Ένα από τα πιο συγκινητικά παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, κούκλες, μάσκες, ένα Κλουβί, Τάι Τσι, θεατρικό παιχνίδι, υπέροχη μουσική από τον Γιάννη Ζουγανέλη

Τι σχέση μπορεί να έχουν τα παραπάνω μεταξύ τους; Όλα συνδέονται ευρηματικά και αποτελούν τον πυρήνα μιας ξεχωριστής παιδικής παράστασης. Λέγεται «Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα», τη σκηνοθεσία και τη θεατρική προσαρμογή υπογράφει η Ξανθή Ταβουλαρέα, ενώ η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για το Σεπτέμβριο 2016 στο θέατρο Αλκμήνη.

Η Πλοκή… αλλιώς

Η ιστορία του παραμυθιού «Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα» είναι λίγο πολύ γνωστή σε όλους: Ο αυτοκράτορας της Κίνας ζει στο φτιαγμένο από πορσελάνη παλάτι του. Τα πλούτη του δεν είναι ικανά να διώξουν την βαθιά του μελαγχολία. Ώσπου κάποια στιγμή, στον κήπο του κάνει την εμφάνισή του ένα αηδόνι, το κελάηδισμα του οποίου του παίρνει μακριά όλες τις έγνοιες. Μαγεμένος από το τραγούδι του ο αυτοκράτορας αποφασίζει να κλείσει το αηδόνι σε κλουβί. Κάποια στιγμή, ο ίδιος δέχεται ένα… αλλόκοτο δώρο: ένα μηχανικό αηδόνι, το οποίο κελαηδούσε πρωί και βράδυ. Ασταμάτητα. Κάτι που-φυσικά- δεν ήταν δυνατό να κάνει το αληθινό πουλί. Εξοργισμένος ο αυτοκράτορας αντικατέστησε τον πιστό του φίλο με το ψεύτικο υποκατάστατό του. Μέχρι που μια μέρα το μηχανικό αηδόνι χάλασε… Και τότε το αληθινό επέστρεψε για να του προσφέρει ξανά την ελπίδα, κελαηδώντας πια έξω από το παράθυρό του…

Η Ξανθή Ταβουλαρέα και η ομάδα της προτάσσουν τις μεγάλες αξίες αυτού του συγκλονιστικού παραμυθιού: Την ελευθερία της επιλογής και την ψυχική δύναμη που μας δίνει αυτή η ελευθερία. Και επιχειρούν να τις μεταδώσουν στα παιδιά, όχι με ξύλινους διδακτισμούς, αλλά με διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο. Γι’ αυτό και χρησιμοποιούν κούκλες, μάσκες, καθώς και κινήσεις χορογραφημένες από δάσκαλο του Τάι Τσι. Στην παράσταση, δε, η οποία είναι βασισμένη στην ανατολική φιλοσοφία, οι συντελεστές ενσωματώνουν ακόμη και θεατρικό παιχνίδι με τους μικρούς θεατές να παίρνουν μέρος στην πλοκή. Στη σκηνή, μάλιστα, θα υπάρχει ένα Κλουβί- σύμβολο της ελεύθερης επιλογής και των δεσμών που καλούμαστε να σπάσουμε, το ίδιο αντικείμενο που χρησιμοποίησε στις παραστάσεις του, στο ίδιο παραμύθι και ο Λάκης Αποστολίδης, ένας από τους πιο ευρηματικούς κουκλοπαίχτες της μεταπολεμικής Ελλάδας.