Ο "Πίθηκος" στο Θέατρο Κνωσός

Το «Θέατρο Κνωσός» με το νέο έτος ξαφνιάζει ευχάριστα τους φίλους του πολιτισμού. Θέτει σε άμεση εφαρμογή, ένα πρωτότυπο, ρηξικέλευθο και ανατρεπτικό εγχείρημα, με στόχο να αναβαθμίσει τα πολιτισμικά δρώμενα της χώρας μας. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Ρεμούνδος ιδρύει το «Θέατρο των Φτωχών» αποκλειστικά και μόνο για την παράσταση «Ο Πίθηκος», βασισμένη στο έργο του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία» και σε άλλα έργα του, με τη συνεργασία του ηθοποιού Λάμπρου Τσάγκα και συνεργατών του «Θεάτρου Κνωσός».

Το «Θέατρο Κνωσός» με το νέο έτος ξαφνιάζει ευχάριστα τους φίλους του πολιτισμού. Θέτει σε άμεση εφαρμογή, ένα πρωτότυπο, ρηξικέλευθο και ανατρεπτικό εγχείρημα, με στόχο να αναβαθμίσει τα πολιτισμικά δρώμενα της χώρας μας. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Ρεμούνδος ιδρύει το «Θέατρο των Φτωχών» αποκλειστικά και μόνο για την παράσταση «Ο Πίθηκος», βασισμένη στο έργο του Φραντς Κάφκα «Αναφορά σε μια Ακαδημία» και σε άλλα έργα του,  με τη συνεργασία του ηθοποιού Λάμπρου Τσάγκα και συνεργατών του  «Θεάτρου Κνωσός». Το συγκεκριμένο έργο έχει μεταφράσει, διασκευάσει και σκηνοθετήσει ο Γιώργος Ρεμούνδος με πρωταγωνιστή τον Λάμπρο Τσάγκα.

 

Το «Θέατρο των Φτωχών» σκοπεύει ως θεατρική καινοτομία να απαλλάξει το θεατρόφιλο κοινό από το οικονομικό βάρος του εισιτηρίου, καθώς για την συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας αποτελεί τροχοπέδη, όσον αφορά την απόλαυση μιας θεατρικής  παράστασης. Η πολυετής οικονομική κρίση που οδήγησε στην φτωχοποίηση του ελληνικού λαού, μείωσε σε μεγάλο βαθμό και τις ψυχαγωγικές εξόδους εκείνων που επιδιώκουν τη διέξοδο στα προβλήματά τους μέσω της τέχνης και γενικότερα του πολιτισμού.

 

Στο Θέατρο Κνωσός για την παράσταση «Ο Πίθηκος»  θα έχουν ελεύθερη είσοδο οι πάντες, Έλληνες, μετανάστες και πρόσφυγες. Ο καθένας θα προσέρχεται στο ταμείο του Θεάτρου και θα ζητά απλώς τη θέση του δίχως περαιτέρω επεξηγήσεις.

 

Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ  αποτελεί μια ριζοσπαστική απάντηση απέναντι στα μνημονιακά προγράμματα λιτότητας που έχουν επιβληθεί στον ελληνικό λαό και συγχρόνως δημιουργεί και την αντίληψη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, ότι το Θέατρο είναι ψυχαγωγία, εκπαίδευση και πολιτισμική συνεισφορά.

 

Στην περίπτωση όμως, που κάποιοι επιθυμούν να στηρίξουν το εγχείρημα αυτό,  έτσι ώστε να συνεχιστεί και σε επόμενες θεατρικές παραστάσεις εκτός του «Πιθήκου», θα μπορούν να το ζητήσουν οι ίδιοι και μόνον αυτοί και να γίνουν υποστηρικτές αυτής της πολιτισμικής καινοτομίας με την αγορά ενός εισιτηρίου.

 

Τα εισιτήρια αυτά ορίζονται στις εξής τιμές: 2, 5, 10 και 15 ευρώ και θα αποτελούν καθαρά προαιρετική επιλογή του θεατή και όχι του Θεάτρου.

 

Επί πλέον θα γίνονται δεκτές χορηγίες άνω των 50 ευρώ επί αποδείξει και πλήρη διαφάνεια, από ανθρώπους που έχουν την δυνατότητα και επιθυμούν να  δώσουν προοπτική στο «Θέατρο των Φτωχών».

 

Ουδείς είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ταυτότητα ή αποδεικτικά στοιχεία των οικονομικών του δυνατοτήτων, γιατί η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ  για το συγκεκριμένο Θέατρο, αποτελεί πανεθνικό και παλλαϊκό  δικαίωμα του κάθε πολίτη.

 

Άλλωστε ο ίδιος ο «Πίθηκος» που επιχειρεί να διαμορφώσει συνείδηση εξανθρωπισμού της κοινωνίας μας μέσα από τον αυτοσαρκασμό και τις στοχευόμενες ατάκες του,  δεν θα επέτρεπε να αποτελέσει το έργο σημείο εμπορικής αναφοράς, παρά μόνο εσώτερης αναζήτησης μέσα από την δημιουργία ερεθισμάτων προβληματισμού.

 

Και όλα αυτά με τον μονόλογο μιας επιθεωρησιακής τεχνικής… που ως συνήθως αποτελεί τον καταλληλότερο τρόπο να λεχθούν τα πλέον σοβαρά πράγματα της ζωής μας.

 

Ο Πίθηκος

 

Όλο το κείμενο ερμηνεύεται από έναν πίθηκο. Έναν πίθηκο πραγματικό που, ενταγμένος πλήρως στην κοινωνία των ανθρώπων, ζει το 1914 στη Γερμανία και μέσα από πολλά στάδια εξανθρωπισμού κατάφερε να καθιερωθεί στην δυτικοευρωπαϊκή show business ως αξιοσέβαστος performer. Στα πλαίσια της παράστασης που ο ίδιος έχει συνθέσει για να περιγράψει την πορεία του, είναι φανερές οι εναλλαγές του από πίθηκο σε άνθρωπο και αντίστροφα, σαν αποτέλεσμα της αγωνιώδους και διασκεδαστικής του προσπάθειας να επιβιώσει. Στην ουσία βλέπουμε έναν πίθηκο με στολή ανθρώπου. 

 

Συντελεστές

 

Μετάφραση, θεατρική προσαρμογή: Γιώργος Ρεμούνδος

Σκηνοθεσία: Γιώργος Ρεμούνδος

Σκηνικά – κοστούμια: Μιχάλης Σδούγκος

Μουσική: Φίλιππος Περιστέρης

Βοηθός  σκηνοθέτη: Δανάη Καλαχώρα

Φωτογραφίες: Κλεονίκη Καλλέργη

 

Ερμηνεία: Λάμπρος Τσάγκας 

 

Καλλιτεχνικός σύμβουλος Θεάτρου “Κνωσός”: Γρηγόρης Χαλιακόπουλος 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ