Οι τρεις πρώτες παραστάσεις της νέας σεζόν στο Απο Μηχανής Θέατρο

Η Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί παρουσιάζει για την πρώτη θεατρική περίοδο στο Από Μηχανής Θέατρο τα έργα "Πάρτυ Γενεθλίων" του Χάρολντ Πίντερ, Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπυ και "Ο Πίθηκος του Κάφκα" του Κόλιν Τίβαν, διασκευή από το μυθιστόρημα του Κάφκα "Αναφορά σε μια Ακαδημία" (1917).

Η Εταιρεία Θεάτρου Συν Επί παρουσιάζει για την πρώτη θεατρική περίοδο στο Από Μηχανής Θέατρο τα έργα “Πάρτυ Γενεθλίων” του Χάρολντ Πίντερ, Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπυ και “Ο Πίθηκος του Κάφκα” του Κόλιν Τίβαν, διασκευή από το μυθιστόρημα του Κάφκα “Αναφορά σε μια Ακαδημία” (1917).

Κεντρική Σκηνή

“Πάρτυ Γενεθλίων” του Χάρολντ Πίντερ
Πρεμιέρα 11 Νοεμβρίου 2016

H ιστορία διαδραματίζεται σε μία μίζερη παραθαλάσσια πανσιόν και διαρκεί μία ημέρα. Στην πανσιόν αυτή, την οποία διατηρεί η Mεγκ, μια καλοσυνάτη γυναίκα με τον σύζυγό της Πητ, έχει βρει καταφύγιο ο Στάνλεϋ, ένας πρώην πιανίστας. Mοναδικός ένοικος της πανσιόν μέχρι τη στιγμή που καταφθάνουν δύο μυστηριώδεις τύποι για να τον πάρουν μαζί τους. Mετά από μια παράλογη και εξοντωτική ανάκριση του οργανώνουν ένα «πάρτι γενεθλίων», το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε καφκικό εφιάλτη. Όπως ο Σάμιουελ Μπέκετ, έτσι και ο Πίντερ αρνείται να παράσχει λογικές εξηγήσεις για τις ενέργειες των χαρακτήρων του. το νόηµα του έργου δεν εξαρτάται από το να γνωρίζουµε τί έκανε ο Στάνλεϊ. Αυτό που πρέπει να ξέρουµε είναι ότι σε κάποιο σηµείο του παρελθόντος του αυτός, όπως όλοι µας, έκανε κάτι, είναι ένοχος.

Η σωµατική κατάρρευση του Στάνλευ µε τη συνακόλουθη απάλειψη της ανθρώπινης συνείδησης και την αχρήστευση του ανθρώπινου µυαλού βρίσκονται συχνά στην καρδιά του πιντερικού ενδιαφέροντος.

Tο «Πάρτυ Γενεθλίων» είναι ένα έργο που μέσα από κωμικές και τραγικές καταστάσεις παραμένει αινιγματικό και τρομακτικό. Kαι σε αυτό το έργο, όπως στα περισσότερα του Πίντερ, μία φαινομενικά κοινότοπη κατάσταση σταδιακά φορτίζεται με απειλή, τρόμο και μυστήριο, παράλληλα με τη λεπτομερή αποτύπωση των διακυμάνσεων και την ηθελημένη παράλειψη μιας εξήγησης ή ενός κινήτρου της δράσης.

Ταυτότητα Παράστασης

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Ερμηνεύουν: Άκις Βλουτής, Μίνα Αδαμάκη, Φώτης Αρμένης, Αλέξανδρος Μούκανος, Γιώργος Κοψιδάς, Δήμητρα Κόκκορη,

Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπυ
Περίοδος Παρουσίασης: Φεβρουάριος 2017 – Μάιος 2017

Το έργο Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπυ, έλκει την καταγωγή του από τον πατέρα της σύγχρονης δραματουργίας Ερρίκο Ίψεν (περί ζωτικού ψεύδους) και ακόμα περισσότερο από τον αναρχικό του θεάτρου Αύγουστο Στρίνμπεργκ (Ο Χορός του Θανάτου). Ένα έργο κλειστοφοβικό που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα.

Παρακολουθούμε την συνάντηση του Τζωρτζ και της Μάρθας στο σαλόνι του σπιτιού τους, στις 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα με ένα νεαρότερο ζευγάρι τον Νικ και την Χάνυ, η οποία ολοκληρώνεται την ώρα που χαράζει.  

Τα πρόσωπα για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς και ο λόγος τους γίνεται άγριος, ίσως αγοραίος, σχεδόν χυδαίος. Και αυτός αρθρώνεται από σοβαρούς, ευυπόληπτους και ευκατάστατους πολίτες, διανοούμενους ακαδημαϊκούς χρησιμοποιώντας όμως την συνθήκη του παιχνιδιού.

Ένα άγριο παιχνίδι στον οποίο θίγονται πολλά δίπολα. Άνδρας – γυναίκα, αγάπη – μίσος, γονιμότητα – στειρότητα, θύμα – θύτης, ιστορία – βιολογία, εκκλησία – παγανισμός. Και όλα αυτά συμβαίνουν κάτω από την επήρεια του αλκοόλ που ρέει άφθονο μέχρι το τέλος. Βασικό στοιχείο που αποκαλύπτει τα βαθύτερα ένστικτα και τα πιο βαθειά μυστικά. Βακχεύουν.

Ο Άλπμυ με έναν μαγικό τρόπο και διατηρώντας πάντα επί σκηνής σε θαυμαστή ισορροπία το χιούμορ, ενώ απλώνεται σε μια τεραστία θεματολόγια, ταυτόχρονα τοποθετεί τους ήρωες του στον κεντρικό πυρήνα, την οικογένεια και ανιχνεύει τις αναπηρίες της. Αυτός ο πυρήνας εκρήγνυται μπροστά στους θεατές, διαλύει κάθε ψευδαίσθηση, και ο ίδιος ο Άλμπυ διερωτάται πια μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι μάρτυρες-πιόνα σε ένα παιχνίδι που οδηγεί στο Τέλος της Δύσης και στην γέννηση μια νέας πραγματικότητας, στην οποία όμως ο άνθρωπος χάνει την ατομικότατα του και νεκρώνεται η φαντασία του μπρος στην αποκαλυπτικότητα της επιστήμης.

Η ταυτότητα της Παράστασης

Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης
Σκηνικά – Κοστούμια:  Νίκος Αναγνωστόπουλος
Ερμηνεύουν: Άκις Βλουτής, Νίκη Παλληκαράκη  

Ημέρες παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή     

Β’ Σκηνή

“Ο Πίθηκος του Κάφκα” του Κόλιν Τίβαν
Πρεμιέρα 14 Οκτωβρίου 2016 για 20 παραστάσεις

Όπως στο δημοφιλέστατο μυθιστόρημα του Κάφκα “Μεταμόρφωση”, όπου ο ήρωας Γκρέγκορ Σάμσα ξυπνάει στο δωμάτιο του και συνειδητοποιεί πως έχει μεταμορφωθεί σε έντομο, έτσι και στην “Αναφορά σε μια Ακαδημία” ένας φυλακισμένος πίθηκος αποφασίζει να εξανθρώπιστεί για να μπορέσει να επιβιώσει στον κόσμο των ανθρώπων.

“Με τι κόστος προσαρμόζεσαι σε μία ταυτότητα;” ρωτάει
“Και με ποιο τίμημα;” συνεχίζει.

Σύντομα γίνεται ένας διάσημος ερμηνευής που κάθε βράδυ δίνει παραστάσεις και περιτριγυρίζεται από τον Τύπο και τους θαυμαστές του. Πέτυχε μόνος του την μεταμόρφωσή του, κατάφερε να γίνει άνθρωπος και τώρα στο απόγειο της καριέρας του, γυρίζει σπίτι κάθε βράδυ μόνος και εκεί τον περιμένει….
τα υπόλοιπα επί σκηνής…

Ταυτότητα Παράστασης

Σκηνοθεσία – Σύλληψη εικαστικού χώρου: Άκις Βλουτής
Visual Art: Παντελής Μάκκας
Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος
Κίνηση: Μαριέλλα Νέστορα
Πρωτότυπη μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσω Στεργίου
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Ερμηνεύει ο Χάρης Αττώνης που επίσης μεταφράζει το έργο.

Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ