Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2017

C’est l’est not ouest: Έκθεση της Laure Prouvost στην State of Concept

C’est l’est not ouest: Έκθεση της Laure Prouvost στην State of Concept

H State of Concept παρουσιάζει από τις 8 Απριλίου 2016 την πρώτη ατοµική έκθεση της Laure Prouvost στην Αθήνα µε τίτλο C’est l’est not ouest σε επιµέλεια Ηλιάνας Φωκιανάκη.

 

Στην πρώτη της ατοµική έκθεση στην Ελλάδα η Laure Prouvost θα παρουσιάσει µια επιλογή έργων από το 2006 έως και σήµερα. Η έκθεση “C’est l’est not ouest” πραγµατεύεται τον ρόλο της καλλιτέχνιδας ως σκηνοθέτη, προβοκάτορα και εισηγητή αισθητικών µέσα από µια αυτο-κριτική προσέγγιση σχετικά µε την καθιερώµενη αντίληψη γύρω από την σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική. 

 

Στα βίντεο και τις εγκαταστάσεις της η καλλιτέχνιδα αποκαλύπτει τους έµφυτους συσχετισµούς που συνηθίζουµε να κάνουµε µε την χρήση γλώσσας και εικόνας. Με βάση την σουρεαλιστική ιδέα της εικόνας ως όχηµα, οι συσχετισµοί αυτοί τίθενται στο µικροσκόπιο προκειµένου να εξεταστούν και να παρουσιαστούν οι σχέσεις µεταξύ φαντασίας και πραγµατικότητας, συνειδητού και υποσυνείδητου. Χρησιµοποιώντας την γλώσσα των σύγχρονων κοινωνικών µέσων δικτύωσης, «σπαµάροντας» τον θεατή µε µια αλληλουχία φαινοµενικά ασύνδετων εικόνων, δηµιουργεί µια σύγχρονη αφήγηση , η οποία βασίζεται σε θεµελιώδη κείµενα των Roland Barthes, Laura Mulvey, Susan Sontag και των Σουρεαλιστών.

 

Στα έργα της όπως το “For a Better Life” (2006) ή το “Taking Care” (2014), η καλλιτέχνιδα απευθύνεται στον θεατή καθοδηγώντας τον µέσα από µια σειρά γρήγορα εναλλασσόµενων εικόνων και αφήγησης προκαλώντας µε αυτόν τον τρόπο τον αποπροσανατολισµό και µια αίσθηση σωµατικής αποξένωσης. Πρόκειται αφενός για µια άµεση καθοδήγηση αλλά και για µια διακριτική παρότρυνση του τρόπου µε τον οποίο επιλέγουµε να δούµε. Θυµίζοντας την σουρεαλίστρια καλλιτέχνιδα Maya Deren, για την Prouvost στόχος του βίντεο είναι η δηµιουργία µίας εµπειρίας που προκαλεί την ανάδειξη νέων νοηµάτων και αναγνώσεων αλλά και την αφύπνιση εικόνων που είναι άµεσα συνδεδεµένες µε τις καθηµερινές µας µνήµες. 

 

Στο έργο της µε τίτλο “Monolog” του 2009, η καλλιτέχνιδα εµφανίζεται στην οθόνη να συνοµιλεί απευθείας µε το κοινό της για τα συναισθήµατά της, τις επιτυχίες που πιστεύει ότι έχει κερδίσει µε το έργο της αλλά και για τις απλές καθηµερινές ασχολίες, όπως είναι το δίπλωµα των ρούχων και το καθάρισµα του σπιτιού. Μπορεί να µην βλέπουµε το πρόσωπό της, αλλά η παρουσίας της είναι επιβλητική στο βαθµό που µας υπενθυµίζει την σηµασία του καλλιτέχνη. Πρόκειται για τον απόλυτο αυτοσαρκασµό του τι περιµένει κανείς από έναν σύγχρονο καλλιτέχνη: κάποιον που δηλώνει ιδιοφυία µε µια κάπως αλλοπρόσαλλη συµπεριφορά. Στο βασικό έργο που παρουσιάζει εδώ µε τίτλο “How Τo Μake Μoney Ρeligiously” (2014) η Prouvost εστιάζει στις δυνατότητες της µνήµης. Ξεχνάµε και θυµόµαστε και αυτός ο αυτόµατος µηχανισµός µοιάζει να υποµένει µια απείθαρχη δύναµη. 

 

Με ένα συνεχές ενδιαφέρον στην ψυχαναλυτική θεωρία και την αυτόµατη διάσταση της συνείδησης, η Prouvost απευθύνει αυτά τα ζητήµατα µέσα από τη ζωγραφική και το σχέδιο και µε µια νέα σειρά από πίνακες που παρουσιάζει στην έκθεση “C’est l’est not ouest”.

Ηλιάνα Φωκιανάκη, Μάρτιος 2016

 

Η Laure Prouvost (1978, Λιλ) ζει και εργάζεται στην Αντβέρπη. Είναι απόφοιτος του Goldsmiths College, Λονδίνο (2010) και του Central St Martins, Λονδίνο (2002).

Επιλεγµένες ατοµικές εκθέσεις περιλαµβάνουν µεταξύ άλλων: A way to Leak, Lick,

Leek, Fahrenheit, Λος Άντζελες (2016); Laure Prouvost: It, Heat, Hit, e-flux, Νέα Υόρκη (2015); For Forgetting, New Museum, Νέα Υόρκη (2014); Max Mara Art

Prize for Women, Whitechapel Gallery, Λονδίνο (2013); Display: Laure Prouvost,

Contemporary Art Society, Λονδίνο (2013); The Wanderer, CCA Glasgow, Γλασκόβη (2012); Frieze Projects, Frieze Art Fair, Λονδίνο (2011). Έχει συµµετάσχει σε οµαδικές εκθέσεις που περιλαµβάνουν µεταξύ άλλων: Stanze/Rooms, from the Sandretto Re Rebaudengo Collection, me Collectors Room, Βερολίνο (2014); Mirrorcity, Hayward Gallery, Λονδίνο (2014); Summer Exhibition 2014,

The Royal Academy, Λονδίνο (2014); Turner Prize 2013 Exhibition, CCA

Derry~Londonderry, Λόντοντερι (2013); Assembly: A Survey of Recent Artists’ Film and Video in Britain 2008–2013, Tate Britain, Λονδίνο (2013); Soundworks,

Institute of Contemporary Art, Λονδίνο (2012); Time Again, Sculpture Center, Νέα Υόρκη (2011). Έχει βραβευθεί µε το Βραβείο Turner 2013 και µε το Βραβείο Max Mara Prize for Women 2011. 

 

Photo: Laure Prouvost, We Know We Are Just Pixels, 2014, δικάνναλη βιντεοεγκατάσταση, 4 λεπτά, άποψη της έκθεσης, MOT International, Βρυξέλλες. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της γκαλερί MOT International, Λονδίνο & Βρυξέλλες.

Σχετικές ειδήσεις
Έκθεση Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης στη γκαλερί Belgravia στο Λονδίνο
13.09.2016 13:28
Τέσσερις Ελληνίδες ζωγράφοι θα εκθέσουν έργα τους, κυρίως παραστατικά, στην BELGRAVIA GALLERY στο Λονδίνο από 3 έως 31 Οκτωβρίου 2016. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου από τις 6:00 – 9:00 μ.μ.
After Europe / Μετά την Ευρώπη: Έκθεση του Jonas Staal στην State of Concept
14.06.2016 12:47
Η State of Concept παρουσιάζει τη Τρίτη 21 Ιουνίου 2016 την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα του Ολλανδού καλλιτέχνη Jonas Staal, με τίτλο After Europe/ Μετά την Ευρώπη σε επιμέλεια της Ηλιάνας Φωκιανάκη.
Periapsis Project: Η πρώτη Concept art έκθεση στην Ελλαδα
17.03.2016 10:20
Το CASK_up επιστρέφει την φετινή Άνοιξη παρουσιάζοντας σε συνεργασία με την CASK και το Τμήμα Εικαστικών Και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας το Periapsis project!
Έκθεση της Angela Occhipinti στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
29.02.2016 11:49

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος έχει την τιμή και τη χαρά να φιλοξενεί την πολύ σημαντική Ιταλίδα καλλιτέχνιδα, Angela Occhipinti, στην πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα με τίτλο “L’ Arte dell’ Incisione e la poetica dell’ imagine” («Η τέχνη της χάραξης και η ποίηση της εικόνας»).
Through the fog: Descripting the present: Ομαδική έκθεση στην State of Concept
01.02.2016 12:05
Η State of Concept παρουσιάζει από τις 5 Φεβρουαρίου 2016 την ομαδική έκθεση με τίτλο Through the Fog: Descripting the Present σε επιμέλεια Nick Aikens.