ένας έμπορος μεταξιού, ο Εμμανουήλ Γεωργίου Ζερβός, η κόρη του κι ο σύζυγός της εμπλέκονται σε ένα τρίγωνο βίας και στοργής. Ποιο είναι το κίνητρο του φόνου; Πώς αντιμετωπίζεται το πένθος; Πότε αποδίδεται η δικαιοσύνη;
Πειραματική Σκηνή - «Θέμα Εμφύλιος»: Βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες
30.03.2016 11:48
Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, που άνοιξε ξανά τις πόρτες της για να δώσει βήμα και «φωνή» σε νέους καλλιτέχνες, με καλλιτεχνικούς διευθυντές τους άξιους Ανέστη Αζά και Πρόδρομο Τσινικόρη, διοργανώνει κατά το διάστημα 30 Μαρτίου έως και 3 Απριλίου 2016 ένα Θεματικό φεστιβάλ για τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο, από την έναρξη του οποίου συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια. Νέοι και ανήσυχοι δημιουργοί (ή συνδημιουργοί), που επιλέχθηκαν για να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, μοιράζονται μαζί μας τις σκέψεις τους για το θέμα «Εμφύλιος» και τις ποικίλες αποτυπώσεις του στο σήμερα…
Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου: Για την «Ιστορία του Γερασμένου Παιδιού»
26.01.2016 11:16
«Αυτό το κορίτσι κάπου το ξέρω!» αναφώνησα όταν πρωτοαντίκρυσα το κορίτσι με τον κουβά του να στέκεται στον εμπορικό δρόμο των σελίδων της Έρπενμπεκ. Από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου, η νουβέλα καταχωρήθηκε στα «αγαπημένα μου αναγνώσματα όλων των εποχών» και αντιστοίχως η συγγραφέας του στις σημαντικότατες επιρροές μου. Το κορίτσι πράγματι το ήξερα, το είχα δει, στα πρόσωπα των ανθρώπων στις υπόγειες διαβάσεις του Schöneweide, στις στάσεις της Αλεξάντερπλατς, στα πλακόστρωτα δρομάκια της «ανορθωμένης» Δρέσδης, στα καθίσματα της «Εκεχειρίας» στη Schönehauser.