Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017

Mαρίλλη Mαστραντώνη: Για το project Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία

Mαρίλλη Mαστραντώνη: Για το project Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία

Το ακρωνύμιο «Ρ.Ι.G.S. (ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ)» (Portugal – Ireland - Greece – Spain), που χρησιμοποιείται ως συνοπτικός τρόπος αναφοράς στις οικονομικά ασθενέστερες χώρες της Ευρωζώνης, συνιστά μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού κοινωνιολογικού φαινομένου της επίκλησης αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε κρίσιμες περιόδους και μάλιστα στην πιο επικίνδυνη μορφή του: της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης συνανθρώπων μας μέσα από τη λεκτική βία της «απο-ανθρωποποίησης». Σύμφωνα μ’ αυτό, αντί να  κρίνονται και να καταδικάζονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην μια ολόκληρη επικράτεια και καθένας που ανήκει στη συγκεκριμένη εθνική ομάδα αντιμετωπίζεται ως αντιπρόσωπος αυτού του στερεότυπου.

Με πρόσχημα τον όρο, η παράσταση «Ρ.Ι.G.S. / Σωτηρία» επιχειρεί να διατυπώσει με χιούμορ και παιχνιδιάρικη διάθεση εύλογα ερωτήματα σχετικά με την ωριμότητα του πολιτικού μας πολιτισμού και το μελλοντικό όραμα της Ευρώπης, να αμφισβητήσει στερεότυπα του παρελθόντος  και να διερευνήσει την τρέχουσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική κρίση.
 

To Project αναπτύχθηκε μέσα από έρευνα και διαμονή (residency) σε Δανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία και Βέλγιο, σε συνεργασία με το Θέτρο ENTΡOΠIA με τοπικούς φορείς και καλλιτέχνες .

Η κορύφωσή του θα γίνει στην Αθήνα, 15-21 Οκτωβρίου με την παράσταση στο Θέατρο ΡΟΕΣ,  την εικαστική έκθεση «Save» σε συνεργασία με το CAMP! στο Ξενοδοχείο ΠΙΝΔΑΡΟΣ, με τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες να καταθέτουν τη δική τους οπτική εμπνεόμενοι από τη θεματολογία του πρότζεκτ, και το διεθνές φόρουμ «Occupy Fantasy!» 20 Οκτωβρίου στο Θέατρο ΧΥΤΗΡΙΟΝ, με το οποίο επιχειρούμε να διευρύνουμε το διάλογο με τους συμπολίτες μας, με στόχο τη δημιουργία μιας πλατφόρμας ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων.

 

Σχετικές ειδήσεις
Κωνσταντίνος Ντέλλας: Insomnia Greca: Ξαγρυπνώντας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
22.04.2016 14:32
Η δημιουργία της πλατφόρμας bouλouki project είναι αποτέλεσμα πολλών ιδεών και αναγκών προσωπικών των τελευταίων χρόνων. Το Insomnia Greca που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι, λοιπόν, το πρώτο project αυτής της πλατφόρμας όπου με τη σύμπραξη αγαπημένων φίλων που συστήνουν τη δημιουργική ομάδα (Ανδρέας Σκούρτης, Νεφέλη Σωτηράκη, Κωνσταντίνα Μαρδίκη), τη μουσική επιμέλεια (Αλέξανδρος Κτιστάκης), την επιμέλεια των φώτων (Παναγιώτης Λαμπής), αλλά και τη συμμετοχή διαφόρων καλλιτεχνών, πήρε μορφή και ουσία.
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.
Έλλη Μερκούρη: «Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα Αρχαίων Τραγωδιών
10.03.2016 14:32
«Από το Σκοτάδι στο Φως» - Οχτώ αποσπάσματα, τα οποία γλιστρούν αρμονικά το ένα μέσα στο άλλο, με κεντρικό άξονα το Φως και το Σκοτάδι. Οι τραγωδίες Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή, Επτά Επί Θήβας του Αισχύλου, Αντιγόνη του Σοφοκλή, Μήδεια του Ευριπίδη, Αίας του Σοφοκλή, Ανδρομάχη του Ευριπίδη, Βάκχες του Ευριπίδη, Πέρσες του Αισχύλου με τον δικό τους τρόπο απαντούν: για ποιο λόγο, ο τραγικός ήρωας δεν είναι σε θέση να "δει" το Φως και ζει μέσα στο Σκοτάδι; Γιατί ο χρόνος ο αναρίθμητος και μέγας φέρνει στο φως όλα τα κρύφια κι όταν τα φανερώσει, πάλι τα σκεπάζει...
Βαρβάρα Δούκα: Stagedoor – μια 'πόρτα' για το μουσικό θέατρο
04.03.2016 12:34
Από παλιά στην εκπαίδευση, είχα μια εμμονή....να καταλαμβάνω τα κενά.... Είναι κοινό μυστικό, ότι πολλές ελλείψεις ελλοχεύουν στη βασική εκπαίδευση των ηθοποιών, αλλά και σε όλη τη γκάμα της καλλιτεχνικής παιδείας στη χώρα μας. Λίγο η νοοτροπία του 'χειροποίητου' που έχουμε, λίγο η αφελής εκτίμηση ότι 'μεταδίδοντας την πείρα μας' από γενιά σε γενιά αρκεί, και κυρίως η γενικότερη έλλειψη εξειδικευμένης και στοχευμένης γνώσης σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας, δημιούργησαν ένα 'δημιουργικό' καραβάνι καλλιτεχνών, που ζήτησαν στο εξωτερικό αυτή την οργανωμένη γνώση.
Ιωάννα Ρούσσου: Ψάχνοντας μία …«Έξοδο Κινδύνου»
02.03.2016 14:44
Την άνοιξη του 2015, ο αγαπημένος μου φίλος δάσκαλος Μπάμπης Μπαλτάς, μου έφερε την συλλογή διηγημάτων της Ελένης Τσεκούρα, με τίτλο Αδέσποτα. Ξεκίνησα να διαβάζω το πρώτο διήγημα, την Έξοδο Κινδύνου. Το διάβασα κυριολεκτικά χωρίς ανάσα, βιώνοντας την αγωνία και τον πανικό της αντί-ηρωίδας Ελίνας στο υπαρξιακό αδιέξοδο που την εγκλώβιζε. Ένα αδιέξοδο που αναγνώρισα σαν πολύ οικείο.