Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος: Το Σεξ Λεξικόν έχει τη δική του ιστορία

Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος: Το Σεξ Λεξικόν έχει τη δική του ιστορία

Το «Σέξ Λεξικόν» έπεσε στα χέρια μου τη δεκαετία του 80. Πρέπει να ήμουν 10-11, τότε που είχα ήδη αρχίσει να αδημονώ για τη μετάβασή μου στον κόσμο των μεγάλων. Η πλούσια βιβλιοθήκη του πατέρα μου, φιλόλογος γαρ και συγγραφέας, ήταν ένα παράθυρο στις εμπειρίες ζωής που τότε δεν είχα. Πολλές ιστορίες τοποθετημένες στις προθήκες μίας επιβλητικής σκούρας καφέ βιβλιοθήκης. Ένας άγνωστος κόσμος ανοιγόταν μπροστά μου.

 

Ανάμεσα στα λογοτεχνικά κείμενα, τις θεματογραφίες αρχαίων ελληνικών και λατινικών, στα δοκίμια και στα λεξικά ρημάτων, κάποιες φορές ανακάλυπτα κάτι παράταιρο και διαφορετικό. Έναν απαγορευμένο αλλά γευστικό καρπό.

 

Δυο λεξικά ήταν τα αγαπημένα μου. Το λεξικό της λαϊκής που σου αράδιαζε όλη την ελληνική αργκό και φυσικά το «Σεξ Λεξικόν». Τόσα πολλά και διαφορετικά λήμματα μου κινούσαν την περιέργεια και έτρεφαν τη φαντασία μου.  Σεξ, γάμος , αυτοϊκανοποίηση, αγάπη,  σεξ-διαστροφές, εκπαρθένευσις, εκσπερμάτισις, ερωτογόνες ζώνες, ηθική, έρωτας, μονογαμία, οργασμός, σεξουαλική πείνα, πορνογραφία, σεξ-απήλ, στύσις, συνουσία, συναίσθημα και τόσα άλλα.  Ήμουν πολύ μικρός και αδαής για να τα αμφισβητήσω και απολύτως ακατάλληλος και ανέτοιμος για να τα δοκιμάσω.

 

Τα χρόνια πέρασαν εντυπωσιακά γρήγορα και μεγάλωσα. Όταν επέστρεφα στο πατρικό μου, εξακολουθούσα να στέκομαι με δέος  απέναντι στη βιβλιοθήκη και φυσικά άνοιγα το «Σεξ Λεξικόν». Αυτή τη φορά στα φανερά. Διάβαζα μεγαλόφωνα γελώντας και τονίζοντας την καθαρεύουσα αλλά και τα στεγανά του εγχειριδίου: «Αποφύγετε τα σεξ-φιλμ, τα διαβάσματα ερεθιστικών διηγημάτων και ύποπτων εικονογραφημένων περιοδικών με άσεμνες ιστορίες. Να κάνετε ένα κρύο ντους κάθε πρωί, να αποφεύγετε τα νυχτερινά κλάμπς με τα τζιουκ-μποξ, τη σεξ ατμόσφαιρα και το χαμηλό φωτισμό.»

 

Πέρασαν κι άλλα χρόνια, οι γονείς μου έφυγαν και όταν αποφάσισα με τον αδελφό μου να μοιράσουμε την οικογενειακή βιβλιοθήκη, δεν μπορούσα να αφήσω το «Σεξ Λεξικόν» από τα χέρια μου. Το κληρονόμησα!

 

Μάλλον ήταν νομοτελειακό να αποκτήσω  αυτό το ογκώδες βιβλίο και στη συνέχεια να εμπνευστώ συγγραφικά απ’ αυτό. Η ιδέα του έργου ήταν μπροστά μου τόσα χρόνια.

 

Στο μεταξύ, η δική μου ανάγκη με ωθούσε να περάσω από τη δημοσιογραφική γραφή στη θεατρική και τούμπαλιν. «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα», ονόμασα το έργο και το τοποθέτησα σε πρότερη γενιά από τη δική μου. Στα τέλη της δεκαετίας του 70 τότε που η Ελλάδα μεταλλασσόταν στην πολιτική, στις τέχνες ,στο ντύσιμο, στη σεξουαλική συμπεριφορά, σε όλα. Ή μήπως δεν άλλαζε και τόσο πολύ;

 

Έτσι γεννήθηκαν η Κάτια και ο Τάκης, οι vintage χαρακτήρες του έργου μου, με την προσμονή, το πάθος, την ανυπομονησία, αλλά και την απογοήτευση, την  άγνοια και την ντροπή. Δυο 17χρονοι που θέλουν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά και να ξεπεράσουν όχι μόνο τη συστολή τους αλλά και τα στερεότυπα μιας ολόκληρης κοινωνίας. Το «Σεξ Λεξικόν» ελέγχει την ανάγκη τους και την επιθυμία τους. Κι εμείς να θέλουμε να μπούμε στο μικρόκοσμο τους, να τους κοιτάξουμε από την κλειδαρότρυπα, να ταυτιστούμε ,να θυμηθούμε, να νοσταλγήσουμε, να συγκινηθούμε, να γελάσουμε, να χλευάσουμε. Να γίνουμε συνοδοιπόροι στο ταξίδι τους.

 

Η πρώτη φορά είναι αξέχαστη και μοναδική, ανεξάρτητα από το αν είναι ευχάριστη η ανάμνησή της ή όχι. Δεν έχει παρελθόν ούτε μέλλον. Είναι μία και μοναδική.

 

Info: Ο Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών ξεκίνησε την επαγγελματική καριέρα στη δημοσιογραφία. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ). Το 2006 του απονεμήθηκε το Βραβείο Μπότση για την ανάδειξη των θεμάτων Ισότητας των δύο φύλων από τα άρθρα του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος». Έχει  διατελέσει συντάκτης και αρχισυντάκτης σε ημερήσιες πολιτικές εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες, ενώ έως και σήμερα  επιμελείται και παρουσιάζει ραδιοφωνικές εκπομπές επικαιρότητας και λόγου στο Κανάλι Ένα του Πειραιά στους 90,4.

Από το 2015 έως το 2016 φοίτησε στο στούντιο συγγραφής του Εθνικού θεάτρου μετά την επιλογή του έργου του σε σχετικό διαγωνισμό. Στις 11 Ιουνίου 2016 παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο στο Νέο Ρεξ το έργο του «Εστίες». Το νέο του έργο «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα» παρουσιάζεται στο Θέτρο 104.

 

__________________

◊ Το «Σεξ Λεξικόν-Η Επιστήμη του Έρωτα» παρουσιάζεται στη σκηνή του Θεάτρου 104 κάθε Δευτέρα & Τρίτη. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικές ειδήσεις
Μαριλίτα Λαμπροπούλου: Μερικές σκέψεις για τη Σκακιστική Νουβέλα
29.11.2016 15:14
Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου γράφει για την γοητευτική Σκακιστική Νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ που ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία σε δική της σκηνοθεσία και με ερμηνευτή τον Γιάννη Νταλιάνη.
Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς: Μίχαελ Κόλχαας  - Μια ιστορία που αξίζει να πεις σήμερα
08.11.2016 17:33
H Ομάδα Θεάτρου τ ρ ι ς γράφει για την παράσταση «Μίχαελ Κόλχαας, Η ιστορία ενός δίκαιου ανθρώπου» η οποία παρουσιάζεται στο BIOS.
Ζαφείρης Νικήτας: Σκηνοθετώντας το Φιλάνθρωπο Όπλο
11.04.2016 16:28
Το Φιλάνθρωπο Όπλο είναι η ιστορία ενός φόνου, μιας οικογενειακής βεντέτας στην Κρήτη. Ένας έμπορος μεταξιού, ο Εμμανουήλ Γεωργίου Ζερβός, η κόρη του κι ο σύζυγός της εμπλέκονται σε ένα τρίγωνο βίας και στοργής. Ποιο είναι το κίνητρο του φόνου; Πώς αντιμετωπίζεται το πένθος; Πότε αποδίδεται η δικαιοσύνη;
Σεβαστιάνα Αναγνωστοπούλου: Για την «Ιστορία του Γερασμένου Παιδιού»
26.01.2016 11:16
«Αυτό το κορίτσι κάπου το ξέρω!» αναφώνησα όταν πρωτοαντίκρυσα το κορίτσι με τον κουβά του να στέκεται στον εμπορικό δρόμο των σελίδων της Έρπενμπεκ. Από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου, η νουβέλα καταχωρήθηκε στα «αγαπημένα μου αναγνώσματα όλων των εποχών» και αντιστοίχως η συγγραφέας του στις σημαντικότατες επιρροές μου. Το κορίτσι πράγματι το ήξερα, το είχα δει, στα πρόσωπα των ανθρώπων στις υπόγειες διαβάσεις του Schöneweide, στις στάσεις της Αλεξάντερπλατς, στα πλακόστρωτα δρομάκια της «ανορθωμένης» Δρέσδης, στα καθίσματα της «Εκεχειρίας» στη Schönehauser.
Λίλα Μπακλέση:  Η δική μου «Γκάμπυ»
08.12.2015 16:26
Κλεισμένοι σε έναν εργοστασιακό χώρο, έξω η ζέστη αφόρητη, προσπαθούμε να κατανοήσουμε αυτή τη γυναίκα. Όλοι μαζί. Καφέδες, μπισκότα, τσιγάρα, τοστάκια, ταπεράκια. Διαφωνίες, γέλια, αρχίζουμε να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλο. Τα ταψιά του Αγγέλου, μισό τυρόπιτα ,μισό σπανακόπιτα. Τα αγόρια τρέχουν σε ακροάσεις, αναμονή. Τα καταφέρνουν. Η διαδρομή γεμάτη δυσκολίες αλλά και αισιοδοξία. Αλλάζουμε, σκεφτόμαστε σαν εκείνη, πιο ελεύθερα.