Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2016

X-Men: Apocalypse, του Μπράιαν Σίνγκερ

X-Men: Apocalypse, του Μπράιαν Σίνγκερ

Η ταινία «X-Men: Απόκαλιψ» (X-Men: Apocalypse) αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες από την Odeon στις 19 Μαΐου 2016.

 

Μετά την τεράστια παγκόσμια επιτυχία του «X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος», ο Τζέιμς ΜακΑβόι, ο Μάικλ Φασμπέντερ και η Τζένιφερ Λόρενς επιστρέφουν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους της νέας περιπέτειας των X-Men.

 

Από την αυγή του πολιτισμού, λατρευόταν σαν θεός. Ο Απόκαλιψ, ο πρώτος και ισχυρότερος μεταλλαγμένος από το σύμπαν των X-Men, έχει συγκεντρώσει τις δυνάμεις πολλών άλλων μεταλλαγμένων, καταλήγοντας αθάνατος και ανίκητος. Ξυπνώντας μετά από χιλιάδες χρόνια, απογοητεύεται από τον κόσμο που βρίσκει και σχηματίζει μια ομάδα παντοδύναμων μεταλλαγμένων, συμπεριλαμβανομένου και του αποκαρδιωμένου Μαγκνέτο, για να εξαγνίσει την ανθρωπότητα και να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο, στον οποίο θα κυριαρχεί.

 

Καθώς η μοίρα της Γης κρέμεται από μια κλωστή, η Ρέιβεν μαζί με την βοήθεια του Καθηγητή Χ πρέπει να ηγηθεί μιας ομάδας νέων X-Men για να σταματήσουν τον μεγαλύτερο εχθρό τους και να σώσουν την ανθρωπότητα από την απόλυτη καταστροφή…

 

«Το ότι δεν έχουμε πόλεμο δεν σημαίνει ότι έχουμε ειρήνη»

 

Με την τεράστια εισπρακτική επιτυχία του παγκοσμίως, με τις ενθουσιώδεις αντιδράσεις κριτικών και φαν, με τον μοναδικό τρόπο που η ιστορία του ένωσε δύο γενιές πρωταγωνιστών και ανανέωσε την μυθολογία της σειράς με ιδιαίτερα πρωτότυπο τρόπο, το «X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος» ήταν μια ταινία-event αλλά και ένας πονοκέφαλος για τους συντελεστές της συνέχειάς της, «X-Men: Απόκαλιψ». «Πώς ξεπερνάς την ταινία αυτή όσον αφορά την κλίμακα της ιστορίας και τα όσα διακυβεύονταν κατά τη διάρκεια της;», εξηγεί ο σεναριογράφος και παραγωγός Σάιμον Κίνμπεργκ σχετικά με την τεράστια δημιουργική πρόκληση που αντιμετώπισε η ομάδα.

 

Η λύση βρέθηκε στο πρόσωπο του νέου αντιπάλου των γνωστών μας ηρώων: ο Απόκαλιψ είναι ο πιο δυνατός μεταλλαγμένος της ιστορίας, ένα πλάσμα χιλιάδων ετών που έχει συγκεντρώσει τις δυνάμεις εκατοντάδων άλλων μεταλλαγμένων και άρα αυτομάτως αποτελεί μια τεράστια απειλή για τους X-Men. Ο Μπράιαν Σίνγκερ, ο οποίος θεωρείται ένας από τους βασικούς συντελεστές της σημερινής επιτυχίας των κόμικ ταινιών, έχοντας σκηνοθετήσει τις δύο πρώτες «X-Men» ταινίες το 2000 και το 2003, είδε στον χαρακτήρα του Απόκαλιψ την ευκαιρία να μιλήσει για το πέρασμα του χρόνου και το πώς αυτός αλλάζει τις αντιλήψεις όλων μας. «Έβρισκα συναρπαστική την εικόνα ενός αρχαίου μεταλλαγμένου, τον οποίο οι σύγχρονοί του θα έβλεπαν ως θεό, αλλά και το πώς εκείνος θα έβλεπε τα πράγματα σήμερα. Ο Απόκαλιψ πιστεύει ότι είναι ευθύνη του να χτίσει μια κοινωνία χωρίς το βάρος της εγγενούς βαρβαρότητας του ανθρώπινου είδους, και θα το κάνει με κάθε κόστος. Θεωρεί τον εαυτό του όχι μόνο ως θεό αλλά ως *τον* Θεό – κάτι που τον καθιστά συναρπαστικό κακό».

 

Η απουσία του Απόκαλιψ ξεκίνησε πριν  5 χιλιάδες χρόνια και λήγει το 1983. Όταν ο Απόκαλιψ ξυπνά, σοκάρεται και αηδιάζει με την παρακμή και μόλυνση του πλανήτη μας, και παίρνει απόφαση να εξουδετερώσει τους αδύναμους, ξαναχτίζοντας τον κόσμο μοναχά για τους δυνατούς. «Είναι εποχή συγκρούσεων, πολέμου και καταστροφών», λέει ο Σίνγκερ. «Ο Απόκαλιψ θέλει να βάλει τέλος σε όλα αυτά και να τα φτιάξει όλα από την αρχή, καθ’ εικόνα του φυσικά». Ο Όσκαρ Άιζακ, που ενσαρκώνει τον χαρακτήρα, τον αποκαλεί «την πλέον ισχυρή δημιουργική και καταστρεπτική δύναμη στον πλανήτη. Όταν κάποιοι πολιτισμοί δίνουν την εντύπωση ότι δεν εξελίσσονται, τότε τους καταστρέφει για να δώσει την θέση τους σε καινούριους. Έτσι, προκύπτει μια επική μάχη ανάμεσα στους μεταλλαγμένους και τον υπερ-μεταλλαγμένο – είναι φοβερή!».

 

Κι όλα αυτά ενώ οι άνθρωποι είχαν αρχίσει να αποδέχονται τους μεταλλαγμένους, χάρη στον ηρωισμό της Ρέιβεν/Μιστίκ στο «Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος», η οποία απέτρεψε την δολοφονία του Αμερικανού Προέδρου και την έναρξη της σύρραξης ανάμεσα στους ανθρώπους και τους μεταλλαγμένους. Πλέον, η Ρέιβεν ζει μακριά από τη δημοσιότητα, προσπαθώντας να βοηθήσει όσους ακόμα διώκονται για αυτό που είναι. «Ο χαρακτήρας είναι περισσότερο Ρέιβεν και λιγότερο Μιστίκ σε αυτήν την ιστορία, γιατί δεν μπορεί να είναι ο αληθινός εαυτός της σε έναν κόσμο που δεν είναι ακόμη εντελώς φιλικός προς τους μεταλλαγμένους», λέει η Τζένιφερ Λόρενς, που την υποδύεται. «Εξάλλου, δεν πίστεψε ποτέ στην ιδέα ότι οι άνθρωποι θα αποδεχθούν τελείως τους μεταλλαγμένους. Δεν θέλει να την αναγνωρίζουν κι έτσι ζει κρυφά, συγκεντρωμένη στην αποστολή της να βοηθήσει όσους μεταλλαγμένους την χρειάζονται».

 

Παρά τους δισταγμούς της, η Ρέιβεν καταλήγει ηγέτης της μάχης ενάντια στον Απόκαλιψ, μια μάχη που την φέρνει κοντά με τον Τσαρλς Ξαβιέ (δηλαδή τον Καθηγητή Χ) και τον Έρικ Λέσερ (Μαγκνέτο). Από τη μία, ο Τσαρλς έχει ξαναβρεί την αισιοδοξία και ηρεμία του, και έχει αφιερώσει τη ζωή του στην επαναλειτουργία του Σχολείου του, με μαθητές μεταλλαγμένους που πρέπει να μάθουν να ελέγχουν τις δυνάμεις τους. Το μεγαλύτερό του χάρισμα είναι η «ενσυναίσθησή του και το ταλέντο του ως δασκάλου», όπως λέει ο Τζέιμς ΜακΑβόι που τον υποδύεται. «Είναι πια πιο υπεύθυνος αλλά και αισιόδοξος. Περιτριγυρίζεται από ιδιοφυείς μαθητές και μαθήτριες, και μπορεί να κοιτάξει πέρα από την προκατάληψη, τον φόβο και το μίσος που πλανώνται πάνω από τον κόσμο. Όμως, οι χειρότεροί του φόβοι παίρνουν σάρκα και οστά με τον Απόκαλιψ. Ο Τσαρλς πρέπει να ωριμάσει και να δει την πραγματικότητα – και να γίνει πιο στρατευμένος, δηλαδή περισσότερο σαν τον Μαγκνέτο».

 

Από τη μεριά του, ο Μαγκνέτο προσπάθησε κι εκείνος να ζήσει μια ήσυχη ζωή, μακριά από τους παλιούς του συντρόφους και αντιπάλους, δίπλα στην οικογένεια που δημιούργησε, έχοντας αφήσει πίσω τα μεγαλομανή του σχέδια. Όταν όμως η ζωή αυτή τελειώσει απότομα και τραγικά, η ανεξέλεγκτη οργή του και η δίψα για εκδίκηση θα τον κάνουν να δεχθεί την πρόταση του Απόκαλιψ. Μαγεμένος από το όραμά του, ο Μαγκνέτο ακολουθεί τον Απόκαλιψ ως ένας από τους Τέσσερις Καβαλάρηδες που παραδοσιακά τον βοηθούν και «έχουν βιώσει τον εξοστρακισμό ή τον εκφοβισμό από την ανθρώπινη κοινότητα», όπως λέει ο Μάικλ Φασμπέντερ, που υποδύεται τον Μαγκνέτο για τρίτη φορά.

 

Οι υπόλοιποι τρεις Καβαλάρηδες, όλοι τους παρίες της ανθρώπινης κοινωνίας και άρα ευάλωτοι στις πεποιθήσεις του Απόκαλιψ, είναι η Σάιλοκ (Ολίβια Μαν), μία παντοδύναμη νίντζα δολοφόνος με τηλεπαθητικές ικανότητες, ο Έιντζελ (Μπεν Χάρντι), που μπορεί να πετάξει χάρη στα τεράστια φτερά του, και η Στορμ (Αλεξάντρα Σιπ), που ελέγχει τον καιρό, ενώ μπορεί και να πετάξει χρησιμοποιώντας τα ρεύματα του ανέμου.

 

Όσο ο Απόκαλιψ συγκεντρώνει την ομάδα του, ο Τσαρλς και η Ρέιβεν πρέπει να οργανώσουν την αντίστασή τους, με νεαρούς μαθητές και μαθήτριες που δεν είναι πια σχολιαρόπαιδα, αλλά μαχητές X-Men. «Πολλοί από αυτούς μάς είναι ήδη γνωστοί», λέει ο Σίνγκερ, «αλλά στην ταινία αυτή τους συναντούμε ως νεαρούς και νεαρές, για να μάθουμε τους λόγους για τους οποίους χρειάστηκε να σχηματιστούν οι X-Men. Γιατί μπορεί να καταλαβαίνουμε την ύπαρξη του σχολείου, αλλά δεν καταλαβαίνουμε την ανάγκη τους για δημιουργία μιας μάχιμης ομάδας. Το “X-Men: Απόκαλιψ” λέει αυτήν ακριβώς την ιστορία».

 

Ανάμεσα στους νέους χαρακτήρες είναι και δύο μελλοντικοί ηγέτες των X-Men, η Τζιν Γκρέι (Σόφι Τέρνερ), που έχει ιδιαίτερα δυνατές τηλεπαθητικές και τηλεκινητικές δυνάμεις, και ο Σκοτ Σάμερς (Τάι Σέρινταν), ο οποίος εκτοξεύει «οπτικά πυρά» από τα μάτια του. Γνωρίζουμε επίσης τον Ναϊτκρόλερ (Κόντι Σμιτ-Μακφί), τον ντροπαλό και εσωστρεφή μεταλλαγμένο με την δαιμονική εξωτερική εμφάνιση αλλά και την αναπάντεχη σοφία, που κινείται με υπεράνθρωπη ταχύτητα και έχει την ικανότητα τηλεμεταφοράς, ενώ συναντούμε και πάλι τον Κουϊκσίλβερ (Έβαν Πίτερς), ο οποίος έκλεψε την παράσταση στην προηγούμενη ταινία με την εντυπωσιακή σκηνή που απεικόνιζε την υπεράνθρωπη ταχύτητά του.

 

Τα παιδιά αυτά θα πρέπει να μεγαλώσουν απότομα εξαιτίας της απειλής του Απόκαλιψ, θα ανακαλύψουν όμως μέσα τους, και ο ένας στο πρόσωπο του άλλου, την δύναμη να υπερασπιστούν την Γη. Η ιστορία της μάχης αυτής είναι στην καρδιά της ταινίας, την οποία και ο Σίνγκερ περιγράφει ως σαφώς μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή από την προηγούμενη. «Το “Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος” είχε ταξίδι στο χρόνο και τα τεράστια ρομπότ, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με καταστροφές παγκόσμιας κλίμακας και θεούς. Δεν χάνουμε ποτέ την πραγματική καρδιά της ιστορίας και τους χαρακτήρες, αφού αυτά είναι τα πιο σημαντικά, σίγουρα όμως είναι ό,τι πιο θεαματικό έχουμε δει στο σύμπαν των X-Men».

 

Σκηνοθεσία Μπράιαν Σίνγκερ

Σενάριο Σάιμον Κίνμπεργκ

Μπράιαν Σίνγκερ

Μάικλ Ντόχερτι

Νταν Χάρις

Παραγωγή Σάιμον Κίνμπεργκ

Μπράιαν Σίνγκερ

Λόρεν Σούλερ Ντόνερ

Ηθοποιοί Τζέιμς ΜακΑβόι

Μάικλ Φασμπέντερ

Τζένιφερ Λόρενς

Όσκαρ Άιζακ

Ολίβια Μαν

Νίκολας Χουλτ

Ρόουζ Μπερν

Σόφι Τέρνερ

Έβαν Πίτερς

Τάι Σέρινταν

Κόντι Σμιτ-ΜακΦί

Φωτογραφία Νιούτον Τόμας Σίγκελ

Μοντάζ Μάικλ Λούις Χιλ

Τζον Ότμαν

Σχεδιασμός παραγωγής Γκραντ Μέιτζορ

Μουσική Τζον Ότμαν

Διάρκεια 90’

Διανομή Odeon

Σχετικές ειδήσεις
Το Πρόγραμμα, του Στίβεν Φρίαρς
07.12.2015 14:45
Η Seven Films παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 10 Δεκεμβρίου 2015 την ταινία Το Πρόγραμμα, (THE PROGRAM) του Στίβεν Φρίαρς.
«Ψ» της Καλλιόπης Λεγάκη στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος
04.12.2015 17:06
Το ντοκιμαντέρ της Καλλιόπης Λεγάκη με τίτλο «Ψ» (Psy) θα προβάλλεται από τις 10 Δεκεμβρίου 2015 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
Προβολή του ντοκιμαντέρ «Αλφόνς: Ένας μικρός Θεός στη Μαγνησία» στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Βόλου
04.12.2015 16:42
Το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΟΜΙΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ σας προσκαλεί στην προβολή του ντοκιμαντέρ «Αλφόνς: Ένας μικρός Θεός στη Μαγνησία» του Ηλία Γιαννακάκη τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015, στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Ν.& Σ. Τσαλαπάτα, στο Βόλο.
Ο Σύγχρονος Ελληνικός Κινηματογράφος στην Αλκυονίδα
04.12.2015 14:51
Η NEW STAR προβάλλει στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema έως 9 Δεκεμβρίου 2015, 7 σύγχρονες ελληνικές ταινίες.
Δυο μέρες σινεμά με τον βραβευμένο σκηνοθέτη Ilker Çatak στο Goethe-Institut Athen και στο Film Factory
03.12.2015 15:26
O Ilker Çatak έρχεται στην Αθήνα, καλεσμένος του Goethe-Institut Athen και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, για να παρουσιάσει το βραβευμένο Sadakat και να συμμετάσχει μ’ ένα σεμινάριο στη φετινή εκπαιδευτική διοργάνωση της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Film Factory.