Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Μαρία Τζαμπούρα: O σκιτσογράφος κάνει ξεκάθαρο το μη - ορατό στον κόσμο

Μαρία Τζαμπούρα: O σκιτσογράφος κάνει ξεκάθαρο το μη - ορατό στον κόσμο

Σε μια εποχή που ξαφνικά όλοι προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε την "κρίση" στη ζωή μας από ανάγκη, οι γελοιογράφοι…
 

… επιμένουν να στέκονται κριτικά απέναντι στην πραγματικότητα που τους (μας) περιβάλλει, από επιλογή.
Υπό αυτό το πρίσμα, η γελοιογραφία είναι  προσωπική υπόθεση .


Οι δημιουργοί υποθέτουν πώς είναι ή πώς θα μπορούσαν να είναι τα πράγματα, κάθε φορά. Επανεφευρίσκουν την πραγματικότητα, την ανασκευάζουν και την ξαναδίνουν πάλι πίσω. Γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις, όλα είναι ειδωμένα από μιαν άλλη μεριά, από μιαν άλλη οπτική γωνία. Τα πράγματα αλλάζουν. Η Ελλάδα έγινε μέρος των διεθνών εξελίξεων έστω και με οδυνηρό τρόπο. H εικόνα έχει δύναμη και η δουλειά του σκιτσογράφου είναι να αποσαφηνίζει και να κάνει ξεκάθαρο το “μη – ορατό “ στον κόσμο. Μπορεί η “δημιουργική λογιστική” να είναι έργο των πολιτικών αλλά η δημιουργική “ανάγνωση” των όσων συμβαίνουν γύρω μας είναι σίγουρα δουλειά των σκιτσογράφων.


Σε έναν κόσμο που οι αναγνωστικές συνήθειες αλλάζουν ραγδαία, με συνεχώς και πιο δύσπιστο κοινό ως προς την αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης, η Λέσχη ελλήνων γελοιογράφων προσπαθεί να επικοινωνήσει το έργο των μελών της, πολλαπλώς. Μέσω του ιστότοπου της (http://www.cartoonists.gr/), των εκθέσεων γελοιογραφίας και άλλων παράλληλων εκδηλώσεων που διοργανώνει κάθε χρόνο, η Λέσχη προβάλλει, προωθεί και ανανεώνει κάθε φορά το ενδιαφέρον του κόσμου τόσο σε σχέση με το τί σκέφτονται και πώς αντιδρούν οι σκιτσογράφοι σε σχέση με όσα συμβαίνουν γύρω μας όσο και για την ίδια την τέχνη της γελοιογραφίας.


Info:
Γεννήθηκε το 1972. Σπούδασε Γραφικές Τέχνες στον ΑΚΤΟ και στο Λονδίνο ( Middlesex University ). Εργάζεται σε εφημερίδες και περιοδικά ως σκιτσογράφος – εικονογράφος. Μέχρι το 2002 ήταν στο "ΒΗΜΑ". Aπό το 2005 είναι στο "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ”. Συνεργάζεται επίσης με την BOOKPRESS, διαδυκτιακή εφημερίδα, αποκλειστικά για βιβλία (www.bookpress.gr). Παράλληλα, ασχολείται με την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Διακρίθηκε με το Kρατικό Bραβείο Eικονογράφησης Παιδικού Bιβλίου 2006. Είναι μέλος της Λέσχης ελλήνων σκιτσογράφων (www.cartoonists.gr). Θα τη βρείτε στο  http://mtzaboura.blogspot.gr/
 

Σχετικές ειδήσεις
Μαρία Φιλοπούλου: Το αντίδοτο του νερού (l'eau comme antidote)
08.06.2016 10:53
Έχω εμμονή με το νερό και ό,τι έχει σχέση μ´ αυτό, στην προσωπική μου ζωή και στην ζωγραφική μου τα τελευταία χρόνια.
Δημήτρης Παπατρέχας: Έξοδος
22.04.2016 16:43
Μου αρέσουν οι δρόμοι. Κατά περιόδους ζωγραφίζω δρόμους. Καινούργιους. Μου αρέσουν τα διαβατάρικα πουλιά που πετούν συντεταγμένα. Οι δρόμοι οδηγούν κάπου, γι΄ αυτό υπάρχουν. Άλλοτε το σημείο που θέλεις να φτάσεις είναι ορατό και καθαρό. Άλλοτε όχι. Σημασία έχει η πορεία προς αυτό. Η ζωγραφική πράξη & όχι το τελείωμα του πίνακα. Τα πουλιά σε πτήση και κατεύθυνση προσανατολισμένα δείχνουν την έξοδο πηγαίνουν προς αυτή. Τα πουλιά είναι πνεύμα, είναι σύμβολο αρχέτυπο.
Βασίλης Γεροντάκος: In praise of dreams
21.03.2016 15:47
Από την πολλή μας αφοσίωση στην πραγματικότητα, ο ουρανός παραμένει ουρανός και η θάλασσα θάλασσα, χωρίς τις προεκτάσεις της δυνατότητας του βλέμματος, σε σημείο που να αντιλαμβανόμαστε την παρουσία τους,άλλος από το χρώμα,άλλος από την λάμψη, αλλά η ουσία τους να μας διαφεύγει.Έτσι το νόημα υποκαθίσταται από μια στερεότυπη αντίληψη μιας ορθολογικής τοποθέτησης.Φτάνουμε στο σημείο λοιπόν, να θεωρούμε δεδομένα και αυτονόητα, όλα αυτά που συνθέτουν την ζωή μας, και τα οποία δεν έχουν αρχή και τέλος αφού είναι ανεκτίμητα.
Depression Era: Κατοίκηση
13.01.2016 11:48
“Αν και η ψυχολογική πίεση συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι πρώτοι άνθρωποι που θα βρεθούν στον Άρη, μάλλον δεν αποτελεί ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο το οποίο θα μπορούσε να ματαιώσει κάθε σχέδιο για τη δημιουργία μιας αποικίας στον Κόκκινο Πλανήτη.”
Δημήτρης Μεράντζας: Περίπατος
15.12.2015 16:50
Πριν από 20 χρόνια -τον Σεπτέμβριο του 1995- ξεκίνησα να οργανώνω την σύνθεση ενός έργου που δεν είχε εμφανή αισθητική σχέση με την μέχρι τότε δουλειά μου και αποτέλεσε την εκκίνηση μιας μεγάλης -σε έκταση- ενότητας, η οποία είναι συνεχώς σε εξέλιξη και φέρει τον γενικό τίτλο : «Η Πραγματικότητα είναι Πληροφοριοδότης της φαντασίας».