Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ταινία: Όλα χάθηκαν, του Τζέι Σι Τσάντορ
Δημοσίευση: Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013 10:18
Ταινία: Όλα χάθηκαν, του Τζέι Σι Τσάντορ

Ο Τζέι Σι Τσάντορ (Margin Call) τόλμησε και δεν έχασε. Με όλες κι όλες τριάντα κάτι σελίδες σεναρίου, πρότεινε στον δημιουργό του Sundance Festival, Ρόμπερτ Ρέντφορντ να γίνει ο πρωταγωνιστής του, ή πιο σωστά, ο μοναδικός ηθοποιός που θα σήκωνε πάνω του σχεδόν δύο ώρες μάχης με τον Νόμο του Μέρφι. Ο 77χρονος πια Ρέντφορντ δέχτηκε και το αποτέλεσμα δικαιώνει και τους δύο. Το «Όλα Χάθηκαν» μπορεί να στέκεται ως κεφαλίδα της ταινίας, αλλά αυτό που ακολουθεί  καταλήγει σε μια εντελώς αντίστροφη συμπερασματική, καθώς συνειδητοποιείς ότι σε αυτό που βλέπεις τίποτα δεν είναι απών: σκηνοθεσία , ερμηνεία, φωτογραφία, ήχος, ρυθμός, κ.ο.κ., είναι όλα εκεί και δεν τα χάνεις ούτε μια στιγμή.


Ο ιστιοπλόος Ρέντφορντ βρίσκεται στα ανοιχτά του Ινδικού Ωκεανού μόνος στο δώδεκα μέτρων ιστιοπλοϊκό του. Καθώς κοιμάται, το ιστιοπλοϊκό συγκρούεται με ένα κοντέινερ πλοίου. Από εκείνη την στιγμή ξεκινάει για τον χωρίς όνομα ιστιοπλόο ένα ταξίδι που η πορεία του σιγά σιγά σβήνεται από τον ναυτικό χάρτη καθώς αρχίζει και πλέει στον μυθολογικό Αχέροντα ποταμό με προορισμό τον κάτω κόσμο. Το πείσμα, η εφευρετικότητα, το κουράγιο, το σώμα και η ελπίδα υποβάλλονται σε crash test αντοχής από καρχαρίες, θύελλες και τον αχανή ωκεανό.


Χωρίς την συντροφιά μιας CGI τίγρης, ή την ανιμιστική μπάλα Γουίλσον, ο Ρέντφορντ καταφέρνει εν σιωπή να μιλήσει για το πιο δυνατό ένστικτο του ανθρώπου: της επιβίωσης. Και πάει ακόμα παραπέρα, όταν το τι μέλλει γενέσθαι το αντιλαμβάνεται ο θεατής από το πρόσωπο και τις πράξεις του ηθοποιού. Πέρα από έναν σύντομο εισαγωγικό μονόλογο του ιστιοπλόου, αυτό που επικρατεί ηχητικά στην ταινία είναι οι συνθήκες του ωκεανού, επιλογή που λειτουργεί έξοχα καθώς η φύση είναι ο δυνατός της υπόθεσης. Χωρίς να γνωρίζουμε το παραμικρό για τον ιστιοπλόο, ούτε όνομα, ούτε παρελθόν, ούτε το γιατί βρίσκεται εκεί που βρίσκεται μόνος χωρίς άλλο πλήρωμα, πάραυτα η ιστορία του σε αρπάζει μαζί του και σε βάζει, θρησκευόμενος ή μη, να θες να προσευχηθείς στον Αϊ Νικόλα των Ναυτικών μπας και εμφανιστεί και σώσει τον θαλασσοδαρμένο ναύτη. Ο αγώνας πάντως που δίνει, τόσο με τον εαυτό του, όσο και με τον ρόλο του καθώς επίσης και με τα στοιχεία της φύσης είναι σίγουρο πως θα ανταμειφθεί και θα οδηγήσει τον δύο φορές βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό στην υποψηφιότητα και για το τρίτο.


Σκηνοθέσια/Σενάριο: Τζέι Σι Τσάντορ
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ
Διάρκεια: 106΄
Διανομή: Audio Visual

Εκτύπωση
Περισσότερα
Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
17.01.2014 16:00
Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιός διεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας.
Ταινία: Ρενουάρ, του Ζιλ Μπουρντό
09.01.2014 15:01
Ο Ζιλ Μπουρντό μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο, στην Γαλλική Ριβιέρα του 1915, εκεί όπου ο γάλλος ιμπρεσιονιστής Ρενουάρ (Μισέλ Μπουκέ), βιώνει για ακόμη μια φορά το μυθικό άγγιγμα της Μούσας και ζωγραφίζει τους τελευταίους πίνακές του.
Οι δέκα καλύτερες ταινίες του 2013
08.01.2014 10:42
Ακόμα μία κινηματογραφική χρονιά έφτασε στο τέλος της και το culturenow.gr κάνει τον απολογισμό της.
Ταινία: Οh boy, του Γιαν Όλε Γκέρστεν
23.12.2013 16:18
Ταινία περιπλάνησης προς εύρεση νοήματος ενός νεαρού που πλησιάζει τα 30, ζει ακόμα με τα λεφτά του πατέρα του, έχει παρατήσει την Νομική εδώ και δύο χρόνια και απλά δεν ξέρει ακόμα τι σχήμα πρέπει να πάρει, και αν θέλει στην τελική να πάρει, ώστε να ταιριάξει στο παζλ της πόλης του.
Ταινία: Ο γελαστός πρίγκιπας, του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν
20.12.2013 13:45
Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν διασκευάζει το Ισλανδικό «Either Way / Α Annan Veg» (2011) του Χαφσταίν Γκούναρ Σίγκουρδσον και παρόλο που πατάει εξολοκλήρου πάνω στα χνάρια του πρωτότυπου σεναρίου κερδίζει την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου.
Ταινία: 12 χρόνια σκλάβος, του Στιβ ΜακΚουίν
12.12.2013 13:17
«Hunger» (2008), «Shame» (2011), «12 Χρόνια Σκλάβος» (2013): 66 ημέρες απεργίας πείνας, εθισμός στο σεξ, 250 χρόνια δουλείας.
Ταινία: Carrie, της Κίμπερλι Πιρς
06.12.2013 10:22
Όταν αποφασίζεις να κάνεις ριμέικ μια ταινία που έχει περάσει στο πάνθεον του κλασικού πρέπει να έχεις σοβαρούς λόγους, και πιο συγκεκριμένα, όραμα και διάθεση ανανέωσης. Να βάλεις την προσωπική σου σφραγίδα και να εξετάσεις πτυχές που καλούν προς διερεύνηση με σύγχρονους όρους.
Ταινία: Behind the candelabra, του Στίβεν Σόντερμπεργκ
05.12.2013 14:55
Η τελευταία ταινία του Σόντερμπεργκ που δεν βρήκε ποτέ τον δρόμο προς τις κινηματογραφικές αίθουσες της Αμερικής, καθώς ήταν “too gay” για να βρει στουντιακή υποστήριξη, προβλήθηκε από το κανάλι του HBO.