Μουσείο Ανθρώπινης Συμπεριφοράς: Μια θεατρική εγκατάσταση του Νίκου Διαμαντή

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2013, το Θέατρο Σημείο θα παρουσιάσει για δεύτερη χρονιά, τη θεατρική εγκατάσταση «ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ» σε σύλληψη και σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη σε συμβατικούς και μη χώρους, του Μουσείου Μπενάκη στις 12,13,14 Ιουλίου 2013.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2013, το Θέατρο Σημείο  θα παρουσιάσει για δεύτερη χρονιά, τη θεατρική εγκατάσταση «ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ» σε σύλληψη και σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, η οποία θα βρίσκεται εγκατεστημένη σε συμβατικούς και μη χώρους, του Μουσείου Μπενάκη στις 12,13,14 Ιουλίου 2013.

Η θεατρική αυτή εγκατάσταση αποτελείται από ένα σύνολο ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, οι οποίες συνιστούν ένα μουσείο του ανθρώπου.

Ιστορίες, διηγήσεις, συμπεριφορές, ήχοι, τυχαίο ανθρώπινο υλικό, λογοτεχνικά και θεατρικά κείμενα, με βάση μια θεματική 15 ενοτήτων περίπου, συγκροτούν ένα φάσμα της ανθρώπινης ύπαρξης, το “μόλις” της ζωής.

Τα συμβάντα αυτά διαμορφώνουν ένα μεταδραματικό μωσαϊκό, το οποίο παρουσιάζεται από ηθοποιούς που λειτουργούν ως ζωντανά εκθέματα.

Μια προσέγγιση της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Μια δυναμική χαρτογράφηση της ύπαρξης, αναζητώντας τις σκιές καί το φως, το πεπερασμένο, το φθαρτό και το μεγαλείο της ζωής μέσα από την ταπεινότητα στον χώρο ενός μουσείου, καταλαμβάνοντας το σύνολό του.

Με συγκεκριμένες αναφορές στις ιδέες των συγχρόνων φιλοσόφων και λογοτεχνών το νέο project του Θεάτρου Σημείο πραγματεύεται έννοιες και θέματα που άπτονται της δραστηριότητας του ανθρώπου.

Στο έργο αυτό ο Νίκος Διαμαντής  επιλέγει θέματα , τα οποία διαμορφώνουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, έναν ευρύ άτλαντα της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Μοναχικά και συλλογικά πλάσματα επιδιώκουν ταυτότητες και ρόλους.

Οι ηθοποιοί λειτουργούν ως ατομικές οντότητες και προσωπικότητες που ενσωματώνουν πολλαπλούς ρόλους και προσωπεία. Αποτελούν μοναδικότητες, πολλαπλασιαστικές μέσα σ’ ένα  σύγχρονο ανθρώπινο  πλήθος δημιουργώντας τα δικά τους συμβάντα.

Σε μια σειρά δεκαπέντε περίπου θεμάτων , όπως ο έρωτας,

ο θάνατος, το έλεος, η χαρά, η αγάπη, το σεξ, τα ζώα , το γήρας, η ουτοπία, η δημοκρατία, η σκιά και η έλλειψη, η μνήμη και η λήθη, το βάδισμα , το τραγούδι και η τροφή, θέματα  τα οποία καταλήγουν σ’ ένα καταιγιστικό credo, ένα μανιφέστο για  τον άνθρωπο, τα ζωντανά εκθέματα-ηθοποιοί  συνθέτουν μια βιωματική -αλλά όχι μόνο- σκιαγράφηση η οποία δίνει τη δυνατότητα στο θεατή να στοχαστεί, περπατώντας με τη βοήθεια ενός οδηγού-χάρτη , ελεύθερα ανάμεσα στους διαφορετικούς χώρους καεί στα ζωντανά εκθέματα, δηλαδή τους ηθοποιούς.

Χωρίς να γνωρίζουμε, πορευόμαστε στο σύμπαν μοναχοί , γεμάτοι θαυμασμό κι απορία . Τα χρόνια περνούν και ο άνθρωπος γίνεται όλο και πιο αδύναμος να βρίσκει απαντήσεις, αλλά όλο και πιο ικανός να θέτει ερωτήματα.

Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ του Θεάτρου Σημείο θέτει ερωτήματα, ερωτήματα εντός, ερωτήματα που αφορούν το σπινθήρα της ζωής.

 Ο θεατής είναι το ενεργό πρόσωπο του διαλόγου. Είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί με τις θέσεις που διατυπώνονται, δε στέκεται απέναντι στο έργο  μόνο για να το παρατηρήσει ή για να το αξιολογήσει αισθητικά. Συμμετέχει δημιουργώντας ένα διάλογο. . .

 Μία τέχνη η οποία προσπαθεί να  αφυπνίσει, να ανατρέψει προκατασκευασμένους μύθους.

 Ο θεατής συνδέεται με ένα πολύγλωσσο, υπερεθνικό λογοτεχνικό γίγνεσθαι δημιουργώντας στον  περίπατό του εναλλακτικές διαδρομές , δημιουργώντας επομένως εναλλακτικές αναγνώσεις.

Το έργο είναι αποτέλεσμα μίας  έρευνας του Θεάτρου Σημείο και του Νίκου Διαμαντή, η οποία παρουσιάζεται μέσω μίας σειράς λογοτεχνικών αποσπασμάτων, σπαραγμάτων από συζητήσεις , θεωρητικών κειμένων, ποιημάτων, ήχων . . . 

Ο σκηνοθέτης λειτουργεί με την ιδιότητα του γλύπτη, αναδημιουργώντας και ανασυνθέτοντας πολλαπλασιαστικά προσωπεία μέσα από τα ζωντανά εκθέματα, εκθέματα δημιουργημένα από τους ηθοποιούς σε επαναληπτικές λειτουργίες, εκθέματα με πολλές ταυτότητες, πολυδιάστατα και πληθυντικά ,υπηρετώντας το καθένα ξεχωριστά ένα δικό , ιδιωτικό του θέμα.

Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ δημιουργεί ένα εφήμερο πάνθεον, ικανό να πολλαπλασιάζεται και να εμπλουτίζεται συνεχώς, συγκροτώντας κάθε φορά ένα νέο, απρόβλεπτο και παρθένο μουσείο  μέσα στο χώρο του ίδιου του μουσείου.

‘Ενα pastiche που τολμά να προβοκάρει την ιδέα του μουσείου καθ’ αυτήν.

Συντελεστές

Σύλληψη –  σκηνοθεσία:   Νίκος Διαμαντής

Παραγωγή:  Ιωάννα Μακρή

Εικαστική επιμέλεια:  Άρτεμις Μουρατίδου, Κατερίνα Παπαγεωργίου

Παίζουν:

Ελενα Αρβανίτη, Πέτρος Βερβερής, Αντώνης Γαλέος, Γρηγόρης Γαιτανάρος, Σταύρος Γιαννακόπουλος, Ελένη Ζαραφίδου, Ιωάννα Μακρή, Ελενα Μετζέλου, Τατιάνα Μύρκου, Νίκος Παντελίδης, Χρυσάνθη Παπαγεωργίου, Γιάννης Πάρτογλου, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, Σοφία Μελισσουργού, Κοσταντίνα Σιδέρη, Χρήστος Σκούρτας, Κλειώ Σοφιανοπούλου, Χρυσοβαλάντης Φράγκος, Στέλιος Χατζηαδαμίδης

Συμμετέχουν:

Θόδωρος Γεωργίου

Νίκος Ξυδάκης

Σάββας Μιχαήλ

Πρωτότυπα κείμενα:

Μιχάλης Παλίλης

Κάλια Παπαδάκη

Στέλιος Χατζηαδαμίδης

Γιάννης Τζανετάκης

Φωτογραφίες:

Παναγιώτης Ανδριόπουλος

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ