Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Mαρίλλη Mαστραντώνη: Για το project Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία

Mαρίλλη Mαστραντώνη: Για το project Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία

Το ακρωνύμιο «Ρ.Ι.G.S. (ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ)» (Portugal – Ireland - Greece – Spain), που χρησιμοποιείται ως συνοπτικός τρόπος αναφοράς στις οικονομικά ασθενέστερες χώρες της Ευρωζώνης, συνιστά μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού κοινωνιολογικού φαινομένου της επίκλησης αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε κρίσιμες περιόδους και μάλιστα στην πιο επικίνδυνη μορφή του: της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης συνανθρώπων μας μέσα από τη λεκτική βία της «απο-ανθρωποποίησης». Σύμφωνα μ’ αυτό, αντί να  κρίνονται και να καταδικάζονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην μια ολόκληρη επικράτεια και καθένας που ανήκει στη συγκεκριμένη εθνική ομάδα αντιμετωπίζεται ως αντιπρόσωπος αυτού του στερεότυπου.

Με πρόσχημα τον όρο, η παράσταση «Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία» επιχειρεί να διατυπώσει με χιούμορ και παιχνιδιάρικη διάθεση εύλογα ερωτήματα σχετικά με την ωριμότητα του πολιτικού μας πολιτισμού και το μελλοντικό όραμα της Ευρώπης, να αμφισβητήσει στερεότυπα του παρελθόντος  και να διερευνήσει την τρέχουσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική κρίση.
 

To Project αναπτύχθηκε μέσα από έρευνα και διαμονή (residency) σε Δανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία και Βέλγιο, σε συνεργασία με το Θέτρο ENTΡOΠIA με τοπικούς φορείς και καλλιτέχνες .

Η κορύφωσή του θα γίνει στην Αθήνα, 15-21 Οκτωβρίου με την παράσταση στο Θέατρο ΡΟΕΣ,  την εικαστική έκθεση «Save» σε συνεργασία με το CAMP! στο Ξενοδοχείο ΠΙΝΔΑΡΟΣ, με τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες να καταθέτουν τη δική τους οπτική εμπνεόμενοι από τη θεματολογία του πρότζεκτ, και το διεθνές φόρουμ «Occupy Fantasy!» 20 Οκτωβρίου στο Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟΝ, με το οποίο επιχειρούμε να διευρύνουμε το διάλογο με τους συμπολίτες μας, με στόχο τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων.

 

Σχετικές ειδήσεις
Κωνσταντίνος Ντέλλας: Insomnia Greca: Ξαγρυπνώντας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
22.04.2016 14:32
Η δημιουργία της πλατφόρμας bouλouki project είναι αποτέλεσμα πολλών ιδεών και αναγκών προσωπικών των τελευταίων χρόνων. Το Insomnia Greca που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι, λοιπόν, το πρώτο project αυτής της πλατφόρμας όπου με τη σύμπραξη αγαπημένων φίλων που συστήνουν τη δημιουργική ομάδα (Ανδρέας Σκούρτης, Νεφέλη Σωτηράκη, Κωνσταντίνα Μαρδίκη), τη μουσική επιμέλεια (Αλέξανδρος Κτιστάκης), την επιμέλεια των φώτων (Παναγιώτης Λαμπής), αλλά και τη συμμετοχή διαφόρων καλλιτεχνών, πήρε μορφή και ουσία.
Νότης Παρασκευόπουλος: Η αφοσίωση στην αβεβαιότητα
08.01.2016 16:29
Για να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες, πρέπει να έχουμε το θάρρος να χάσουμε τη θέα της ακτής. Με αυτό το κίνητρο, νέοι ηθοποιοί, σκηνοθέτες, σκηνογράφοι, μουσικοί, ενδυματολόγοι, χορευτές, λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο σε κάτι που μοιάζει με καλλιτεχνικό υπερμαραθώνιο. Πολλοί ξεκινούν, μα λίγοι καταφέρνουν να τερματίσουνε ενώ σε κάποιους δεν αναγνωρίζεται καν η συμμετοχή.
Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης: Restart στην Πειραματική Σκηνή
05.01.2016 12:44
Η Πειραματική Σκηνή /-1 άνοιξε πριν λίγο καιρό με ένα διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων και συνεχίζεται με τα δύο δικά μας έργα, που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Αθηνών το περασμένο καλοκαίρι: «Στη Μέση του Δρόμου» του Πρόδρομου Τσινικόρη, ένα audio-tour στο κέντρο της πόλης με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας και την παράσταση «Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το δίκαιο του νερού», ένα έργο γύρω από το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα και το θεσμικό ρατσισμό στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων.
Ευθαλία Παπακώστα: Δημιουργώντας σε Αμερική και Ελλάδα. Μια προσωπική καταγραφή
24.12.2015 13:15
Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία.
Ακύλλας Καραζήσης: Αναζητούνται: πίστη, αγάπη, ελπίδα
23.12.2015 16:41
Το Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα αντανακλά πλήρως την εκποίηση όλων των πραγμάτων για χάρη του κέρδους. Η γλώσσα του κειμένου του Χόρβατ στα γερμανικά εκφράζει ακριβώς αυτό το πράγμα: όλα τα κλισέ που πλαισιώνουν, που στοιχειοθετούν μια τέτοια κοινωνία που είναι προσανατολισμένη στο κέρδος, που δείχνει απαξίωση σε οτιδήποτε, ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα, μπροστά στα λεφτά. Ο πιο δυνατός επιζεί, ο πιο αδύναμος κυριολεκτικά «ψοφάει». Νομίζω πως το έργο έχει πάρα πολύ σχέση με αυτό που ζούμε σήμερα.