Η αίθουσα τέχνης «εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου» εγκαινιάζει την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ατομική έκθεση του Μιχάλη Αρφαρά με τίτλο «ΕΙΔΩΛΑ».

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έγχρωμες τρισδιάστατες φιγούρες μεγάλων διαστάσεων που αποτελούνται από διάφορα υλικά όπως, μέταλλο, πλαστικό, ξύλο. Οι συνθέσεις ολοκληρώνονται με ενσωματωμένες οθόνες. Το δεύτερο σκέλος της έκθεσης αποτελούν προβολές πειραματικών κινηματογραφικών έργων (animation) που σχετίζονται άμεσα με τις φιγούρες της έκθεσης. Το εικαστικό έργο του Μιχάλη Αρφαρά εκτείνεται από τη Ζωγραφική/Χαρακτική στις τρισδιάστατες κατασκευές για να καταλήξει σε κινηματογραφικές animation δημιουργίες.

Ο Μιχάλης Αρφαράς πέρασε τα παιδικά και νεανικά του χρόνια στην ελληνική επαρχία. Τότε είχε την τύχη να ζήσει παραστάσεις από σχεδόν όλους τους μεγάλους καραγκιοζοπαίχτες που γύριζαν με τούς θιάσους τους τις επαρχιακές πόλεις. Εκεί ίσως να βρίσκεται και η ρίζα της μετέπειτα πολύχρονης ενασχόλησής του με τον πειραματικό κινηματογράφο κινουμένων σχεδίων. Ο Αρφαράς έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κινηματογραφικό έργο, που έχει άμεση σχέση με τις εικαστικές του αναζητήσεις στο χώρο της στατικής εικόνας. Τα κινηματογραφικά του έργα είναι πειραματικά μοντάζ μίας πλειάδας τεχνικών και αισθητικών εκφράσεων της animation. Σε αυτά ξετυλίγεται ένας χείμαρρος εικόνων και ήχων, συμπυκνωμένες εικόνες  της αγωνίας των ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.

Ο Αρφαράς είναι παράλληλα ένας βιρτουόζος των τεχνικών της animation. Χρησιμοποιεί με μία τόσο πειστική ελαφρότητα τόσο διαφορετικές μεταξύ τους τεχνικές, ώστε να ξεχνάει κανείς την πείρα, το ταλέντο και τη δουλειά που απαιτεί η δημιουργία τέτοιων φιλμ.

Ο Ιστορικός Τέχνης Ανδρέας Χατζηθωμάς, παρατηρεί για το έργο του Αρφαρά:

«Ο Αρφαράς με βαθιά περίσκεψη αντιλαμβάνεται τα όσα γύρω του τεκταίνονται, καταγράφει του κόσμου τις εικόνες και τις μεταμορφώνει σε συνείδηση αποκαλύπτοντας τη βαθιά και πολύπλοκη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο χτες και το σήμερα, το βάθος και την επιφάνεια, την ουσία και την απουσία, το ήθος και την ασέβεια. Επιδεικνύει το πρόσωπό μας ως την πιο άκαμπτη ουσία δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα είδος αντίστροφης συγκίνησης που εκπέμπεται σιωπηλά και μαγικά από τα απορρίμματα του άκρατου καταναλωτικού μας εγώ. Καταγράφει ο Αρφαράς μια γλώσσα παράλογη. Αντικαθιστά τις λέξεις με σύμβολα που αφυπνίζουν νου και λογισμό. (…)

Γνωρίζει το αποτέλεσμα και μας το παρουσιάζει προκαλώντας μας. Είναι μια ύστατη προσπάθεια να παραμερίσουμε το παράλογο. Η διάβρωσή μας είναι όμως βαθιά. Η νίκη του καταναλωτισμού είναι βεβαία, τα μάτια μας θα συνηθίσουν πια να βλέπουν την ασχήμια, τα αυτιά μας θα ανέχονται τους ρήτορες. Θα ανεχτούμε το παραμορφωμένο σώμα μας.»

Ο Μιχάλης Αρφαράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Σπούδασε στην Κρατική Ανωτάτη Σχολή Εικαστικών Τεχνών Braunschweig  στην Κάτω Σαξωνία, Γερμανία. (1975-1980)  Από το 1980 έως το 1982 έκανε Μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια Σχολή με παράλληλη ειδίκευση στη Χαρακτική και το Animation Film.

Διετέλεσε Καθηγητής Ειδικών Μαθημάτων στο Ινστιτούτο Εικαστικών Τεχνών και Επιστήμης της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Hildesheim  στην Κάτω Σαξωνία, Γερμανία. (1988-2006) Από το 2006 είναι Καθηγητής και Διευθυντής του τομέα «Χαρακτικής» στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Από το 1990 έχει παρουσιάσει το έργο του με ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Έχει συμμετάσχει σε όλες τις διεθνείς μπιενάλε χαρακτικής και πολυάριθμα φεστιβάλ πειραματικού κινηματογράφου. Η συγγραφή και επιμέλεια καλλιτεχνικών βιβλίων αποτελεί μία συνεχή του ενασχόληση και πειραματισμό, καταλαμβάνοντας αξιόλογο μέρος της δημιουργίας του.