Τέσσερις εκθέσεις που αξίζει να δείτε την Τρίτη 6 Ιουνίου

Το CultureNow προτείνει τέσσερις εκθέσεις, εκ των οποίων η μία είναι ατομική και οι τρεις ομαδικές και πραγματοποιούνται σε νησιά αλλά και στην πόλη.

Για αυτήν την Τρίτη, το CultureNow προτείνει τις εικαστικές εκθέσεις:

Natacha Best – «Ύδρα, μία Ποιητική Πραγματικότητα…»: Έκθεση στο Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας

Το Ιστορικό Αρχείο – Μουσείο Ύδρας προβάλλει πάντοτε το έργο σημαντικών ξένων καλλιτεχνών που κατοικούν στην Ύδρα. Στο πλαίσιο αυτό φιλοξενεί το φετινό καλοκαίρι, από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 30 Ιουνίου, μία εξαίρετη καλλιτέχνιδα, την Natacha Best, η οποία μέσω των υπέροχων έργων της, μας παρουσιάζει την Ύδρα του φωτός και των χρωμάτων.

Η Natacha έχει εκθέσει για πάνω από σαράντα χρόνια στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ελλάδα. Η εξαίρετη και ιδιαίτερη δουλειά της φιλοξενείται στα σπίτια πολλών συλλεκτών και φιλότεχνων.

Το 2003 άρχισε να λειτουργεί κάθε καλοκαίρι τη δική της γκαλερί στην Ύδρα, προβάλλοντας ταυτόχρονα τη δουλειά και άλλων καλλιτεχνών.

Από το 2006, είναι Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Verena στην Ύδρα.

Η Natacha Best ζει και εργάζεται στο Παρίσι και στην Ύδρα, μοιράζοντας το χρόνο της εξίσου μεταξύ των δύο.

Τα τοπία, ιδιαίτερα η αρχιτεκτονική, των χωρών που έχει ταξιδέψει, έχουν τραβήξει το πάθος και τη φαντασία της.

Οι πρόσφατες ακουαρέλες της στα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα στην Ύδρα είναι εξαιρετικές. Αποτυπώνοντας σχολαστικά τη λεπτομέρεια και το πνεύμα της Ελλάδας. Το μεσογειακό φως και η σκιά αντικατοπτρίζονται τέλεια στη δουλειά της.

Η συναισθηματική ισορροπία της Natacha βρίσκεται στα ευφάνταστα παστέλ πορτρέτα γυναικών της.

Κώστας Γαρύφαλλος, Λεμόνια ραντισμένα με φως, 50x40cm, Ελαιογραφία σε καμβά

“When life gives you Lemons, make Lemonade”: Ομαδική έκθεση στον χώρο τέχνης Αδαμαντία

Όταν η ζωή σου δίνει λεμόνια, φτιάξε λεμονάδα είναι μια παροιμιώδης φράση που χρησιμοποιείται για να ενθαρρύνει την αισιοδοξία και μια θετική στάση ικανοποίησης απέναντι σε αντιξοότητες ή κακοτυχίες.

Στο νησί που σύμφωνα µε τον Ανδρέα Εµπειρίκο είναι «η νήσος η έκπαγλος, η βασιλίς του Αιγαίου… η ωραιοτέρα όλων του κόσµου», την Άνδρο, 32 αξιόλογοι και καταξιωμένοι σύγχρονοι εικαστικοί, εμπνέονται και δημιουργούν έργα που η αισιοδοξία και η θετική τους ενέργεια προκαλούν εντύπωση όπως και τα μεγάλα και εντυπωσιακά χοντρόφλουδα λεμόνια της Άνδρου. Άλλωστε πολλά έργα, έχοντας σαν θέμα το λεμόνι, θυμίζουν στους επισκέπτες της έκθεσης τη καθιερωμένη Γιορτή του λεμονιού που πραγματοποιείται παράλληλα στο νησί και στρέφει την προσοχή μας στο αγροτικό παρελθόν του νησιού, δημιουργώντας την αισιοδοξία για ένα ευοίωνο μέλλον σχετικά με την παραγωγή και εκμετάλλευσή τους.

Παράλληλα η ομαδική εικαστική έκθεση “When life gives you Lemons, make Lemonade” σας καλεί να επισκεφτείτε τον όμορφο και φιλόξενο χώρο τέχνης Αδαμαντία στο Νειμποριό, στην παραλία της Χώρας της Άνδρου, που έχει ήδη αναδείξει μια μαγιά καλλιτεχνών που έμαθαν να εκθέτουν τα έργα τους και να παρουσιάζουν τον εαυτό τους.

Γιώργος Μιχαλόπουλος

Γιώργος Μιχαλόπουλος, Κωνσταντίνος Τσακίρης: Έκθεση στην Γκαλερί Λόλα Νικολάου

Η έκθεση που παρουσιάζουν ο Γιώργος Μιχαλόπουλος και ο Κωνσταντίνος Τσακίρης εγκαινιάζεται την Τρίτη 6 Ιουνίου 2023, 18.00 – 21.30 στην Γκαλερί Λόλα Νικολάου.

Οι συνθέσεις του Γιώργου Μιχαλόπουλου, “κατασκευές” προς την κατεύθυνση της ποίησης του αντι-κειμένου, ως οθόνης προβολής, λειτουργούν ως ζωγραφικοί συνειρμοί. Η εικαστική του κατάθεση αναδεικνύει τη δυνατότητα σύνθεσης με αποσπάσματα από διαφορετικά υλικά, συνήθως βιομηχανικά στη λογική των Ready-mades, καθώς και τρόπους οργάνωσης από ποικίλα εικαστικά είδη. Ο Μιχαλόπουλος δημιουργεί συναρμογές παρόμοιες με αφηγηματικές χειροποίητες τεχνικές, που παρέχουν διάχυση και απόκρυψη πληροφορίας ταυτόχρονα. Σημεία και σύμβολα γεννούν μια νέα οπτική κουλτούρα, όπου οι γόνιμες ανταλλαγές και οι αλληλεπιδράσεις πλάθουν νοηματικά απο-τυπώματα διαχρονικών γλωσσικών κωδίκων.

Οι πειραματισμοί του Κωνσταντίνου Τσακίρη εδράζονται εν πολλοίς στους προβληματισμούς αναφορικά στα υλικά που έχουν χρησιμοποιήσει οι καλλιτέχνες της arte povera και οι επίγονοί της, προκειμένου να δηλωθεί εμφατικά η άμεση επαφή με φυσικά υλικά, όπως το ξύλο, το χώμα, η πέτρα κτλ, καθώς και η ανάγκη να διατυπωθούν συμβολικές αξίες πολύ πέραν της ιστορικής συγκυρίας. Η αναγωγή της φόρμας κυρίως στα βασικά γεωμετρικά σχήματα, τον κύκλο, το τρίγωνο και το τετράγωνο, καθώς και οι έντονες χρωματικές επεμβάσεις συμβάλλουν αποφασιστικά στην αισθητηριακή εμπειρία που μπορεί να μοιρασθεί ο καλλιτέχνης με τον θεατή.

-Σχόλια της ιστορικού τέχνης Θάλειας Στεφανίδου

Νίκος Αλεξίου, Black Curtain. Καλάμια, χαρτί, σπάγκος, 70 x 50 εκ. Παραχώρηση CITRONNE Gallery

Επαναλήψεις: Ομαδική έκθεση στην Citronne Gallery

Στην έκθεση «Επαναλήψεις», έντεκα εικαστικοί – Νίκος Αλεξίου, Beppe Caturegli, Αλέκος Κυραρίνης, Χριστίνα Μήτρεντσε, Μυρτώ Ξανθοπούλου, Μαρία Οικονομόπουλου, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Νίκος Ποδιάς, Έφη Σπύρου, Θάλεια Χιώτη, Πάνος Χαραλάμπους – συγκροτούν μία θεματική και συνδιαλέγονται γύρω από το κοινό στοιχείο της επανάληψης στο έργο τους.

Ακολουθούν μια “ιδιωτική” προσέγγιση, ο καθένας με την δική του ταυτότητα, την δική του μεθοδολογία, το δικό του οπτικό λεξικό. Χρησιμοποιούν ποικιλόμορφα μέσα και υλικά. Συχνά, κοινό χαρακτηριστικό στην διαδικασία και την τεχνική των καλλιτεχνών της έκθεσης είναι η αναφορά στην χειρωνακτική εργασία, με μία υποβόσκουσα κοινωνική και πολιτική διάσταση.

Παρά την “ατομικότητα” του κάθε καλλιτέχνη, στην έκθεση αυτή αναδύονται κοινοί τόποι. Η επανάληψη εκφράζεται ως μοτίβο, ως πανομοιότυπη παράθεση κειμένου και λέξεων, ως αλλεπάλληλες εικόνες. Η επανάληψη της κίνησης, η εμμονική ιεροτελεστική διαδικασία, η τάξη-ταξινόμηση, η κοπιώδης εμβάθυνση είναι μερικά από τα διακριτά χαρακτηριστικά των έργων της έκθεσης.

Οι εικαστικοί συμμετέχοντες κινούνται με γνώμονα μια καθησυχαστική “ρουτίνα”, βασισμένη στην χειρωνακτική κίνηση, όπως την οικοδομεί το συνεκτικό στοιχείο της επανάληψης. Κατά τη συνθήκη της επανάληψης τα έργα που προκύπτουν αποτελούν μία εργασία αυτορρύθμισης πρώτα για τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Η χαρτογράφηση της επίμονης καταγραφής ενός εσωτερικού ρυθμικού κανόνα, ανακλά μία εσωτερική δομή, έναν στοχευόμενο αποκρυφισμό εκεί που η μορφή του κόσμου όπως τον κατανοούμε αλλά και όπως τον διαισθανόμαστε, βρίσκει τη μορφή του σε δονούμενες βασικές γραμμές.

Κεντρική εικόνα θέματος: Natacha Best. Λεπτομέρεια έργου.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ