Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Τζουζέπ Μαρία Ριέρα ι Αραγό, Οξυγραφίες: Έκθεση στο Ινστιτούτο Θερβάντες

Τζουζέπ Μαρία Ριέρα ι Αραγό, Οξυγραφίες: Έκθεση στο Ινστιτούτο Θερβάντες

Το Ινστιτούτο Θερβάντες παρουσιάζει μια σημαντική για τα εικαστικά δρώμενα έκθεση του Ισπανού καλλιτέχνη Τζουζέπ Μαρία Ριέρα ι Αραγό

από τις 11 Ιανουαρίου 2012.

 

Αυτό το μοναδικό φανταστικό και συμβολικό σύμπαν του καλλιτέχνη Τζουζέπ Μαρία ι Αραγό θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όσοι επισκεφτούν την έκθεση στο Ινστιτούτο Θερβάντες από τις 11 Ιανουαρίου.  Θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από το έργο του να γνωρίσουν μία από τις πιο γνωστές μορφές της σύγχρονης ισπανικής καλλιτεχνικής σκηνής, συνεχιστή κατά κάποιο τρόπο του Μιρό και σίγουρα ενός καλλιτέχνη με νέα πνοή και δυναμική που μας καλεί μέσα από τις λεπτές και αέρινες μορφές του να εξερευνήσουμε το ιδιαίτερο σύμπαν του.

 


Ο Τζουζέπ Μαρία ΡΙέρα ι Αραγό (Βαρκελώνη, 1954), είναι ζωγράφος, σκιτσογράφος, χαράκτης και γλύπτης με πάμπολλες εκθέσεις στο ενεργητικό του σε όλο τον κόσμο.  Τα έργα του, πολλά από τα οποία έχουν εκτεθεί στα καλύτερα μουσεία και αίθουσες τέχνης ανά τον κόσμο, όπως και σε πλατείες, δρόμους και δημόσια μέρη πολλών πόλεων της Ευρώπης και της Ασίας, είναι ένας προβληματισμός για τον κόσμο των μηχανών και για τα κάθε λογής μαραφέτια (αεροπλάνα, ζέπελιν, υποβρύχια), όπως και για την ίδια την έννοια της κίνησης. 

 


Το Ινστιτούτο Θερβάντες, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ραμόν Λιούλ και την Ισπανική Πρεσβεία στην Ελλάδα, φέρνει για πρώτη φορά στην Αθήνα ένα πολύ αντιπροσωπευτικό δείγμα του χαρακτικού του έργου. Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει εξήντα οξυγραφίες που φιλοτεχνήθηκαν μεταξύ 1998-2003.

 

«…Στην αρχή συναντάμε φεγγάρια, πυραμίδες, κυματιστές γραμμές, ουρανούς, σύννεφα, θαλάσσιους ορίζοντες. Με την πάροδο του χρόνου όμως αυτή η ποικιλία μορφών επικεντρώνεται σε υποβρύχια, αεροπλάνα, ζέπελιν, καράβια, τόξα και τοξότες, στοιχεία με τα ο οποία ο Ριέρα ι Αραγό δόμησε έναν κόσμο τον οποίο μπορούμε εύκολα να αναγνωρίσουμε, διότι το ρεπερτόριό του σε μορφές, μηχανές, εργαλεία και συσκευές είναι φορτωμένο με φαντασία κι ανταποκρίνεται σε μια σαφή κλίση προς τον λυρισμό. Γι’ αυτό και κάποιος, με μεγάλη σιγουριά, τον χαρακτήρισε οπτικό ποιητή.» Ντανιέλ Ζιράλ-Μιράκλε