Οι ταινίες που θα δούμε στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 20 Απριλίου

Ανάμεσα στις ταινίες που θα δούμε τις επόμενες μέρες είναι η υπερπαραγωγή «Οι Τρεις Σωματοφύλακες», σε σκηνοθεσία Μαρτάν Μπουρπουλόν και το ελληνικά ντοκιμαντέρ του Φοίβου Κοντογιάννη «Σπασμένος Ήχος», που μας ξεναγεί στην ιστορία και την πορεία του μπουζουκιού.

Σπασμένος Ήχος

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Φοίβος Κοντογιάννης

Από τα παράνομα καταγώγια, τους χασικλήδες, τη λογοκρισία και τους ρεμπέτες, το μπουζούκι κατάφερε μέσα σε λίγες δεκαετίες να γίνει το πιο αγαπητό, αλλά και διαδεδομένο όργανο στη χώρα. Σήμερα, με την κοινωνία μας να προσπαθεί ακόμη να επουλώσει τις πληγές της από διαδοχικές οικονομικές, και όχι μόνο, κρίσεις, η αναθεώρηση του τι είναι πραγματικά ουσιαστικό και τι όχι φαντάζει πιο επίκαιρη από ποτέ, ενώ η αλληλεγγύη και η διαφύλαξη της ταυτότητας  μέσα από τη μουσική καθίσταται ουσιώδης. Παρακολουθώντας τη μουσική εξέλιξη του μπουζουκιού, o “Σπασμένος Ήχος” επιχειρεί μια ιστορική, μουσική επισκόπηση, καθώς και μια πολιτιστική και κοινωνική αποτύπωση της εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας, μέσα από συνεντεύξεις μεγάλων προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας του οργάνου, σε συνδυασμό με σπάνιο αρχειακό υλικό.

Σεντ Ομέρ

Σκηνοθεσία: Αλίς Ντιόπ

Βρισκόμαστε στο δικαστικό μέγαρο στην πόλη Σεντ Ομέρ. Η νεαρή συγγραφέας Ραμά παρακολουθεί την πολύκροτη δίκη της Λοράνς Κολί, μιας νέας γυναίκας αφρικανικής καταγωγής που κατηγορείται ως υπεύθυνη για τον θάνατο της δεκαπέντε μηνών κόρη της σε μια παραλιακή πόλη της Βόρειας Γαλλίας. Καθώς η διαδικασία προχωρά, τα λόγια της κατηγορούμενης και οι καταθέσεις των μαρτύρων δίνουν αναπάντεχες διαστάσεις στην υπόθεση και θα κάνουν τη Ραμά να αμφισβητήσει τα πιστεύω της, αλλά και την απόφασή της να κρατήσει μυστική από την οικογένειά της την δική της εγκυμοσύνη. Η Αλίς Ντιόπ, με αφετηρία μια πραγματική ιστορία, παντρεύει την αρχέγονη τραγωδία της Μήδειας, τον αφρικανικό μυστικισμό και αναφορές από την Μαργκερίτ Ντιράς ως τον Παζολίνι και το «Εν Ψυχρώ», ανατρέποντας όσα γνωρίζαμε για το είδος «δικαστικό δράμα». Χρησιμοποιεί την αίθουσα του δικαστηρίου όχι απλά ως ένα χώρο απόδοσης δικαιοσύνης, αλλά ως μια πιστή αντανάκλαση του πολύπλοκου πολυπολιτισμικού κόσμου μας και των συγκρούσεών του με επίκεντρο τη γυναικεία ταυτότητα, αναποδογυρίζοντας ένα-ένα τα στερεότυπα και τις βεβαιότητες της σύγχρονης δυτικής κοινωνίας, προσφέροντας στο θεατή αμείλικτα ερωτήματα παρά εύκολες απαντήσεις.

Οι Τρεις Σωματοφύλακες

Σκηνοθεσία: Μαρτάν Μπουρπουλόν

Από το Λούβρο μέχρι τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ, από τις τρώγλες του Παρισιού μέχρι την πολιορκία της Λα Ροσέλ… σε ένα βασίλειο διχασμένο από τους θρησκευτικούς πολέμους και υπό την απειλή της εισβολής από την Αγγλία, μία χούφτα αντρών και γυναικών θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους και θα ενώσουν το πεπρωμένο τους με τη μοίρα της Γαλλίας. Το πρώτο εντυπωσιακό κεφάλαιο από το δίπτυχο της φιλόδοξης, γαλλικής υπερπαραγωγής με την υπογραφή της Pathé μεταφέρει τους Τρεις Σωματοφύλακες του Δουμά στη μεγάλη οθόνη.

Ο γάμος στο Αφρίν – Ένα Κούρδος ποιητής στα συντρίμμια μιας πόλης

Σκηνοθεσία: Θωμάς Σιδέρης

Με φόντο το κατεστραμμένο Αφρίν, στη βορειοδυτική Συρία, ο σπουδαιότερος εν ζωή Κούρδος ποιητής Μερουάν Μπερεκάτ μας ξεναγεί στα συντρίμμια της πόλης του. Κινηματογραφεί τους φίλους του που ζουν σε σκηνές μετά την τουρκική κατοχή το 2018, τα εγγόνια του, τοπία της πόλης, σκηνές από την καθημερινή ζωή της, τους στρατιώτες που εκπαιδεύονται στους πρόποδες του όρους Κουρμέντς. Το κινηματογραφικό υλικό του ποιητή βρίσκεται σε διαρκή συνομιλία με το υλικό και τα πλάνα του σκηνοθέτη. Η αφήγηση του Μπερεκάτ αφαιρετική, αποσπασματική, θραύσματα μνήμης μέσα στα θραύσματα της πολύπαθης πόλης: εμφύλιος πόλεμος, δράση τζιχαντιστών, ISIS, τουρκική εισβολή και κατοχή, σεισμός. Κεντρικός αφηγηματικός άξονας της ταινίας είναι ένας γάμος που πραγματοποιήθηκε στο Αφρίν 15 χρόνια πριν την έναρξη του πολέμου. Καθώς η γαμήλια τελετή εξελίσσεται από νωρίς το μεσημέρι έως αργά τη νύχτα, τότε που ο γαμπρός θα πάρει τη νύφη από το χέρι για να χορέψουν στο κέντρο του κύκλου, παρακολουθούμε ταυτόχρονα τον μετασχηματισμό της πόλης του Αφρίν μέσα στα χρόνια του πολέμου και της βίας, από το 2012 έως το 2022. Τα άγνωστα πρόσωπα που εμφανίζονται στη βιντεοταινία του γάμου, και κανένας δεν γνωρίζει αν βρίσκονται πια στη ζωή, εισχωρούν στη ζωή της πόλης και αναζητούν μετά από τόσα χρόνια χώρο και ταυτότητα.

Άρρηκτος Δεσμός

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Γκάι Ρίτσι

Στην τελευταία του αποστολή στο Αφγανιστάν, ο Λοχίας Τζον Κίνλι συνεργάζεται με έναν τοπικό διερμηνέα, τον Αχμέντ. Μετά από μια επίθεση με μοναδικούς επιζώντες τους δύο άντρες, ο Αχμέντ θα μεταφέρει τον τραυματισμένο Τζον σε ένα ασφαλές μέρος, χιλιόμετρα μακριά. Όταν ο Τζον γυρίσει στην Αμερική και μάθει πως ο Αχμέντ βρίσκεται σε κίνδυνο, αποφασίζει να επιστρέψει πίσω για να βοηθήσει τον φίλο του, ξεπληρώνοντας το χρέος του προτού να είναι αργά.

Πέρα από τον Τοίχο

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Βαΐντ Τζαλιλβάντ

Ο Αλί, ο οποίος έχει χάσει μερικώς την όρασή του από ένα συμβάν που αρχικά δεν προσδιορίζεται ζει μόνος σε ένα διαμέρισμα. Απομονωμένος και  απελπισμένος επιχειρεί να αυτοκτονήσει, μα τον διακόπτει ο θυρωρός του κτηρίου του. Ο τελευταίος τον ενημερώνει πως μια δραπέτης έχει κρυφτεί κάπου στο κτήριο. Σιγά σιγά, ο Αλί ανακαλύπτει ότι η δραπέτης γυναίκα, η Λέιλα, βρίσκεται μέσα στο διαμέρισμά του. Αφού συμμετείχε σε μια διαμαρτυρία εργαζομένων που οδήγησε στο χάος, είναι εκνευρισμένη με τον τετράχρονο γιο της που χάθηκε όταν την μετέφεραν σε ένα αστυνομικό βαν. Σταδιακά, ο Άλι δένεται συναισθηματικά μαζί της. Θέλοντας να ξεφύγει από την πραγματικότητα, βοηθώντας τη Λέιλα γίνεται καταφύγιο στον δικό του κόσμο φαντασίας.

Evil Dead Rise

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Λι Κρόνιν

Μεταφέροντας τη δράση έξω από το δάσος και μέσα στην πόλη, το “Evil Dead Rise” αφηγείται μια διεστραμμένη ιστορία δύο αποξενωμένων αδερφών, τις οποίες υποδύονται οι Σάδερλαντ και Σάλιβαν, η επανένωση των οποίων διακόπτεται από την άνοδο των δαιμόνων που κυριεύουν τα σώματα των θυμάτων τους και τις ωθούν σε μία αρχέγονη μάχη επιβίωσης καθώς αντιμετωπίζουν την πιο εφιαλτική εκδοχή οικογένειας, όπως μπορεί να φανταστεί κανείς.

Καραόκε

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Φλόριαν Ζιγκλ

H Τόβα και ο Μέιρ είναι ένα ζευγάρι στα 60 που αγαπιούνται ακόμα αλλά τους έχει καταπιεί η ρουτίνα της μικροαστικής ζωής τους στα προάστια. Εκείνος δεν μιλάει πολύ και παραμένει συνήθως ήσυχος, εκείνη είναι ένα ματαιωμένο ελεύθερο πνεύμα, μια σύζυγος που περιμένει πολύ καιρό να χορέψει. Όταν ένας κοσμοπολίτης εργένης μετακομίζει στο ρετιρέ της πολυκατοικίας τους, η μαγνητική του παρουσία και οι βραδιές Καραόκε στο διαμέρισμά του μετατρέπονται σε εμμονή για το φιλήσυχο ζευγάρι. Θα είναι η νέα τους συνήθεια μια νέα αρχή και για την σχέση τους η αρχή του τέλους; Μια ταινία που μας αποδεικνύει ότι η ανάγκη για επιβεβαίωση δεν έχει ηλικία.

Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι (Επανέκδοση)

Σκηνοθεσία / Σενάριο: Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

Η ταινία «Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» επικεντρώνεται σε έναν χήρο Αμερικανό, που ταξιδεύει στην “Πόλη του Φωτός” και συνάπτει ερωτικές σχέσεις με μία νεαρή Παριζιάνα.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ