Τρεις Συναντήσεις Καλλιτεχνών με τον Κώστα Καζαμιάκη στον Ιανό

Στα πλαίσια του κύκλου εκδηλώσεων «Από το αμπέλι στο θέατρο», ο Κώστας Καζαμιάκης ομιλεί αλλά και συνομιλεί με καλλιτέχνες, στον Ιανό. Οι τρεις τελευταίες συναντήσεις της σεζόν είναι στις 22, 29 Ιουνίου & 6 Ιουλίου 2016.

Στα πλαίσια του κύκλου εκδηλώσεων «Από το αμπέλι στο θέατρο», ο Κώστας Καζαμιάκης ομιλεί αλλά και συνομιλεί με καλλιτέχνες, στον Ιανό. Οι τρεις τελευταίες συναντήσεις της σεζόν είναι οι εξής:

 

Τετάρτη 22 Ιουνίου στις 18:30

Α. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ | Γ. ΓΕΝΝΑΤΑΣ | Γ. ΠΥΡΠΑΣΟΠΟΥΛΟΣ | Ε. ΜΟΥΜΟΥΡΗ | Γ. ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

 

Τετάρτη 29 Ιουνίου στις 18:00

ΑΣΠΑΣΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΕΡΑΚΗ

 

Τετάρτη 6 Ιουλίου στις 19:00

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΑΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Τετάρτη 22/6 στις 18:30

«Αριστοφανειάδα- Ο Αριστοφάνης στο Άδη»

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την ευκαιρία της παράστασης: «Αριστοφανειάδα- Ο Αριστοφάνης στον Άδη» της ομάδας “Ιδέα” για το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης.

Θα παρευρεθούν  οι συντελεστές του έργου Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Γιάννης Δρακόπουλος και θα ακουστούν τραγούδια από την παράσταση.

ΟΜΙΛΙΑ Κ. Ν. ΚΑΖΑΜΙΑΚΗ

ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ:

-Παγκόσμιος πολίτης, συμπαντική ιδιοφυΐα.

-Έργα με ξεκάθαρη υπόθεση και διάφανη πλοκή.

-Δόμηση κωμικών χαρακτήρων, ηρώων και πρωταγωνιστών με αριστοτεχνικό- αριστοφανικό τρόπο.

-Δυνατή σάτιρα, ανίκητο χιούμορ, πολιτική ευφυΐα.

«Αριστοφανειάδα- Ο Αριστοφάνης στο Άδη»

Οι Κώστας Γάκης, Κωνσταντίνος Μπιμπής και Αθηνά Μουστάκα θα παρουσιάσουν κατά τη θερινή περιοδεία του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης την παράσταση «Αριστοφανειάδα – Ο Αριστοφάνης στον Άδη».

Η δραματουργική επεξεργασία και η σύνθεση των κειμένων φέρουν την υπογραφή της ομάδας, ενώ η σκηνοθεσία και η μουσική είναι του Κώστα Γάκη. Όπως ο ίδιος  εξηγεί: «Πρόκειται για έναν ύμνο στο συνολικό έργο του Αθηναίου σατιρικού ποιητή». Τι θα δούμε; Τον Αριστοφάνη να πεθαίνει πάνω σε μια πρόβα, τη στιγμή ενός έντονου διαπληκτισμού με τους ηθοποιούς του και να κατηφορίζει στον Άδη. Εκεί, θα προσπαθήσει να πείσει τους Θεούς του Κάτω Κόσμου να του χαρίσουν μια εβδομάδα ζωής, ώστε να ανεβάσει το τελευταίο έργο του στα επόμενα Διονύσια. Εκείνοι δέχονται, με τον όρο όμως να μην χρησιμοποιήσει τίποτα χυδαίο στο έργο του. Ο Αριστοφάνης φυσικά αρνείται και αντιπροτείνει στους Θεούς του Κάτω Κόσμου να κάνει μια παράσταση για τους κατοίκους του Άδη κι αν  εκείνοι πειστούν και τον κρίνουν άξιο, τότε να κερδίσει την πολυπόθητη εβδομάδα του. Η πρότασή του γίνεται δεκτή και έτσι, δημιουργείται ένα θέατρο εν θεάτρω με μια επιτομή από όλες τις υπέροχες στιγμές των έργων του, μια Αριστοφανειάδα.

Στην παράσταση της ομάδας «Ιδέα» θα πρωταγωνιστήσουν μεταξύ άλλων οι:

Αντώνης Καφετζόπουλος, Γεράσιμος Γεννατάς, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Ευαγγελία Μουμούρη, Γιάννης Δρακόπουλος.

ΕΔΩ Σ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ.

-Πώς το αμπέλι και ο ετήσιος κύκλος του «γέννησαν» τον Θεό Διόνυσο;

-Πώς  τα τραγούδια και οι χοροί  της λαϊκής θρησκείας του Διόνυσου μετεξελίχθηκαν, με την πάροδο του χρόνου, σε πρωτότυπα ποιητικά δράματα, στην τραγωδία και στην κωμωδία της κλασσικής ελληνικής αρχαιότητας;

-Γιατί οι παραστάσεις στην αρχαία εποχή είχαν άμεση σχέση με τους μύθους, το χορό και τη μουσική;

-Γιατί η δημιουργία του Θεάτρου οφείλεται εξ ολοκλήρου στους αρχαίους Έλληνες;

-Γιατί τα έργα της κλασσικής αρχαιότητας, περισσότερο από κάθε άλλη πολιτιστική εκδήλωση,  καθιστούν φανερή την υπεροχή του ελληνικού λαού στον αρχαίο κόσμο;

-Γιατί τα πνευματικά, φιλοσοφικά, καλλιτεχνικά, δραματικά, κωμικά και πολιτικά όρια που τίθενται από το αρχαίο ελληνικό θέατρο δεν ξεπεράστηκαν ποτέ;

Τετάρτη 29/6 στις 18.00

Ασπασία Παπαδοπεράκη

Ο Κώστας Καζαμιάκης συνομιλεί με τη διάσημη γλύπτρια και συγγραφέα Ασπασία Παπαδοπεράκη με αφορμή το τελευταίο της βιβλίο «Ο Λουκρήτιος στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου και η εποχή στην ποίησή του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κοροντζή.

Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν:

Τηλέμαχος Μουδατσάκις σκηνοθέτης- συγγραφέας-καθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης.

Αθηνά Καραταράκη ποιήτρια-μουσικός-φιλόλογος

Κείμενα της Ασπασίας Παπαδοπεράκη θα διαβάσει η ηθοποιός Γιώτα Φέστα

Λίγα λόγια για την Ασπασία Παπαδοπεράκη:

Η Ασπασία Παπαδοπεράκη είναι γλύπτρια. Γεννήθηκε το 1942 στην περιοχή της Κνωσσού. Σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ 1966-72 με πρώτη υποτροφία του ΙΚΥ και καθηγητές τους: Καλαμαρά, και σκηνογραφία με τον Βασιλειάδη. Από το 1975 μέχρι το 1978 με υποτροφία του ΕΟΜΜΕΧ φοίτησε στην Beaux Arts του Παρισιού, με δασκάλους τους Gilli και Cesar και σκηνογραφία στο Θέατρο της Vencennes. Χρησιμοποιεί για τη Γλυπτική της στοιχεία από τις μελέτες της στην ανθρώπινη φιγούρα και από την αιγαιοπελαγίτικη λαϊκή αρχιτεκτονική και την αρχαϊκή γλυπτική.

Ατομικές εκθέσεις: Οι σημαντικότερες είναι: 1978 στην Ώρα 1979, στην Έκθεση “Δέκα Γλύπτες” στην Εθνική Πινακοθήκη 1983, στο Ινστιτούτο Goethe, ανάλυση του γλυπτού για τη Μαρία Κάλλας 1984, γκαλερί Σταυρακάκη στο Ηράκλειο, με θέμα “Η μορφή του Καβάφη”, και έκδοση βιβλίου με τον ίδιο τίτλο 1985, Α έκδοση και Β έκδοση, 2003, στα πλαίσια Αθήνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Συνεδρίου AICA, Σύλλογος Γλυπτών “Στοιχεία στην τέχνη του 20ου αιώνα από τον Θησαυρό των Σιφνίων” 1986, στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου Ηράκλειο “Η γυναίκα στην Αντίσταση” 1987, Έκθεση στο Σύλλογο Γλυπτών με θέμα “Ανθρώπινη φιγούρα” 1992, στο Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, έκθεση οργανωμένη από το ΕΕΤΕ με θέμα “Ανάλυση ενός έργου” 1996, στον Αστρολάβο Πειραιά 2001, στη Ραφήνα, στην γκαλερί Απόλλων. Στον Αστρολάβο, 2007, στην Αλεξάνδρεια στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού έκθεση για τον Καβάφη Ιανουάριος 2009.

Ομαδικές εκθέσεις: Έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως το 1980, στο Salon de Mai, και στην Biennale της Αλεξάνδρειας τον ίδιο χρόνο. Έχει φιλοτεχνήσει το γλυπτό της Μαρίας Κάλλας, για δημόσιο χώρο στην Αθήνα και με ριζοσπαστική άποψη, τη σύνθεση των προτομών του Ξυλούρη στο Ηράκλειο και του Καβάφη στην Αλεξάνδρεια. Επίσης, γλυπτά μνημειακά αφιερωμένα στη Γυναίκα της Αντίστασης, για τρία χωριά της Κρήτης Σκούρβουλα, Κρουσώνα, Μαργαρικάρι. Στα χωριά της Κρήτης συνεργάζεται με ντόπιους τεχνίτες στον πωρόλιθο και διαμορφώνει χώρους και αισθητική. Μνημειακά έργα της υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, όπως στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στη Σαμοθράκη, την Πελοπόννησο, Κύπρο και κυρίως στην Κρήτη, στις Ασσίτες, στα “Πλαστικά Κρήτης”, στο Συνεδριακό Κέντρο του Maris Hotel Τη σύνθεση Θεοτοκόπουλος Κορνάρος Καζαντζάκης για την Παζιφήνια Τράπεζα. Έχει δημιουργήσει την καλλιτεχνική της Γλυπτική Κοινότητα που αριθμεί περίπου 25 σπίτια σε όλη την Ελλάδα, όπου είναι τοποθετημένα ανάγλυφα και ολόγλυφα έργα της, δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη αισθητική πρόταση.

Μελέτες της έχουν δημοσιευτεί σε βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά (Αρχαιολογία, Εικαστικά, Διπλή Εικόνα, Τέχνη και Λόγος κ.α.) και έχει λάβει μέρος σε Παγκόσμια και Πανελλήνια Συμπόσια και Συνέδρια. Έχει κάνει σκηνικά, μάσκες και κοστούμια για θεατρικές παραστάσεις. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με τον Γιάννη Τσαρούχη, Β. Νικολαΐδη, τον Γ. Χατζηδάκη, την Θ. Κίττου, το Λύκειο Ελληνίδων Ηρακλείου. Έχει υπό έκδοση τα βιβλία: “Ο θησαυρός των Σιφνίων”, “Η ιστορία της ανθρώπινης φιγούρας”, “Τα μέτρα μέτρησης και το ανθρώπινο σώμα”.

Έχει φιλοτεχνήσει 28 μετάλλια: για το Πανεπιστήμιο Κρήτης του Γ. Σεφέρη του Δ.Μητροπούλου, Μαρίας Κάλλας και για άλλους και έχει σχεδιάσει ποιητών πορτραίτα σε έκδοση πολλαπλών όφσετ λιθογραφιών, σε 200 αντίτυπα τουλάχιστον το καθένα, πολλά εκ των οποίων έχουν βγει και σε δεύτερη έκδοση και διακοσμούν δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.

Από το 1990 έχει εργασθεί μια μεγάλη σειρά από περιστέρια, γλυπτά, ανάγλυφα, κόσμημα. Η έκθεσή της το 1996 στην Γκαλερί Αστρολάβος ήταν αφιερωμένη σ’ αυτά.

Είναι μέλος του ΕΠΑΣΚΤ του Συλλόγου Γλυπτών και του Ε.Ε.Τ.Ε, όπου έχει εκλεγεί κατά καιρούς συχνά στα τμήματά τους. Επίσης είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής και της Εταιρείας Κρητικών Μελετών.

Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και στην Κρήτη και ταξιδεύει συχνά στο εξωτερικό για ενημέρωση και σε συνέδρια και συμπόσια γλυπτικής, αφήνοντας έργα γλυπτικής στους τόπους αυτούς, όπως στην Βρετάνη, το Λίβανο και την Κύπρο.

Το Μουσείο Μπενάκη κυκλοφόρησε το 2003 το βιβλίο της “Μελετώντας τον Θεοτοκόπουλο”.

Το 2009 βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο του έργου της.

Βιβλία της Ασπασίας Παπαδοπεράκη

(2015)  Ο Λουκρήτιος στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου, εκδ. Κοροντζή.

(2013) The Epicurean Poet C.P.Cavafy, Παπασωτηρίου

(2011)   Περί γλυπτικής, Εκδόσεις του Φοίνικα

(2010)   Ο επικούρειος ποιητής Κ. Π. Καβάφης, Σήμα Εκδοτική

(2002)   El Greco Domenikos Theotokopoulos, Μουσείο Μπενάκη

(2002)   Μελετώντας τον Θεοτοκόπουλο, Μουσείο Μπενάκη

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα

(2008)   Αισθητική και τέχνη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

Λοιποί τίτλοι

(2006)   Ιωάννου, Γιώργος, 1927-1985, Εικαστικές ματιές στο έργο του Γιώργου Ιωάννου, Κέδρος [ζωγραφική]

Η μελέτη μου για τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου ξεκίνησε το 1981, όταν μου ανατέθηκε το επιτοίχιο ανάγλυφο μετάλλιο, διαμέτρου 55 εκατοστών, με τη μορφή του, για τη Λότζια (το Δημαρχείο Ηρακλείου). Χωρίς να υπάρχει προηγούμενο της μορφής του, έπρεπε να την αποδώσω στη γλυπτική και να την καθιερώσω. Σε αυτό με βοήθησε η μελέτη της πρώτης κριτικής έκδοσης του Στυλιανού Αλεξίου στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου (1980). Με τον Αλεξίου ανέπτυξα γόνιμο διάλογο για πολλά χρόνια. Τον επόμενο χρόνο (1982) μου ανατέθηκε η μελέτη μεγάλης γλυπτικής σύνθεσης, αφιερωμένης στο όλο συγγραφικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Προκειμένου να αποδώσω στη σύνθεση αυτή και το έργο του “Αναφορά στον Γκρέκο”, οδηγήθηκα επίσης στην εποχή του Κορνάρου, διαμέσου του σύγχρονου Θεοτοκόπουλου.

Τετάρτη 6/7 στις 19.00

Γιάννης Αδαμάκης

Ο Κώστας Καζαμιάκης συνομιλεί με τον φιλόσοφο ζωγράφο των καραβιών, τον εξερευνητή και αναζητητή της ζωγραφικής ποιότητας των ιδεών του, τον “πρίγκιπα” των μικρών νησιών του Αιγαίου, τον ζωγράφο Γιάννη Αδαμάκη.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ