Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Συναυλία για την Ημέρα της Γυναίκας από την ΚΟΑ

Συναυλία για την Ημέρα της Γυναίκας από την ΚΟΑ

Μία συναυλία αφιερωμένη στην ευαισθησία αλλά και στον δυναμισμό της γυναικείας μουσικής γραφής και

ερμηνείας, θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 

 

Η βραδιά υπόσχεται την παρουσία της εκλεκτής πιανίστας Ναταλίας Μιχαηλίδου ως σολιστ καθώς και της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σ’ ένα πρόγραμμα που είναι αμιγώς γυναικεία υπόθεση . Περιλαμβάνει το νέο έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ» που συνέθεσε η Κωνσταντία Γουρζή κατά παραγγελία της Κ.Ο.Α., το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ-Σούμαν και την Πέμπτη Συμφωνία της, γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ.

 


Διακεκριμμένη συνθέτις και μαέστρος η Κωνσταντία Γουρζή, που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ζει και δημιουργεί στην Γερμανία, αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Οχι τυχαία. Το έργο της «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του Γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.

 


Κόρη του Φρήντριχ Βηκ, σύζυγος του, αγαπημένου μαθητή του πατέρα της, Ρόμπερτ Σούμαν και μητέρα επτά παιδιών, η Κλάρα Βηκ-Σούμαν δεν ήταν το είδος της γυναίκας που ετεροκαθορίζεται. Εκθαμβωτική πιανίστα με λαμπρή σταδιοδρομία και επιτυχημένες περιοδείες ανά την Ευρώπη, ασχολήθηκε από πολύ νέα και με την σύνθεση, γράφοντας μία σειρά από πολύ ενδιαφέροντα έργα για πιάνο, τραγούδια, δύο έργα μουσικής δωματίου και ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το τελευταίο είχε αρχίσει να το συνθέτει το 1833 όταν ήταν μόλις 14 ετών. Δύο χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 1835, έγινε η επίσημη πρεμιέρα στη Λειψία, με την Ορχήστρα Γκεβάντχαους και σολίστ την ίδια την Κλάρα υπό την μουσική διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Παρότι έργο έφηβης, το Κοντσέρτο εντυπωσιάζει για τον βαθύ λυρισμό και την δραματικότητά του.

 


Κληρονόμος της, διόλου ευκαταφρόνητης, περιουσίας του φαρμακοποιού πατέρα της, η Αιμιλία Μάγερ προτίμησε να «παντρευτεί» τις τέχνες. Αφοσιώθηκε στην γλυπτική και στην μουσική, σπουδάζοντας καταρχάς σύνθεση κοντά στον, προβεβλημένο τότε, Γερμανό συνθέτη Καρλ Λέβε που ως βαθύς γνώστης και μελετητής του έργου του Μπετόβεν και φίλος του Μέντελσον, άσκησε σημαντική επιρροή στην διαμόρφωση του προσωπικού ύφους της μαθήτριάς του. Η Μάγερ υπήρξε η πολυγραφότερη Γερμανίδα γυναίκα συνθέτις του 19ου αιώνα. Έγραψε πάμπολλα έργα, ασχολούμενη κατά κύριο λόγο με μεγάλες φόρμες. Καθώς, μετά τον θάνατό της, το έργο της περιήλθε σε αφάνεια (μόλις τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια έχει αρχίσει να επανέρχεται σποραδικά στο μουσικό προσκήνιο), παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς γράφτηκε η Πέμπτη Συμφωνία της. Το ύφος, πάντως, προσομοιάζει γενικά σε αυτό των συμφωνικών έργων του Μέντελσον.

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ  ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Πέμπτη, 7 Μαρτίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΓΟΥΡΖΗ (γεν.1962)
«Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», έργο 51, για συμφωνική ορχήστρα (παραγγελία της Κ.Ο.Α.)

ΚΛΑΡΑ ΒΗΚ-ΣΟΥΜΑΝ (1819-1896)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα

EMILIE MAYER (1812-1883)
Συμφωνία αρ.5 σε φα ελάσσονα


Σολίστ,  Ναταλία Μιχαηλίδου, πιάνο

Μουσική Διεύθυνση, Λίζα Ξανθοπούλου

 

Σχετικές ειδήσεις
Οι πόλεις της μουσικής - Λονδίνο: συναυλία από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
17.11.2016 10:17
Ένα από τα πιο αγαπημένα και συγκινησιακά φορτισμένα Kοντσέρτα για τσέλο, είναι το, πλήρες σε πηγαίο λυρισμό του και «εξομολογητική» διάθεση, Κοντσέρτο του Άγγλου σερ Έντουαρντ ‘Ελγκαρ. Ενταγμένο στο πρόγραμμα της συναυλίας που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παραδίδεται στο σολιστικό ταλέντο του Α΄κορυφαίου τσελίστα της Ορχήστρας Γιάννη Τσιτσελίκη.
Η Φιλαρμονική του Βερολίνου, υπό τον μαέστρο Τουγκάν Σοχίεφ στο Μέγαρο Μουσικής
11.10.2016 12:29
Ενάμιση χρόνο μετά την εμφάνισή της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για το Κοντσέρτο της Ευρώπης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Βερολίνου, ένα από τα καλύτερα μουσικά σύνολα του κόσμου, επιστρέφει για μία και μοναδική συναυλία την Κυριακή 16 Οκτωβρίου (ώρα έναρξης 20:30) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.
Beethoven up to date: Συναυλία της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων
12.05.2016 12:07
Την Κυριακή 15 Μαΐου 2016 και ώρα 12:00 στην αίθουσα Aula της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΑΣΟΝ) υπό την διεύθυνση του Παύλου Σεργίου θα παρουσιάσει τα έργα Λεονόρα III, 3ο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα και 5η συμφωνία, του μεγάλου δημιουργού Beethoven.
Ένας αιώνας από τη γέννηση του Ανρί Ντυτιγιέ: συναυλία από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής
11.03.2016 11:57
Η σπουδαία Γαλλίδα βιολοντσελίστα Εμμανυέλ Μπερτράν επανεμφανίζεται με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 18 Μαρτίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ερμηνεύοντας, υπό τη μπαγκέτα του αρχιμουσικού και διευθυντή της Κ.Ο.Θ. Γιώργου Βράνου, το Κοντσέρτο «Ένας ολόκληρος κόσμος μακριά» του συμπατριώτη της Ανρί Ντυτιγιέ (1916-2013).
Γνωστοί και άγνωστοι θησαυροί ΙΙΙ από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
12.02.2016 15:46
Η διεθνούς φήμης Κινέζα βιολονίστα Τιάνγουα Γιανγκ, μία από τις ακμαιότερες σολίστ του βιολιού στον κόσμο, η οποία είχε συμπράξει πέρυσι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για το Κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκι, επιστρέφει ξανά για να αναμετρηθεί με ένα ακόμα απαιτητικό έργο του βιολιστικού ρεπερτορίου: Το Κοντσέρτο του Μπέντζαμιν Μπρίτεν.