Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Σίμων Συλαΐδης: Η τέχνη της Καλλιγραφίας σε αρμονία με τη Φύση

Σίμων Συλαΐδης: Η τέχνη της Καλλιγραφίας σε αρμονία με τη Φύση

Η καλλιγραφία είναι και εικόνα και γράμματα. Θεωρείται το απόλυτο είδος τέχνης. Ο τρόπος με τον οποίο παίρνεις έναν απλό χαρακτήρα και τον μεταμορφώνεις, δίνοντάς του ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο σε κάθε μία πινελιά, το κάνει να φαίνεται σα να μην υπάρχουν όρια στη δημιουργία.

 

To «Urban Calligraphy» είναι η καλλιγραφία που βρίσκεται στο αστικό περιβάλλον . Είναι η καλλιγραφία που δεν παραμένει μόνο σε μία κόλλα χαρτί αλλά αυτή που μπορεί να διαφύγει σε κάποιο μεγαλύτερο καμβά.

 

Ξεκίνησα την καλλιγραφία ακολουθώντας την αγάπη μου προς τη γραφιστική, καθώς και από τις επιρροές που είχα από τα νεανικά μου χρόνια στο χώρο του graffiti. Έχει καταφέρει να με κάνει να γνωρίσω και να συνεργαστώ με πλήθος σημαντικών ανθρώπων σε παγκόσμια κλίμακα, να μου επιστρέψει πολλά πνευματικά αγαθά πίσω αλλά και να μου δημιουργήσει μερικές από τις πιο ωραίες και αξέχαστες αναμνήσεις της ζωής μου. Είναι η διέξοδός μου από τα καθημερινά προβλήματα, μέσω αυτής νιώθω ελεύθερος.

 

Τα έργα μου βρίσκονται μόνο σε μέρη που έχουν να εκφράσουν μία ιστορία και όχι σε κάποιο κεντρικό σημείο, εύκολα προσεγγίσιμο για να το δει ο κόσμος. Όσο πιο απόμερο και ερειπωμένο είναι ένα μέρος, τόσο περισσότερο με ελκύει για να το διακοσμήσω με την τέχνη μου. Αυτή την ατμόσφαιρα προσπαθώ να βγάλω. Δουλεύω πάντα στη φυσική επιφάνεια του τοίχου, αλλά και στις αλλοιώσεις του από το φυσικό περιβάλλον, γιατί πιστεύω πως ο «χρόνος» είναι το καλύτερο background για κάθε έργο . Εστιάζω στο να χρησιμοποιώ τη λιγότερη ποσότητα μπογιάς ακόμα και στα μεγαλύτερα έργα μου. Αυτό μου δίνει περισσότερο έλεγχο, να ξέρω πως ό,τι κάνω είναι αρκετά σημαντικό και δεν χρειάζεται σπατάλη. Στεγνώνω τα πινέλα μου συνέχεια πριν από κάθε stroke για να πετύχω όσο το δυνατόν καλύτερο sharpness στην τέχνη μου.

 

 

 

Μετά από καιρό, επισκέπτομαι ξανά τα μέρη που φιλοξενούν το έργο και βλέπω πώς η φύση έχει εισβάλλει σε αυτό. Είναι πραγματικά μαγικό το πώς ένα έργο αφήνεται, μετατρέπεται και γίνεται ένα με εκείνη.

 

InfoΟ Σίμων Συλαΐδης είναι ο καλλιτέχνης πίσω από το κίνημα του ‘Urban Calligraphy’. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984 και η αγάπη του για την καλλιγραφία ήταν το εισιτήριο ώστε να φτάσει στα πιο απίστευτα μέρη παγκοσμίως, ώστε να μελέτησει και να πειραματιστεί πάνω σε αυτή την τέχνη. Highlights στο ταξίδι της τέχνης μέχρι στιγμής, είναι η επιλογή του από τον διεθνούς φήμης designer Philippe Starck για να διακοσμήσει ένα από τα πιο καινοτόμα κτήρια του, το ‘Le Nuage’, στο Μονπελιέ της Γαλλίας καθώς επίσης και η επιλογή του ως το κεντρικό πρόσωπο της παγκόσμιας καμπάνιας της εταιρίας Adam Opel, όπου ο καλλιτέχνης χρησιμοποιώντας την τέχνη της καλλιγραφίας μετατρέπει το νέο Opel Corsa σε πινέλο.

www.urbancalligraphy.com
www.instagram.com/simonsilaidis

 

* Αναδημοσίευση από το περιοδικό Culturenow Mag, τεύχος 36

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξης Βερούκας: Καλλιτέχνες αναλώσιμοι ή Τέχνη της ανακύκλωσης - Η περίπτωση CREMONINI / DOIG
22.08.2016 16:51
Με τις φροντίδες για την έκθεση έργων του Λεονάρντο Κρεμονίνι από ελληνικές συλλογές στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ, βλέποντας ξανά μετά από αρκετό καιρό πίνακες που είχαν στοιχειώσει την καλλιτεχνική εξέλιξη της νεότητας πολλών από τους Έλληνες συναδέλφους μου, σκέφτομαι:
Ανθρώπινα ίχνη & μορφές στο Μουσείο Μπενάκη
25.05.2016 12:15
Στην έκθεση Ανθρωπογραφές. Η έννοια του εκμαγείου στην τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, παρουσιάζονται έργα φοιτητών του εργαστηρίου Γυψοτεχνίας- Χαλκοχυτικής της ΑΣΚΤ. Τα έργα είναι αποτέλεσμα της μαθητείας τους στο εργαστήριο κατά την τελευταία τριετία, υπό την καθοδήγηση του γλύπτη-επίκουρου καθηγητή της ΑΣΚΤ, Μάρκου Γεωργιλάκη.
Κωνσταντίνος Πάτσιος: Kunst macht frei - H τέχνη ελευθερώνει
15.04.2016 13:38
Μεγάλωσα και ζω στη Κηφισιά, την οποία θα ονόμαζα Βαυαρία των Αθηνών, τόσο για τη βλάστηση και τα υπόγεια ρεύματα, όσο και για τους πύργους και τα κατάλοιπα της κεντροευρωπαϊκής αισθητικής. Η τέχνη με γοήτευε από πολύ νεαρή ηλικία, αλλά η συστηματική και καθημερινή μου ενασχόληση με τη ζωγραφική ξεκίνησε στα 18, όταν βρέθηκα με υποτροφία στην κεντρική Γαλλία στο Πουατιέ. Οι τακτικές επισκέψεις μου στο Παρίσι, στο κέντρο Georges Pompidou και η επαφή με το έργο του Marcel Duchamp, του Francis Picabia και άλλων Γάλλων ντανταϊστών υπήρξε καθοριστική για την πορεία μου.
Μαργαρίτα Μυρογιάννη: Η παλίνδρομη αρμονία των αντιθέτων
04.03.2016 16:11
«Οι απλοί ποιητές είναι τόσο ξεμωραμένοι όσο κι οι απλοί μεθύστακες, που ζουν σε μια συνεχή ομίχλη, χωρίς να βλέπουν ή να κρίνουν τίποτα καθαρά. Ένας άνθρωπος θα πρέπει να είναι σπουδασμένος σε μερικές επιστήμες και να έχει ως ένα βαθμό μαθηματικό κεφάλι για να είναι ένας ολοκληρωμένος ποιητής…»
Δημήτρης Τάταρης: Δημιουργική διαδικασία και μοναχικότητα
12.02.2016 14:38
Αυτό που μου προσφέρει η τέχνη, μέσα από την δημιουργική διαδικασία, είναι η μοναχικότητα και όχι η μοναξιά, η απόλυτη χωρίς περιορισμούς ελευθερία έκφρασης.