Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

Diane Schuur: Πιστεύω πως το ότι μπορώ να τραγουδάω έτσι είναι δώρο απο τον Θεό

Diane Schuur: Πιστεύω πως το ότι μπορώ να τραγουδάω έτσι είναι δώρο απο τον Θεό

Η Αμερικανή μουσικός της τζαζ Diane Schuur επισκέπτεται την Ελλάδα για δύο live εμφανίσεις στο Gazarte στο Γκάζι. Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή μας μιλάει για την πρώτη της επαφή με την μουσική και την τζαζ, καθώς και για την μετέπειτα καλλιτεχνική πορεία της, η  οποία ξεκινάει μόλις στα 11 της χρόνια.

 

 

Συνέντευξη στην Αθηνά Πούλιου

 

CultureNow: Η μουσική σας διαδρομή άρχισε όταν ήσαστε μόλις 11 ετών. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια, για το πώς αποφασίσατε να σπουδάσετε μουσική και πιάνο; Ήταν οι κοντινοί σας άνθρωποι αυτοί που σας έκαναν να πάτε στο Κρατικό Ωδείο για  τυφλούς στην Ουάσιγκτον;
Diane Schuur: Ξεκίνησα να τραγουδάω στην ντουλάπα του σπιτιού μου όταν ήμουν 2 ετών. Έμπαινα μέσα μαζί με ένα 45άρι πικαπ, άκουγα τις φωνές των ανθρώπων και προσπαθούσα να τις μιμηθώ. Στο σχολείο τυφλών της πολιτείας της Ουάσινγκτον πήγα σαν να πήγαινα σε κανονικό σχολείο, όπως κάθε παιδί θα πηγαινε. Σπόυδασα λίγο μουσική εκεί αλλά η εκπαίδευσή μου προήλθε κυρίως απο τον πατέρα μου πάνω σε ένα πιάνο που είχαμε στο σπίτι. Αργότερα είχα ένα δάσκαλο, ο οποίος ήταν και αυτός τυφλός και με έμαθε να παίζω πιάνο.

 

C . N.: Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι εκ γενετής στερηθήκατε την αίσθηση της όρασης, σας βοήθησε κατά κάποιο τρόπο να ακούσοετε και να καταλάβετε τη μουσική καλύτερα; Ταιριάζει σε σας αυτό που λέμε, ότι αν έχουμε μία λιγότερη από τις αισθήσεις μας, είναι πιθανό να καλλιεργήσουμε μια άλλη (όπως η ακοή) σε ένα υψηλότερο επίπεδο;
D. S. : Πιστεύω πως όταν χάνουμε μία απο τις αισθήσεις μας, οι υπόλοιπες εντείνονται στον μέγιστο βαθμό, ώστε να καλύψουν το γεγονός της αδυναμίας της όρασης στην περίπτωση μου. Επίσης πιστεύω πως το να μπορώ να τραγουδάω έτσι είναι δώρο απο τον Θεό.

 

C. N.: Ποιες ήταν οι βασικές επιρροές σας; Όχι μόνο στην τζαζ, αλλά και στην pop επίσης; Και πώς εμπνευστήκατε να ανακατέψετε στην τζαζ μουσική σας και ποπ μελωδίες;
D. S.: Η Τζαζ είναι η ρίζα όλων των μουσικών που ακούω. Είτε είναι ποπ, κλασική, ραπ σε όλα μπορείς να βρείς τζαζ αρμονίες, τζαζ φράσεις και τζαζ αποχρώσεις. Μου αρέσουν μουσικοί όπως ο Santana, ο Stevie Wonder, η Patty Paige,  οι Boston και πολλοί άλλοι.

 

C. N.: Θυμάστε το πρώτο σας live μπροστά στο ακροατήριο;
D. S.: Θυμάμαι πως ένοιωθα πολύ νευρική μήπως ξεχνούσα τους στίχους. Ακόμα νοιώθω ένα κόμπο όταν παίζω μπροστά σε μεγάλο κοινό και όταν εμφανίζομαι σε σπουδαίες παραστάσεις όπως στο Carneige Hall ή στο Λευκό Οίκο. Νομίζω πως είναι ανθρώπινο να είσαι αγχωμένος πριν απο μια ζωντανή εμφάνιση. Είναι κάτι που με βοηθάει να παραμείνω στη στιγμή που μοιράζομαι με το κοινό μου.

 

C. N.:. Το ελληνικό κοινό περιμλένει με ανυπομονησία να σας ακούσει. Θα θέλατε να τους πείτε κάτι πριν το live; Μπορούμε να περιμένουμε κάτι το ιδιαίτερο; Κάποιο νέο υλικό;
D. S.: Θα πρέπει να περιμένετε μερικές εκπλήξεις! Ποτέ δεν αποκαλύπτω τι θα παρουσιάσω πρίν ανέβω στην σκηνή. Ποτέ δεν ξέρω τι έμπνευση θα πάρω απο το κοινό, το οποίο μπορεί να αλλάξει την πορεία του προγράμματος  του live.

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Μύρων Μιχαηλίδης: Η Λυρική πρέπει να έχει παλέτα συνολικής προσφοράς στην κοινωνία
27.01.2017 13:59
Το όνομα του Μύρωνα Μιχαηλίδη έχει συνδεθεί με την μεγάλη περίοδο της εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Εκατοντάδες Έλληνες θεατές που μέχρι πρότινος δεν είχαν επαφή με το λυρικό τραγούδι, προσήλθαν στο Ολύμπια, το Μέγαρο Μουσικής και το Ηρώδειο για να απολαύσουν διαχρονικές όπερες. Αποδείχθηκε ένας από τους πιο παραγωγικούς καλλιτεχνικούς διευθυντές και συνέπεσε η δική του θητεία με την προετοιμασία και τη μεταφορά του οργανισμού στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η ευθύνη μεγάλη και όπως λέει χαρακτηριστικά: «Είναι ο αγώνας μας συνεχώς. Να συνεργαζόμαστε ώστε να βρίσκουμε λύσεις μέσα στην κρίση και να απομακρύνουμε τις δυσκολίες. Κάνουμε το ωραιότερο πράγμα που υπάρχει, τη μουσική και θέλουμε να φέρνουμε τον κόσμο σε επαφή μαζί της».
Λάργκο: Είναι πολύ όμορφο και δημιουργικό να
22.12.2016 13:55
Οι Λάργκο θα παρουσιάσουν σε δύο βραδιές στο Σταυρό του Νότου τον πρώτο τους δίσκο, ο οποίος κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό, με τίτλο Λάργκο. Με αφορμή τα δύο αυτά live οι Λάργκο μας (ξανά)συστήνονται, μιλώντας για τη μουσική τους και την πρώτη τους ολοκληρωμένη δουλειά.
Μανώλης Μητσιάς: Ένα ταξίδι στην μελοποιημένη ποίηση
28.11.2016 14:15
Ο Μανώλης Μητσιάς έχει σφραγίσει με τη φωνή του εξαιρετικές δισκογραφικές δουλειές, σε αρκετές από τις οποίες περιλαμβάνονταν πασίγνωστα μελοποιημένα ποιήματα. Κάποιες τέτοιες στιγμές θα μας θυμίσει και στην μουσική παράσταση «Είμαστε από καλή γενιά», που οργανώνει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Κορνήλιος Σελαμσής: Η διαχείριση του πολιτισμού είναι ένα βαθιά πολιτικό ζήτημα
07.07.2016 14:45
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2016, ο Κορνήλιος Σελαμσής φέρνει κάτι διαφορετικό στη σκηνή. Το «Λεόντιος και Λένα» είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο του Μπύχνερ, που ο συνθέτης μετέτρεψε σε όπερα, με την ουσιαστική συμβολή του λιμπρετίστα Γιάννη Αστερή. Φαίνεται ενθουσιασμένος για τη συνεργασία με τους συγκεκριμένους λυρικούς τραγουδιστές, ενώ παράλληλα συνεχίζει να δουλεύει πυρετωδώς το μουσικό μέρος, νιώθοντας όπως λέει χαρακτηριστικά, «σαν να βρίσκεται στην μέση εγχείρισης ανοιχτής καρδιάς». Μας μίλησε μεταξύ άλλων, για τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης παράστασης, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας κλασικός συνθέτης στην Ελλάδα, καθώς και για τα φετινά γεγονότα που συνέβησαν στο Φεστιβάλ.
Μελίνα Κανά: Η μουσική είναι για μένα έκφραση, απόλαυση αλλά και η μεγάλη μου αγωνία
12.04.2016 16:10
Η Μελίνα Κανά και ο «Γόης του Θησείου» θα βρεθούν στον Σταυρό του Νότου Plus για ένα ακόμη live, στις 17 Απριλίου, για να μας “ταξιδέψουν” μουσικά με τα αγαπημένα τραγούδια της Μελίνας αλλά και με απροσδόκητες διασκευές. Αυτή ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στην σπουδαία ερμηνεύτρια, η οποία βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την μουσική, τη δημιουργική συνύπαρξή της με τον «Γόη του Θησείου», και το παρόν, καθώς σε αυτή την φάση που βρίσκεται δεν κάνει σχέδια για το μέλλον.