Έξι δεκαετίες συνεχούς παρουσίας καθιέρωσαν το Φεστιβάλ Δημήτρια ως σημείο αναφοράς όχι μόνο για την πόλη, αλλά και για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα, την εξωστρέφεια και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της. Ο θεσμός, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, δεν περιορίζεται σε μια επετειακή καταγραφή μνήμης· αντιθέτως, επιβεβαιώνει με κάθε του διοργάνωση ότι ο πολιτισμός είναι η ζωντανή καρδιά της πόλης, η δύναμη που τη συνδέει με το παρελθόν, εμπνέει το παρόν και χαράσσει τον δρόμο προς το μέλλον.
Παντού στην πόλη, παντού στον κόσμο!
Από το Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου και τους Βερολινέζους τέκνο πανκ Gewalt, στο Άγιον Όρος του Φώτη Κόντογλου· από το ιπτάμενο τσίρκο των Γάλλων Galactik Ensemble και τα αργεντίνικα τανγκό του Richard Galliano με τους New Viaggio Trio, στη Χρυσή Εποχή του Κωνσταντίνου Ρήγου. Τσεκάρετε την play list των φετινών Δημητρίων και τις προτάσεις του φεστιβάλ, που για έναν μήνα παρουσιάζει ένα υψηλό δείγμα πολιτισμού. Μπείτε στο πνεύμα των Εποχών, τη λέξη κλειδί, δανεισμένη από τον τίτλο της πρώτης ποιητικής συλλογής του Μανόλη Αναγνωστάκη. Τιμούμε τα 100 χρόνια από τη γέννηση του ποιητή, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της φετινής κομβικής ημερομηνίας για τον θεσμό. Τα Δημήτρια εξηντάρισαν νοηματοδοτώντας κάθε φθινόπωρο με σπάνιες ποιότητες και θεάματα.
Από το Madre Salonico του Λέοντα Ναρ και το Sillilab: No difference between ho ho ho!!! της Ρούλας Πατεράκη, στην οπερέτα Θέλω να δω τον Πάπα! του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και από τον Γερμανό σούπερ σταρ της λογοτεχνίας Sebastien Fitzek που καταφθάνει στην πόλη για μια μοναδική συνομιλία με τους αναγνώστες, στο βιεννέζικο μουσικό σύνολο της Original Wienner Johann Strauss Capelle, διαλέξτε το ρεπερτόριο που σας ταιριάζει και ξεχυθείτε παντού στην πόλη για να βιώσετε τη μεγάλη γιορτή!
Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα των Δημητρίων.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οπτική ταυτότητα Φεστιβάλ Δημητρίων 2025
Ο Θανάσης Γεωργίου (deignmono.gr) δημιούργησε την οπτική ταυτότητα των 60ών Δημητρίων. Το σκεπτικό του κινείται γύρω από την έννοια των Εποχών και του Χρόνου. Τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μανόλη Αναγνωστάκη συμπίπτουν με τα 60 χρόνια των Δημητρίων. Επομένως η ημερομηνία είναι κομβική. Το παρελθόν και η Ιστορία καθοδηγούν το μέλλον, όμως και το αύριο φιλτράρει τις καλύτερες σκηνές του χθες, καθώς η πόλη πλέει στον χρόνο.
Ο Θανάσης Γεωργίου επεξηγεί:
Η πόλη και οι εποχές, η πόλη μέσα από τις Εποχές του Αναγνωστάκη, εντός του τώρα αλλά και εν μέσω ενός «Απροσδιόριστου χρονολογικά μέλλοντος». Από το περήφανο παγώνι του καλλιτέχνη Σβορώνου, που ήταν η δεσπόζουσα εικόνα στις πρώτες σημάνσεις των Δημητρίων, στην τωρινή πολύχρωμη, ανεικονική, αέναη κίνηση της Θεσσαλονίκης και την υποδοχή του νέου που καταφθάνει. Με μια βεντάλια – αναφορά στο παγώνι του Σβορώνου και το χθες, που όμως σημειολογικά ξεδιπλώνει την επιθυμία για ένα πολύχρωμο πολιτιστικό παζλ του αύριο. Η αφαιρετική προσέγγιση σε διανυσματική κίνηση της φετινής οπτικής ταυτότητας και οι εφαρμογές της συνομιλούν άμεσα με νέα κανάλια διαλόγου και επικοινωνίας, ενώ συνάμα προβάλλεται το πνεύμα της γιορτής.