Η πρώτη βόμβα που θα πέσει θα βρει το σπίτι μας: παράσταση από το ΚΘΒΕ στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Η εποχή της ρωσικής πρωτοπορίας αποτυπώνεται μέσα από επιλεγμένα κείμενα και ποίηση ενός αιρετικού συγγραφέα της ίδιας περιόδου, του Δανιήλ Χαρμς (Δανιήλ Ιβάνοβιτς Γιουβατσόφ), στο θεατρικό αναλόγιο με τον τίτλο «Η πρώτη βόμβα που θα πέσει θα βρει το σπίτι μας» που θα παρουσιαστεί από ηθοποιούς του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και θα φιλοξενηθεί στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών, την Πέμπτη 19 Μαΐου 2016, στις 20:00. Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα για τον εορτασμό της φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Διάρκεια: ~ 1 ώρα.

Η εποχή της ρωσικής πρωτοπορίας αποτυπώνεται μέσα από επιλεγμένα κείμενα και ποίηση ενός αιρετικού συγγραφέα της ίδιας περιόδου, του Δανιήλ Χαρμς (Δανιήλ Ιβάνοβιτς Γιουβατσόφ), στο θεατρικό αναλόγιο με τον τίτλο «Η πρώτη βόμβα που θα πέσει θα βρει το σπίτι μας» που θα παρουσιαστεί από ηθοποιούς του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και θα φιλοξενηθεί στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών, την Πέμπτη 19 Μαΐου 2016, στις 20:00. Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα για τον εορτασμό της φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, ενώ η είσοδος είναι ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Διάρκεια: ~ 1 ώρα.

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Λίλα Βλαχοπούλου. Μαρία Καραμήτρη, Δημήτρης Καρτόκης, Άγγελος Νεράντζης, Τίμος Παπαδόπουλος, Μιχάλης Σιώνας.

Ο Δανιήλ Χαρμς υπήρξε μια ιδιαίτερη μορφή στη διανόηση της Ρωσίας, ένας από τους συγγραφείς της δεύτερης γενιάς της ρωσικής πρωτοπορίας, πρωτοπόρος της λογοτεχνίας του παραλόγου. με εξαιρετικά πολύπαθη  ζωή σαν ποιητής, διηγηματογράφος και εικαστικός. Τα χρόνια που ζει, είναι ακριβώς οι δεκαετίες που άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς και εικαστικοί συνδιαμορφώνουν αυτό που έχει μείνει στην ιστορία ως εποχή της ρωσικής πρωτοπορίας.

Η έκθεση που παρουσιάζεται στο ΚΜΣΤ «Η Τυπογραφία ως Καλλιτεχνική Πράξη» φιλοξενεί πολλά έργα της συλλογής Κωστάκη καθώς και έργα σύγχρονων ξένων και Ελλήνων καλλιτεχνών, ενώ πραγματεύεται το βιβλίο, με έμφαση στην σχέση λόγου και εικόνας στις πρωτοπορίες. Ο Χαρμς είναι ένας τέτοιος λογοτέχνης που επηρεάστηκε από τον Καζιμίρ Μαλέβιτς και τον Πάβελ Φιλόνοφ και συμμετείχε σε κοινές πρωτοποριακές ομάδες με συγγραφείς, ζωγράφους και ηθοποιούς, την εποχή της ρωσικής πρωτοπορίας, που εν προκειμένω λειτουργεί ως σκηνικό για τα κείμενα που έχουν επιλέξει οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ, από τα εμβληματικά έργα του Χάρμς «Το Γαλάζιο τετράδιο» και «Περιστατικά».

Λίγα λόγια για τον ίδιο τον Χαρμς

Γεννήθηκε το 1905 στην Αγία Πετρούπολη. Πρωτοεμφανίστηκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους της πόλης στα μέσα της δεκαετίας του 1920, κυρίως ως ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, και το 1927 συμμετείχε στην ίδρυση της Ένωσης Πραγματικής Τέχνης (ΟΜΠΕΡΙΟΥ). Στα τέλη του 1931 συνελήφθη, φυλακίστηκε και στη συνέχεια εκτοπίστηκε για λίγους μήνες στην πόλη Κουρσκ με την κατηγορία της «οργάνωσης και συμμετοχής σε παράνομη, αντισοβιετική ένωση λογοτεχνών». Τον Αύγουστο του 1941 συνελήφθη για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για ντεφετιστική προπαγάνδα, και τον Φεβρουάριο του 1942 πέθανε, πιθανότατα από ασιτία, στην ψυχιατρική πτέρυγα των φυλακών Κρεστί του Λένινγκραντ κατά τον αποκλεισμό της πόλης από τα γερμανικά στρατεύματα. (Πηγή: http://www.nefeli-books.com/kharms/)

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ