Mια διαφορετική multimedia παράσταση του Αλέξανδρου Μούζα που προσεγγίζει την πολυεπίπεδη ζωή του ανθρώπου στην πόλη μέσα από έναν ευρηματικό διάλογο ανάμεσα στη μουσική (για τέσσερις φωνές και ενόργανο σύνολο), το video art και το amimation (Βίκη Μπέτσου), την ψηφιακή ζωγραφική και το κόμικ (Αλεξία Οθωναίου), κι ένα αναπάντεχο κείμενο/λιμπρέτο του συνθέτη βασισμένο σε ιδέες στοχαστών και διανοουμένων της νέας εποχής.

«City Lives»: οι άνθρωποι της πόλης και οι παράλληλες «ζωές» τους –οι διαφορετικές ζωές που δημιουργούν ή διαμορφώνουν σήμερα καταλυτικοί παράγοντες όπως η επικοινωνία, το χρήμα, τα ΜΜΕ, η θρησκεία, ο πολιτισμός, η γλώσσα αλλά και οι ιδέες ή οι πεποιθήσεις τους– σε μια διαφορετική multimedia παράσταση μουσικού θεάτρου που θα ανέβει την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Μαΐου, στις 8:30 το βράδυ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος.

Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο έργο του πολυτάλαντου συνθέτη και μουσικού παραγωγού Αλέξανδρου Μούζα –έργο γραμμένο ειδικά για το Μέγαρο Μουσικής– που αποδομεί την καθημερινότητά μας στη διάρκεια 80 λεπτών, μέσα από έναν ευρηματικό διάλογο ανάμεσα στη μουσική (την οποία ερμηνεύουν 4 τραγουδιστές, 14 μουσικοί κι ένας μαέστρος) και το video art, την ψηφιακή ζωγραφική, το κόμικ, το amimation κι ένα αναπάντεχο κείμενο/λιμπρέτο βασισμένο σε ιδέες στοχαστών και διανοουμένων της νέας εποχής (McLuhan, Castells, Simmel) για τις διαφορετικές εκφάνσεις του σύγχρονου βίου: τη ζωή στους δρόμους μέσα από τα μάτια ενός σύγχρονου «flaneur», ενός εξερευνητή της πόλης (Street Life), το ποιος είναι και ποιος θέλει να είναι καθένας από μας σε σχέση με το κοινωνικό του περιβάλλον (Social Life), τον αγώνα μας για επιβίωση σε σχέση με τις αγορές και την εξουσία του χρήματος (Money Life), τη διαμόρφωση των αναγκών μας από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Media Life), τον πραγματικό μας εαυτό και την προσωπική μας ιστορία (Inner Life) αλλά και την αιώνια προσπάθειά μας να προσεγγίσουμε και να ερμηνεύσουμε το άγνωστο και το θείο (After Life).

H παράσταση-προσέγγιση της πολυεπίπεδης ζωής του ανθρώπου στην πόλη και τις διαφορετικές δραστηριότητές του με τις συνδέεται και ενσωματώνεται σε διαφορετικά «δίκτυα» κάθε φορά μορφοποιώντας άτυπες ομάδες, κοινωνίες και υποκουλτούρες, επιστρατεύει επί σκηνής κορυφαίους σολίστ, τις σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη και Αρτεμις Μπόγρη, τη μετζοσοπράνο Μαρία Βλαχοπούλου και τον μπάσο Τάσο Αποστόλου αλλά και το περίφημο μουσικό σύνολο Ergon Ensemble (με τη συμπαράσταση του Ernst von Siemens Music Foundation), που υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα ερμηνεύουν την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Μούζα σε πρώτη εκτέλεση (για τέσσερις φωνές και ενόργανο σύνολο, σε λιμπρέτο του συνθέτη), ενώ η συνοδευτική εικόνα και τα βίντεο προεκτείνουν τα νοήματα σε πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης.

Η παράσταση –που εντάσσεται στο πλαίσιο της Σειράς Σύγχρονο Μουσικό Θέατρο – παρουσιάζεται με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Την καλλιτεχνική της διεύθυνση υπογράφει ο Αλέξανδρος Μούζας. Tο video art και το animation η Βίκη Μπέτσου, την ψηφιακή ζωγραφική, τα σκίτσα και τα εικαστικά αντικείμενα, η Αλεξία Οθωναίου. Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης.

Συμμετέχουν:  Οι σολίστ Μυρσίνη Μαργαρίτη (σοπράνο), Άρτεμις Μπόγρη (σοπράνο), Μαρία Βλαχοπούλου (μρτζοσοπράνο) και Τάσος Αποστόλου (μπάσος) και το μουσικό σύνολο Ergon Ensemble υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα.

O Αλέξανδρος Μούζας σπούδασε ανώτερα θεωρητικά με τον Χάρη Ξανθουδάκη, ηλεκτρονική μουσική και τεχνικές στούντιο με τον Δημήτρη Καμαρωτό, ενορχήστρωση με τον Κώστα Κλάββα και σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου. Σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει δεχθεί παραγγελίες έργων από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Tusalava, 2012 / Film, 2012 / Asma Asmaton, 2008/ Πετροτσουλούφης, 2004 / Η Τρίσα δεν έφυγε από το σπίτι, 1999), την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την ορχήστρα «Alea III» της Βοστόνης, το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, ενώ έργα του παίχτηκαν από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, την Ορχήστρα Πατρών, την Kiyv Classic Orchestra κ.ά. Από το 1988 και μετά συνεργάστηκε συστηματικά ως συνθέτης πρωτότυπης μουσικής σε μεγάλο αριθμό τηλεοπτικών σειρών (ΕΤ-1, ΕΤ-2, Mega, Ant1, Alpha), καθώς και ντοκιμαντέρ και διαφημίσεων. Την περίοδο 1998-2002 συνεργάστηκε με τον χορογράφο Κωνσταντίνο Μίχο και την ομάδα «Λάθος Κίνηση» και πρόσφατα με την ομάδα «Αίρεσις» του Γ. Μπαγουρδή. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του ελληνικού τμήματος του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νέους καλλιτέχνες και νέες τεχνολογίες (New Media Edge), ενώ στη συνέχεια δέχτηκε παραγγελία από την Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004» για τη σύνθεση μεγάλης σειράς μουσικών θεμάτων για τα διαφημιστικά βίντεο των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στις επαγγελματικές του δραστηριότητες περιλαμβάνεται η Διεύθυνση Παραγωγής ηχογραφήσεων και εκδόσεων CD ορχηστρικών έργων, ανάμεσα στα οποία η συλλογή 12 CD της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας («Αντίς για όνειρο» – δύο αιώνες ελληνικής μουσικής) και 4 CD συμφωνικής μουσικής ελλήνων συνθετών της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Είναι επίσης παραγωγός σε πληθώρα μουσικών εκδηλώσεων –μεταξύ των οποίων και το Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου–, ενώ διατηρεί δική του εταιρία παραγωγής (ANAX-Cultural Projects). Από το 2008 είναι manager του μουσικού συνόλου Ergon Ensemble, ενώ από το 2009, με το έργο του Cam-Media, συνεργάζεται με την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής για το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα στα Γυμνάσια της Αττικής.

Ανάμεσα στις σημαντικές του συνεργασίες σημειώνεται αυτή με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ως υπεύθυνος των ζωντανών μουσικών συνοδειών των ταινιών από συνθέτες που συμμετέχουν στο Εργαστήριο Film Scoring, στο οποίο διδάσκει ο ίδιος, στις διοργανώσεις του 1ου, 2ου και 3ου Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου, το αφιέρωμα στον Ιάνη Ξενάκη στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (2011), η συναυλία της Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής με έργα ειδικά γραμμένα για τις βωβές ταινίες που προβλήθηκαν (2012) και το αφιέρωμα στα 80ά γενέθλια του σερ Πήτερ Μάξουελ Ντέιβις με τίτλο Icones στο Μέγαρο Μουσικής (2014). Τα τελευταία χρόνια διδάσκει σε μόνιμη βάση Μουσική Τεχνολογία και Μουσική Κινηματογράφου σε γνωστές σχολές της Αθήνας. Άρθρα του για μουσική, κινηματογράφο και τεχνολογία έχουν δημοσιευτεί στην Καθημερινή, την Ελευθεροτυπία, στο περιοδικό Πολύτονον και στο www.classicalmusic.gr. Έργα του για ορχήστρα έχουν εκδοθεί από την εταιρία NAXOS στη σειρά «Greek Classics». Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, του ΔΣ της οποίας υπήρξε ταμίας κατά την περίοδο 1998-2012.