Monitoring Solitude: Εικαστική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος υποδέχεται τη νέα εικαστική χρονιά με την πρώτη ατομική έκθεση της Μάνιας Ευσταθίου στην Αθήνα με τίτλο “Monitoring Solitude”.

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017.

Τα έργα που παρουσιάζονται, σύμφωνα με την ίδια την καλλιτέχνιδα, έχουν αναφορές στον ερημικό ρεαλισμό του Edward Hopper ενώ «ισορροπούν ανάμεσα στο μεταφυσικό και το ρεαλιστικό του Andrei Tarkovsky αλλά και στο σιωπηλό, ομιχλώδες περιβάλλον του Piotr Dumala». Η Μάνια Ευσταθίου, μας εντάσσει σε εσωτερικούς χώρους, σε αυτοτελή περιβάλλοντα που υπάρχουν ανεξάρτητα από την ανθρώπινη μορφή, η οποία σε κάποια είναι παρούσα ενώ σε άλλα υπονοείται. Η τεχνική της, πρωτότυπη και ιδιαίτερη, συνδυάζει φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό της αρχείο με τη ζωγραφική, το digital collage και την ψηφιακή εκτύπωση.

Όπως αναφέρει η Πέπη Ρηγοπούλου, ομότιμη καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών η οποία προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης:

«Πώς να παρακολουθήσεις την μοναξιά, να την καταγράψεις, αφού η μοναξιά δεν μετριέται, δεν έχει εμβαδόν, τίτλους πιστοποίησης, δεν έχει όγκο, έχει την τάση να απλώνεται παντού, σαν τον αιθέρα, και να κατατρώει την πανίδα και την χλωρίδα (όπως στα έργα του Dumala που αγαπά η Μάνια Ευσταθίου). Δεν την παρακολουθείς την μοναξιά εσύ, εκείνη εισβάλλει απρόσμενα εκεί που δεν το περιμένεις. Η μοναξιά αφήνει τα ίχνη της στον χώρο, τον βάφει με τους χυμούς που απομυζά από τα σώματα. Σώματα που είναι παρόντα και σώματα που απουσιάζουν από το κάδρο. Έχουν περάσει από εκείνους τους χώρους και πια δεν μένουν εκεί. Έχει τρυπώσει ωστόσο η παρουσία τους στους τοίχους, έχει γεμίσει με υγρασία τα επιχρίσματα, που φουσκώνουν, κάνουν ρωγμές, ετοιμάζονται για μία ακατοίκητη πτώση. Σώματα όρθια, πλαγιασμένα, καθιστά. Μια αρμαθιά από αισθήσεις και αισθήματα περασμένα στον χαλκά χωρίς να ξέρεις αν είναι κλειδιά για να ανοίξουν μια πόρτα ή αντικλείδια από πατημένους όρκους, φυτά και χώματα».

Η Μάνια Ευσταθίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Σπούδασε Ιατρική στη Θεσσαλονίκη, όπου και ειδικεύτηκε στην Πυρηνική Ιατρική. Εργάστηκε ως γιατρός σε νοσοκομεία και ιατρικά εργαστήρια στην Ελλάδα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ και έχοντας σαν βάση την Θεσσαλονίκη εργάζεται αποκλειστικά ως εικαστικός.

Έργα της βρίσκονται στις συλλογές του Εθνικού Μουσείου του Πεκίνου, του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, της Δημοτικής Πινακοθήκης Κορίνθου, της Οδοντιατρικής σχολής ΑΠΘ, της Πινακοθήκης Βογιατζόγλου και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ. Έχει συμμετάσχει σε Biennale και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές στην Ελλάδα. Αυτή είναι η πρώτη ατομική της έκθεση στην Αθήνα. Η δουλειά της έχει περιληφθεί σε έκδοση της Πέπης Ρηγοπούλου «Το Σώμα – Τέχνη και Ιατρική», ενώ πρόσφατα της έγινε αφιέρωμα στο αμερικανικό περιοδικό τέχνης και επιστήμης E-Squared Magazine.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ