Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι: Γ’ περίοδος εργαστηρίων στο Bios

To Bios, συνεχίζοντας το εκπαιδευτικό του έργο και στοχεύοντας στη συγκρότηση ενός δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης, ολοκληρώνει την φετινή χρονιά των εργαστηρίων Ό, τι μπορείς με ό,τι έχεις όπου είσαι με δύο ακόμη εργαστήρια, τη περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015.

To Bios, συνεχίζοντας το εκπαιδευτικό του έργο και στοχεύοντας στη συγκρότηση ενός δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης, ολοκληρώνει την φετινή χρονιά των εργαστηρίων Ό, τι μπορείς με ό,τι έχεις όπου είσαι με δύο ακόμη εργαστήρια, τη περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2015.

Ο σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος και ο σκηνογράφος Κωνσταντίνος Ζαμάνης παρουσιάζουν με απλό και πρακτικό τρόπο την δική τους μέθοδο στην σύγχρονη σκηνική πράξη.

Πώς διαμορφώνεται το σύγχρονο θεατρικό τοπίο;

Ποιος ο ρόλος του ηθοποιού μέσα σε αυτό;

Τι ακριβώς του ζητείται;

Και πώς θα το κάνει πράξη;

Διδάσκουν οι: Έκτορας Λυγίζος, Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Υπεύθυνος εργαστηρίων: Κώστας Κουτσολέλος

Διοργάνωση: BIOS

Έκτορας Λυγίζος – Μικρό σεμινάριο πάνω στον ομοιοκατάληκτο στίχο

Τρίτη έως Σάββατο 14.30 – 18.00, για 10 συναντήσεις

Τρίτη 12 Μαΐου έως Σάββατο 23 Μαΐου

Κόστος: 180 ευρώ

Παίζοντας με κείμενα που έχουνε ρίμα είτε από ημερολόγια είτε απ’ τα δημοτικά τραγούδια είτε από το κρητικό θέατρο αλλά κυρίως απ’ τον Μολιέρο, θα ψάξουμε λύσεις και εργαλεία που μπορούνε να βοηθήσουνε να μιλήσουμε στίχους που έτσι κι αλλιώς μιλάνε ο ένας με τον άλλο.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς.

Για την επιλογή των συμμετεχόντων στο εργαστήριο απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος. Παρακαλούμε να προωθήσετε το βιογραφικό σας και τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο seminars@bios.gr μέχρι τις 30 Απριλίου 2015

Έκτορας Λυγίζος

Έχει σκηνοθετήσει έργα των Αισχύλου, Ευριπίδη, Μπέκετ, Τσέχοφ, Ίψεν, Βέρντι, Ζαρρύ, Μπόρετζ και Μάρρεϋ, Γουόλς, Μινυανά, Μάτεσι, Κλάους, Όουεν, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο Εθνικό Θέατρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στο Κ.Θ.Β.Ε., στο θέατρο Αμόρε, στο θέατρο Χώρα, στο Από Μηχανής, στο θέατρο του Νέου Κόσμου και στο Bios.

Επίσης, έχει σκηνοθετήσει τη μεγάλου μήκους ταινία Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού (2012) και τις μικρού μήκους ταινίες Εσωτερικό σπιτιού με γυναίκα που καθαρίζει μήλα (2002) και Αγνά Νιάτα (2004).

Κωνσταντίνος Ζαμάνης – Αναζητώντας τον δραματικό χώρο

Τετάρτη και Πέμπτη 18.30-21.30, για  8 συναντήσεις.

Τετάρτη 13 Μαΐου έως Πέμπτη 4 Ιουνίου

Κόστος: 130 ευρώ

Αντιμετωπίζοντας το σκηνικό χώρο όχι ως διακόσμηση, αλλά ούτε σαν κέλυφος στο οποίο επισυμβαίνει η θεατρική πράξη, αναζητούμε τη δημιουργία και χρήση του ως ουσιαστικού δραματουργικού και, άρα, παραστασιακού εργαλείου.

Με αφορμή το κείμενο της Σ. Κέιν Καθαροί πια θα διερευνηθεί η δυνατότητα αντικατάστασης των προτεινόμενων από τη συγγραφέα δραματικών χώρων με ισοδύναμους αντίστοιχους στα εκάστοτε παραστασιακά δεδομένα μέσα από τη μελέτη και την κατανόηση της λειτουργίας τους στο αρχικό κείμενο.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε σκηνογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, αρχιτέκτονες, εικαστικούς, αλλά και σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την σκηνογραφία ως δραματουργία.

Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο απαιτείται η αποστολή βιογραφικού σημειώματος. Παρακαλούμε να προωθήσετε το βιογραφικό σας και τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο seminars@bios.gr μέχρι τις 30 Απριλίου 2015

Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1975.

Σπούδασε θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχέδιο ρούχου & ιστορία κοστουμιού στη σχολή Βελουδάκη και σκηνογραφία στο Εργαστήριο Σκηνογραφίας της Α.Σ.Κ.Τ. Αθηνών και στη Slade School of Fine Art, University College London (UCL) με υποτροφίες του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής και του Ιδρύματος Ωνάση.

Έχει συνεργαστεί ως σκηνογράφος / ενδυματολόγος με το Εθνικό Θέατρο, το Ελληνικό Φεστιβάλ, το Αμφι-Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Απλό Θέατρο, τα Δη.Πε.Θε.Πάτρας, Βόλου, Καβάλας, Ιωαννίνων & Καλαμάτας, τα Θέατρα της οδού Κεφαλληνίας και Κυκλάδων, το Χοροθέατρο Ροές, την Quasi Stellar, τις Όπερες των ζητιάνων και άλλα, σε συνεργασία με τους: Λ. Βογιατζή, Κ. Ευαγγελάτου, Μ. Κάλμπαρη, Γ. Αναστασάκη, Α. Δαρλάση, Δ. Παναγιωτοπούλου, Δ. Σαββόπουλο, Γ. Ζουγανέλη, Σ. Σπυράτου, Α. Παπαδαμάκη, Μ. Νέστορα, Β. Γεωργιάδου, Κ. Ρήγο, Β. Δούκα, Π. Απέργη, Μ. Σωτηριάδη, Ο. Τάτση, Δ. Χατούπη, Κλ. Φλέσσα, Δ. Μπίτο, Θ. Αμπαζή, Ε. Μποζά, Γ. Βάλαρη, Α. Ευκλείδη, Z. Ξανθοπούλου, Π. Παπαδόπουλο, Σ. Στάγκο, Μ. Πετούση, Α. Κοέν κ.ά.

Από το 2004 μέχρι το 2009 δίδαξε σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ενώ διδάσκει το ίδιο αντικείμενο και σε σχολές υποκριτικής.

Το 2008 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο ποιότητας για τη δουλειά του στα σκηνικά της ταινίας Σκλάβοι στα δεσμά τους (σκηνοθεσία Τώνη Λυκουρέση) καθώς και με τον έπαινο Νέου Δημιουργού των Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για το σκηνικό της παράστασης Πλαστελίνη (σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου) στο Εθνικό Θέατρο.

Το 2011 οργάνωσε και επιμελήθηκε την ελληνική συμμετοχή αρχιτεκτονικής στη Διεθνή Έκθεση Σκηνογραφίας & Θεατρικής Αρχιτεκτονικής – Prague Qudrennial 2011, η οποία τιμήθηκε με το Χρυσό Βραβείο Θεατρικής Αρχιτεκτονικής.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ