Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

8 ερωτήσεις στον Θάνο Τοκάκη εν' όψει της παράστασης «Ο Μαδαφάκας με το καπέλο»

8 ερωτήσεις στον Θάνο Τοκάκη εν' όψει της παράστασης «Ο Μαδαφάκας με το καπέλο»

Ο Θάνος Τοκάκης, μέσα σε λίγα χρόνια μετρά πολλές καλές θεατρικές στιγμές και καθιερώνεται με σταθερά βήματα στο σανίδι, συνεργαζόμενος κατά καιρούς με σκηνοθέτες όπως ο Λευτέρης Βογιατζής, ο Νίκος Μαστοράκης, ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο Θωμάς Μοσχόπουλος και άλλοι. Πριν λίγο καιρό δοκίμασε και ο ίδιος τις δυναστότητές του στην σκηνοθεσία με την «Hannele» και φέτος θα επιστρέψει σε αυτόν τον «ρόλο», με την μαύρη κωμωδία «Μαδαφάκας με το καπέλο» στο Skrow Theater.

Στην συνέντευξη που μας παραχωρεί, περιγράφει τι θα παρακολουθήσει το κοινό σε αυτήν την παράσταση , σχολιάζει λιτά τις καλλιτεχνικές δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει κανείς στην παρούσα φάση και αποκαλύπτει τα θεατρικά του σχέδια στη σεζόν που διανύουμε.

Συνέντευξη Αναστασία Ρίζου

Cul. N.: Φέτος στο Skrow Theater θα παρουσιαστεί μια σύγχρονη κωμωδία με τον πρωτότυπο τίτλο «Ο Μαδαφάκας με το καπέλο». Με λίγα λόγια πώς θα συστήνατε αυτό το έργο στους θεατές;

Θάνος Τοκάκης: Ο “Μαδαφακας με το καπέλο” είναι μια σύγχρονη αμερικανική μαύρη κωμωδία. Οι ήρωες αναζητούν την ταυτότητα τους και επαναπροσδιορίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις τους, εμπλεκόμενοι με τα ζητήματα της φιλίας, του έρωτα, της αγάπης και όλα αυτά σε ένα "βρώμικο" περιβάλλον γεμάτο με ναρκωτικά, αλκοόλ και όπλα.

Cul. N.: Τι σας κέντρισε στο κείμενο του Steven Adly Guirgis ώστε να αποφασίσετε να το σκηνοθετήσετε και ποια θα λέγατε ότι είναι η σύνδεση με το «σήμερα»;

Θ. Τ.: Στο συγκεκριμένο έργο με εξιτάρει η εξερεύνηση θεμελιωδών θεμάτων των ανθρωπίνων σχέσεων μέσα από "προβληματικούς" χαρακτήρες, κλισέ καταστάσεις και θεωρίες. Το έργο είναι του 2011, άρα η σύνδεση με το σήμερα είναι πασιφανής.

Cul. N.: Η σεζόν 2015-2016, θα είναι κατά κοινή ομολογία μία περίοδος απρόβλεπτη για τα οικονομικά των θεάτρων, μετά το δύσκολο καλοκαίρι που πέρασε. Ως καλλιτέχνες είστε προετοιμασμένοι στο ενδεχόμενο το έργο να μην έχει την αναμενόμενη επιτυχία;

Θ. Τ.: Εάν εννοείτε εμπορική επιτυχία, δε με απασχολεί, τουλάχιστον όχι κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Είμαστε μια ομάδα περίπου δέκα ανθρώπων που δουλεύουμε δωρεάν επειδή πιστεύουμε πως αυτό που κάνουμε έχει μια ανταπόκριση πρωτίστως στους εαυτούς μας. Προφανώς και δε σνομπάρω το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης, αλλά το αν θα βγάλουμε χρήματα από αυτό είναι μια άλλη συζήτηση, η οποία κατά τη γνώμη μου είναι κάθε άλλο παρά καλλιτεχνική και που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει ταυτιστεί.

Cul. N.: Μετά την περσινή επιτυχία «Hannele», επιστρέφετε ξανά στις σκηνοθετικές οδηγίες. Ποιος… «ρόλος» σας συναρπάζει τελικά περισσότερο, του ηθοποιού ή του σκηνοθέτη;

Θ. Τ.: (Η Χάνελε παίχτηκε το 2012). Δεν είμαι σκηνοθέτης, είμαι ηθοποιός , αλλά κάποια συγκεκριμένη ανάγκη με σπρώχνει ενίοτε να παρατηρώ τα πράγματα από έξω.

Cul. N.: Κάθε σεζόν παρατηρούμε ένα αυξανόμενο ποσοστό νέων σκηνών και θεατρικών έργων, που περιμένει το κοινό να τα ανακαλύψει. Αυτό κατά τη γνώμη σας μετράει θετικά ή αρνητικά; Και επιπλέον, για τους θιάσους πόσο εύκολο είναι να αναδειχθούν μέσα σε αυτήν την ποικιλία θεαμάτων;

Θ. Τ.: Δεν το βλέπω ούτε θετικά ούτε αρνητικά. Είναι απλά μια πραγματικότητα που παρά την οικονομική κρίση συνεχίζει να υπάρχει και με τον έναν η τον άλλο τρόπο να αυτοσυντηρείται. Για να αναδειχτεί, λοιπόν, μια παράσταση πρέπει πρωτίστως να διαφημιστεί. Όταν δεν υπάρχουν τα χρήματα για δημόσιες σχέσεις, τότε οφείλει να διαφημιστεί με το γνωστό "στόμα με στόμα". Η ποιότητα της παράστασης σε σχέση με το γούστο του κοινού αποτελούν βαρόμετρα.

Cul. N.: Τελειώσατε το Εθνικό το 2005 και τα τελευταία χρόνια μετράτε πολλές επαγγελματικές επιτυχίες και διακρίσεις, μεταξύ αυτών και το βραβείο Χορν. Αν σας ζητούσα να αναφέρετε μερικές συνεργασίες που θυμάστε πιο έντονα, ποιες θα ήταν αυτές και για ποιο λόγο;  

Θ. Τ.: Αλλάζω συχνά τον τρόπο με τον οποίο κοιτάζω το παρελθόν μου. Αυτή τη στιγμή οι στιγμές που έχω ξεχωρίσει για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια, επαγγελματικούς ή συναισθηματικούς είναι: η πρώτη μου συνεργασία με τον Θωμά Μοσχοπουλο, η συνεργασία με τον Λευτέρη Βογιατζη, το «Μεφίστο» με τον Νίκο Μαστοράκη και η φετινή συνάντηση με την ομάδα Kursk.

Cul. N.: Τι θα πρέπει να περιμένουμε στη συνέχεια από εσάς; Υπάρχουν σχέδια για το άμεσο μέλλον;

Θ. Τ.: Θα βρίσκομαι στο μικρό θέατρο του Κεφαλληνίας με τον πολύ καλό μου φίλο Προμηθέα Αλειφερόπουλο. Το πρώτο έργο θα ανέβει το Δεκέμβρη σε σκηνοθεσία της Γιολάντας Μαρκοπούλου και το δεύτερο τον Μάρτιο σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. Τα έργα θα ανακοινωθούν σύντομα.

Cul. N.: Τελειώνοντας θα ήθελα να μου πείτε μία πρόβλεψη για το «αύριο» της καλλιτεχνικής έκφρασης στη χώρα μας.

Θ. Τ.: Δυστυχώς, προσπαθώ να επιβιώσω στο παρόν. Μου φαίνεται πολύ μακρινό το αύριο.

 

___________________________________

Η παράσταση Ο Μαδαφάκας με το καπέλο θα παρουσιαστεί στο Skrow Theater από την 1η Νοεμβρίου 2015. Περισσότερες πληροφορίες. 

Σχετικές ειδήσεις
Κίττυ Παϊταζόγλου: Η όποιας μορφής «εξουσία» μήπως έχει επιβληθεί με τη δική μας συναίνεση και ενοχή;
15.11.2016 14:00
Το Θέατρο Πόρτα παρουσιάζει από 18 Νοεμβρίου την παράσταση «Η Δίκη του Κ.», η οποία είναι βασισµένη στο εµβληµατικό µυθιστόρηµα «Η δίκη» του Φραντς Κάφκα, σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου. η νεαρή ηθοποιός Κίττυ Παϊταζόγλου, με αυτή την αφορμή απάντησε στις ερωτήσεις μας δίνοντας εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αλλά κυρίως ουσιαστικές απαντήσεις, αναφορικά με την έννοια της τύχης και της ενοχής, το σύστημα που μας ξεπερνά, το σημερινό αδιέδοξο που υπάρχει σε διεθνές επίπεδο, καθώς και τον ενεργητικό ρόλο του θεατή.
Αλέξανδρος Μυλωνάς - Μαρία Ξανθοπουλίδου: Δημιουργία χωρίς ρίσκο δεν υφίσταται
25.10.2016 16:26
Η β’ σκηνή του Θεάτρου Κεφαλληνίας διαγράφει από φέτος μία νέα εποχή υπό τη διεύθυνση του Αλέξανδρου Μυλωνά και της Μαρίας Ξανθοπουλίδου. Η μικρή σκηνή του επιτυχημένου θεάτρου, φιλοδοξεί να μπει στην καρδιά του θεατρόφιλου κοινού με ιδιαίτερες ρεπερτοριακές επιλογές, δίνοντας ταυτόχρονα βήμα σε νέους δημιουργούς. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, οι δύο καλλιτεχνικοί διευθυντές απαντούν στις ερωτήσεις μας και αποκαλύπτουν το όραμά τους για τη νέα εποχή, όσο και τις αποχρώσεις που θέλουν αυτή να έχει.
Έλλη Παπακωνσταντίνου: Με το «Revolt Athens» προσπαθώ να αφηγηθώ την ιστορία πραγματικών ανθρώπων
08.06.2016 12:04
Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016 είναι πλέον γεγονός! Αμέσως μετά την εναρκτήρια συναυλία – γιορτή, οι «πύλες» της Πειραιώς 260 ανοίγουν για να υποδεχτούν στις 15 & 16 Ιουνίου το «Revolt Athens», της ΟDCEnsemble/Βυρσοδεψείο, ύστερα από την επιτυχημένη πορεία του στο εξωτερικό (Βαρκελώνη, Βιέννη, Βερολίνο, Ζάγκρεμπ). Η σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου έδωσε πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις στις ερωτήσεις μας, σχετικά με την εν λόγω περφόρμανς, το αφήγημα της κρίσης, την εξιδανικευμένη αλλά και την πιο πραγματική απεικόνιση της Αθήνας…
Θανάσης Δόβρης: Το αίμα είναι και θα είναι πάντα στην επικαιρότητα της ζωής μας
09.05.2016 13:27
Ο χαρισματικός ηθοποιός Θανάσης Δόβρης, ο οποίος αυτή την περίοδο καταθέτει μία σπουδαία ερμηνεία στην ιδιαίτερη σκηνική σύνθεση του Περικλή Μουστάκη «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», πρόκειται από 16 Μαΐου να σκηνοθετήσει για πρώτη φορά και μάλιστα ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας που δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί σε θεατρική μορφή, το «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου. Η εν λόγω παράσταση ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στον Θανάση Δόβρη και να λάβουμε –όπως ήταν αναμενόμενο- ενδιαφέρουσες και κυρίως ουσιαστικές απαντήσεις, που αφορούν σημαντικές στιγμές, μεγάλες απώλειες, ανεπιτήδευτο θέατρο και ανθρώπους...
Προμηθέας Αλειφερόπουλος: Είναι πολύ δύσκολο να ανθίσει κανείς μέσα στο βάλτο
15.02.2016 16:59
Στο έργο του Σλάβομιρ Μρόζεκ "Οι Εμιγκρέδες", δύο μετανάστες ο ΑΑ και ο ΧΧ, βρίσκονται να συγκατοικούν σε ένα υπόγειο, ξένοι σε ξένη χώρα. Ο ένας διανοούμενος, πολιτικός εξόριστος και ο άλλος εργάτης, οικονομικός μετανάστης. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Με αφορμή την θεατρική εκδοχή του έργου που παρουσιάζεται την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος, ο ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών, μας μίλησε για το έργο του Μρόζεκ, τα θέματα που θίγει η παράσταση, καθώς και τα επόμενα καλλιτεχνικά του σχέδια που τον βρίσκουν ξανά επί σκηνής μαζί με τον Θάνο Τοκάκη.