Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Ευαίσθητη Δημοκρατία: Ένας μονόλογος από την Αναστασία Παπαθεοδώρου

Ευαίσθητη Δημοκρατία: Ένας μονόλογος από την Αναστασία Παπαθεοδώρου

Το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων παρουσιάζει την Αναστασία Παπαθεοδώρου σε μια solo performance με τίτλο "Ευαίσθητη δημοκρατία", κάθε Κυριακή και Δευτέρα από τις 2 έως και τις 24 Φεβρουαρίου 2014.

 

Τι σημαίνει, σήμερα, να είσαι γυναίκα; Τι σημαίνει, σήμερα, να είσαι άνδρας; Τι είναι αυτό που συμβαίνει, σήμερα, μέσα μας;

 

Με ποιον τρόπο εμπεριέχουμε — ο καθένας μας — το άλλο φύλο, με ποιον τρόπο απαντάμε σ’ αυτό το «άλλο»;

 

Η solo performance της ηθοποιού, περφόρμερ και σκηνοθέτιδας Αναστασίας Παπαθεοδώρου αναζητά στον καθένα μας το άλλο φύλο που ζει μέσα του. Αναμειγνύοντας πρόζα, μουσική και βίντεο, πλέκοντας το ατομικό και το πολιτικό, διερευνά την αμφιφυλόφιλη συμπεριφορά των φύλων: κατά πόσο μια σύγχρονη γυναίκα οφείλει να ανακαλύψει την αρσενική της πλευρά ώστε να «ανταπεξέλθει», κατά πόσο ο άνδρας μπορεί να δεχτεί τη θηλυκή του πλευρά για να εξισορροπήσει. Την υπαρξιακή παρεξήγηση που υφίσταται η σεξουαλική και πολιτική θέση του σύγχρονου ανθρώπου.

 

Η μουσική πλευρά της performance αναζητά τη γυναικεία φωνή στα ρεμπέτικα και την αρσενική θέση στα καμπαρέ.  Μια ανοιχτή performance, που μετατρέπει τον κάθε θεατή σε ενεργό μέρος της διαδικασίας. Μια μοναχική φόρμα, μέσα από την οποία η καλλιτέχνιδα επιζητά «ανθρώπινες και γεωγραφικές συναντήσεις».

 

Όταν συναντιόμαστε μετά από ισοπεδωτικές μέρες ξεκαρδιζόμαστε στα γέλια  και συζητάμε με στερεότυπες λέξεις για τ' ανθρώπινα δικαιώματα  τις δολοφονίες την δημοκρατία την Google τα μέντιουμ της Νέας Υόρκης  την Ευαισθησία τις ταξικές Διαφορές την θέση της Γης την Κουνταλίνι τον Οργασμό τους βιασμούς την πτώση του 'Ήθους την ξεφτίλα την κοινωνική αποδοχή το συμπαντικό νέο Φως τις ντουλάπες τις φυλακές την Αμφιβολία…

 

Μια πρώτη μορφή της solo performance έχει παρουσιαστεί στην Νέα Υόρκη υπό τον τίτλο The F from Female και, τον Δεκέμβριο του 2013, στην Αθήνα, στον χώρο τέχνης Βρυσάκι (Η Ευαίσθητη Δημοκρατία της Αμφί Βολίας).

 

Σύλληψη, σκηνοθεσία , ερμηνεία: Αναστασία Παπαθεοδώρου

Βοηθός σκηνοθέτη: Χρήστος Ραχιώτης

Σχεδιασμός φωτισμών: Φώτης Μπούρης

Μουσική: Rui Lima, Sergio Gomes, Έκτορας Τσολάκης, Διονύσης Κουμιτζέλης

Φωτογραφίες: Μάρθα Βώζδου

 

Αναστασία Παπαθεοδώρου, σημεία μιας διαδρομής

Η δουλειά της παρουσιάζεται κατά καιρούς σε μουσεία, γκαράζ, εκκλησίες, γκαλερί , στη Νέα Υόρκη, στη Βιέννη, στο Βερολίνο, στην Πορτογαλία και σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ, χωρίς ποτέ να εγκαταλείπει την Ελλάδα.

 

« Ο ζωτικός μου χώρος διαμορφώνεται μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού. Το ταξίδι μ' ενδιαφέρει όχι μόνο ως προορισμός, αλλά ως σπουδή. Επιπλέον, το ταξίδι κάνει την επιστροφή στη χώρα μου να εμπεριέχει την καλοπροαίρετη ευθύνη και αγωνία να αφομοιώσω τις διαφορετικές γεωγραφικές επιρροές και συμπεριφορές — τόσο καλλιτεχνικά όσο και κοινωνικά. » (Συνέντευξη στην Ιωάννα Κλεφτόγιαννη, «Ελευθεροτυπία» , 17/11/2013).

 

Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός και σκηνοθέτης με την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Έχει υπάρξει βοηθός του Μιχαήλ Μαρμαρινού, του Στάθη Λιβαθηνού, του Κωνσταντίνου Γιάνναρη και του Έκτορα Λυγίζου, και υπήρξε πρωταγωνίστρια στην ταινία Κλαις; του Αλέξανδρου Βούλγαρη . Συμμετείχε επίσης στην Μήδεια του Ρουμπίνι, που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου.

 

Υποδύθηκε την Ηλέκτρα, σε σκηνοθεσία Γκιγιέρμο Χόρτα, στο Linz Festival, και ανέβασε το solo Vienna voice στο θέατρο Odeon της Βιέννης, όπου συνεργάστηκε επίσης με το πειραματικό θέατρο Wuk. Συμμετείχε ως τραγουδίστρια στη Θεία Κωμωδία με τη φινλανδική ομάδα Myllyteatteri, σε ένα λατομείο της Πορτογαλίας (Α' Βραβείο στο Φεστιβάλ των Σκοπίων). Σε μια εκκλησία της ίδιας χώρας , στη Νέα Υόρκη και στη Biennale της Αθήνας, παρουσίασε τη σημαδιακή περφόρμανς Προς παθό — Pros patho — Ι try, έργο στο οποίο μιλάει, μέσα από μια απόλυτη αυτοέκθεση και με παράλληλες ηχητικές και κινηματογραφικές δράσεις «για το πώς βιώνεις την εσωτερική γύμνια σε μια πόλη που πάσχει ».  Ο πυρήνας της performance Όταν ο Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι γνώρισε τη Λιλί Μπρικ αφορούσε στην απώλεια. Φορώντας το νυφικό της μητέρας της, κινηματογραφήθηκε μαζί με τον Γιώργο Πισπινή μέσα στα καμένα δέντρα της Πάρνηθας

Στο Γλίσχρασμα, διερευνούσε τις δυσκολίες να υπάρχεις ως γυναίκα σε μια πόλη που μαστίζει η κρίση . Το 2013, πήρε μέρος, με την performance Μέσα από βιτρίνα - άνθρωπος τέρας, στη σειρά καλλιτεχνικών δρωμένων στα κλειστά καταστήματα της οδού Μαυροκορδάτου, στην Αθήνα. Στη μέχρι τώρα διαδρομή της ως performer, όπως και στο solo που παρουσιάζει όλο το Φεβρουάριο στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, βασικό μέσο έκφρασης είναι η φωνή της.

Σχετικές ειδήσεις
«Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω» στο θέατρο Άβατον
23.11.2016 11:09
«Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω» είναι ένας μονόλογος, γεμάτος χιούμορ, αυτοσαρκασμό και υπαρξιακό προβληματισμό στον οποίο πρωταγωνιστεί ο Δημήτρης Φραγκιόγλου. Την σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Μακαλιάς και την πρωτότυπη μουσική ο συνθέτης Θέμης Καραμουρατίδης.
Τέχνη, ένας μονόλογος του Δημήτρη Δημητριάδη στο Bios
11.11.2016 15:29
Ο Δημήτρης Τσιάμης παρουσιάζει στο Bios τον μονόλογο Τέχνη, ένα κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο αθηναϊκό κοινό.
05.10.2016 14:52
Τρείς γυναίκες, Φωτεινή Βελεσιώτου – Αναστασία Μουτσάτσου - Μυρτώ Αλικάκη εξομολογούνται ιστορίες, μελωδίες και πάθη μιας ζωής.
Ο μονόλογος ενός καθ' ομολογία παράλογου, με τον Γ. Σκιαδαρέση το φθινόπωρο στο θέατρο Αλκμήνη
03.06.2016 15:53
Ο βραβευμένος από την Πανελλήνια Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών μονόλογος του Κώστα Λεϊμονή «Ο μονόλογος ενός καθ' ομολογία παράλογου» θα ανέβει, την προσεχή σεζόν, στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.
Τραχίνιες Σοφοκλή: the 90s performance στο Vis Motrix Performance Studio
28.04.2016 14:56
Μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις του Μαρτίου στον Πολυχώρο WE οι “Τραχίνιες” και οι Svoradov Theatre επιστρέφουν για 4 συλλεκτικές παραστάσεις στο Vis Motrix Performance Studio.