Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου 2016

Ναταλία Τσαλίκη: Σε εποχές δύσκολες, ο κόσμος στρέφεται από ένστικτο στην Τέχνη

Ναταλία Τσαλίκη: Σε εποχές δύσκολες, ο κόσμος στρέφεται από ένστικτο στην Τέχνη

Η Ναταλία Τσαλίκη , απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, ηθοποιός με σημαντική, πολύχρονη καριέρα στο χώρο, έχει κατά καιρούς καταπιαστεί με σπουδαίους ρόλους του διεθνούς ρεπερτορίου. Το καλοκαίρι του 2014, με αφετηρία το Φεστιβάλ Αθηνών και στη συνέχεια σε μια μεγάλη περιοδεία ανά την Ελλάδα, πρωταγωνιστεί στα «Παντρολογήματα» του Ρώσου δραματουργού Νικολάι Γκόγκολ και μιλά στο culturenow για την παράσταση , αλλά και τη σημερινή κατάσταση στο θέατρο γενικά.

 

Συνέντευξη: Αναστασία Ρίζου

 

Culturenow.gr: Φέτος, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, ανεβάζετε το γνωστό έργο του Νικολάι Γκόγκολ, «Παντρολογήματα», με εσάς στον χαρακτηριστικό ρόλο της προξενήτρας Φιόκλα. Πείτε μας δύο λόγια για την παράσταση και τι αυτή πραγματεύεται.

Ναταλία Τσαλίκη: Τα ''Παντρολογήματα'' είναι ένα από τα αριστουργήματα της Ρώσικης δραματουργίας. Με αφορμή την παρότρυνση σε γάμο ενός αμετανόητου εργένη, ο Γκόγκολ μας παρουσιάζει με έναν μοναδικό τρόπο, την τοιχογραφία της Ρώσικης μικροαστικής τσαρικής κοινωνίας. Μέσα από την διακωμώδησή της, βλέπουμε όλες τις αδυναμίες τα ελαττώματα, και την κενότητα  της.

 

Cul.N.: Το ηθογραφικό αυτό κείμενο , θεωρείτε ότι έχει να πει κάτι στην Ελλάδα του 2014 ή όπως κάθε θεατρικό, πρέπει να  αντιμετωπιστεί με τις παραμέτρους της εποχής που γράφτηκε και τη συμβολή του, χωρίς να εφάπτεται απαραίτητα σε μια φλέγουσα επικαιρότητα;

Ν.Τ.: Το Θέατρο είναι η Τέχνη που σαν στόχο έχει να αφυπνίσει συνειδήσεις, να συγκινήσει, να ψυχαγωγήσει, να ταξιδέψει τον θεατή. Τους όποιους συσχετισμούς με την ''φλέγουσα'' ή μη, επικαιρότητα, καλείται να τους κάνει ο θεατής.

 

Cul.N.: Μετράτε πάρα πολλά χρόνια στον χώρο της υποκριτικής. Βάσει της εμπειρίας σας, πώς κρίνετε την κατάσταση που επικρατεί στο θέατρο σήμερα, με τις αντικειμενικές ή υποκειμενικές δυσκολίες του πολιτιστικού τομέα στην χώρα μας;

Ν.Τ.: Το Θέατρο για να ανθίσει, χρειάζεται κυρίως άλλα πράγματα. Πάθος, αφοσίωση, δουλειά, ταλέντο. Αν εξαρτιόταν μόνον από τα χρήματα, μάλλον θα είχε καταβαραθρωθεί σήμερα….

 

Cul.N.: Στην κορύφωση της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης, παρατηρείται μία «μαζική» (επι)στροφή του ελληνικού κοινού προς το θέατρο. Πιστεύετε ότι αυτό συμβαίνει λόγω της ανάγκης του θεατή για πιο ουσιαστική επαφή με την τέχνη ή πρόκειται περί πιθανής «μόδας», που θα δώσει μελλοντικά τη θέση της σε κάτι άλλο;

Ν.Τ.: Σε εποχές δύσκολες, ο κόσμος στρέφεται από ένστικτο στην Τέχνη. Εκεί έχει πιθανότητες να βρει τις ισορροπίες του, εκεί να επικοινωνήσει με τον εσώτερο εαυτό του, να αγγίξει την αλήθεια του. Οι δύο αυτές ώρες που θα τον ταξιδέψουν μακριά από το χώρο και τον χρόνο του, μπορεί να λειτουργήσουν αποκαλυπτικά και να του προσφέρουν μια βαθειά ανάσα οξυγόνου, ώστε να μπορέσει να υποστεί την σκληρή καθημερινότητα.

 

Cul.N.: Βλέποντας την κόρη σας, Ηρώ, να ακολουθεί καλλιτεχνικά βήματα και διαπιστώνοντας πώς ένας νέος παλεύει να πετύχει στον τομέα που αγαπά, θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας, τόσο για τα παιδιά που επιθυμούν διακαώς να ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο -δύσκολο- δρόμο, όσο και για την γενική τάση να χρίζονται ως ηθοποιοί όσοι κάνουν σποραδικά περάσματα από το θέατρο ή τον κινηματογράφο.

Ν.Τ.: Οι νέοι που επιθυμούν πραγματικά ''διακαώς'' να ασχοληθούν με το Θέατρο, δεν έχουν ανάγκη από συμβουλές. Θα βρουν τον δρόμο τους, όσο δύσκολο κι αν είναι το επάγγελμα. Οι υπόλοιποι, καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν, και να μην παρασύρονται από τη ''χρυσόσκονη'' που περιβάλλει τη δουλειά μας. Σα σκόνη που είναι, γρήγορα την παίρνει ο αέρας..

 

Cul.N.:. Τι να περιμένει το κοινό, μετά την λήξη των παραστάσεων των «Παντρολογημάτων»;

Σχεδιάζω για τον χειμώνα μια δουλειά θεατρική, αλλά ακόμα είναι στις συζητήσεις.

 

Cul.N.: Είστε αισιόδοξη για το μέλλον; Υπάρχει κάποιος σημαντικός καλλιτεχνικός στόχος που θα θέλατε να εκπληρωθεί άμεσα;

Ν.Τ.: Όχι, δεν είμαι αισιόδοξη για το μέλλον. Την όποια προσωπική αισιοδοξία μου, αγωνίζομαι πολύ αυτόν τον καιρό, δυστυχώς, να την διατηρήσω. Αυτά που βλέπω καθημερινά γύρω μου, με κάνουν να ανησυχώ πολύ. Γι' αυτό και θεωρώ πολυτέλεια το να βάζω καλλιτεχνικούς απώτερους στόχους. Είμαι ευγνώμων, που μέσα σ'αυτές τις συγκυρίες, συνεχίζω και κάνω τη δουλειά που αγαπώ.

 

Η παράσταση "Παντρολογήματα" θα περιοδεύσει το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Διαβάστε αναλυτικές πληροφορίες για το πρόγραμμα

 

 

 

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξανδρος Μυλωνάς - Μαρία Ξανθοπουλίδου: Δημιουργία χωρίς ρίσκο δεν υφίσταται
25.10.2016 16:26
Η β’ σκηνή του Θεάτρου Κεφαλληνίας διαγράφει από φέτος μία νέα εποχή υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Μυλωνά και της Μαρίας Ξανθοπουλίδου. Η μικρή σκηνή του επιτυχημένου θεάτρου, φιλοδοξεί να μπει στην καρδιά του θεατρόφιλου κοινού με ιδιαίτερες ρεπερτοριακές επιλογές, δίνοντας ταυτόχρονα βήμα σε νέους δημιουργούς. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, οι δύο καλλιτεχνικοί διευθυντές απαντούν στις ερωτήσεις μας και αποκαλύπτουν το όραμά τους για τη νέα εποχή, όσο και τις αποχρώσεις που θέλουν αυτή να έχει.
Περικλής Μουστάκης: Η Παλαιά Διαθήκη ενέχει σπερματικά την όλη κατάσταση του ανθρώπου
23.09.2016 15:40
Τα «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», μια ιδιαίτερη παράσταση που στήθηκε με αφορμή ένα όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ, παρουσιάζεται και πάλι στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Περικλή Μουστάκη. Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο σημαντικός ηθοποιός και σκηνοθέτης, μας μιλά για την διαδικασία σύνθεσης της παράστασης και τις ενδιαφέρουσες προεκτάσεις της και τους σχολιασμούς που αφορούν την εποχή μας.
Θοδωρής Αμπαζής: Το Εθνικό Θέατρο είναι υπέρ της συνεργασίας και της εξωστρέφειας
29.07.2016 11:04
Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ της Μόσχας, παρουσιάζοντας τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας. Η δίγλωσση παράσταση, που αποτελείται από Έλληνες και Ρώσους ηθοποιούς, ξεκινάει το “ταξίδι” της από το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 29 & 30 Ιουλίου, ενώ ακολουθεί το Ηρώδειο στις 22 Σεπτεμβρίου και η Μόσχα τον Νοέμβριο! Με αυτή την αφορμή, μιλήσαμε με τον συνθέτη και αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Θοδωρή Αμπαζή, που έκανε τη σύνθεση των χορικών και ανέλαβε τη διδασκαλία του Χορού.
Νάνσυ Σιδέρη - Μαρία Μοσχούρη: Η λύση στην αβεβαιότητα ονομάζεται ...«Ο Θείασως πέζη Κάφκα»
13.05.2016 14:15
Δύο νέα και φρέσκα κορίτσια, απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του Εθνικού θεάτρου, ετοιμάζονται να μοιραστούν έναν κοινό ρόλο στο νέο εγχείρημα που ανεβαίνει αυτόν τον καιρό στο Bios, με τίτλο «Ο θείασως πέζη Κάφκα». Η Νάνσυ Σιδέρη και η Μαρία Μοσχούρη εκπληρώνουν μαζί με άλλους αποφοίτους του Εθνικού, έναν στόχο που είχαν θέσει από τα χρόνια της σχολής και μιλούν στο culturenow.gr, σχετικά με την παράσταση, τον Κάφκα, καθώς και το πώς βλέπουν την κρίση στο χώρο του πολιτισμού στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας
Λυδία Φωτοπούλου: Με προβληματίζει η έλλειψη συναίσθησης στην κοινωνία
24.02.2016 10:45
Η Λυδία Φωτοπούλου παραμένει πιστή εργάτρια του θεάτρου από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ως ηθοποιός συνδέθηκε κατεξοχήν με το σανίδι, συνεργαζόμενη με τους σπουδαιότερους Έλληνες σκηνοθέτες, σε κάποιες από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης «Όπερας της Πεντάρας» στο Παλλάς, όπου κρατά τον ρόλο της «Τζέννυ», συζητήσαμε μαζί της για το ιδιαίτερο αυτό έργο και πόσο σύγχρονος αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ο Μπρεχτ.