Marsyas Machine: έκθεση του Tim D’ Agostino στη Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα

Στο πλαίσιο των συνεργασιών με σύγχρονους εικαστικούς από όλο τον κόσμο που ξεκίνησε τον Ιανουάριο, η Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό παρουσιάζει τον Απρίλιο την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Tim D’ Agostino, που ζει και δημιουργεί στη Νέα Υόρκη, με τίτλο Marsyas Machine.

Στο πλαίσιο των συνεργασιών με σύγχρονους εικαστικούς από όλο τον κόσμο που ξεκίνησε τον Ιανουάριο, η Δημοτική Πινακοθήκη Λέφα στο Ψυχικό παρουσιάζει τον Απρίλιο την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Tim D’ Agostino, που ζει και δημιουργεί στη Νέα Υόρκη, με τίτλο Marsyas Machine.

Το θέμα του Tim D ‘Agostino είναι οι σκηνές από τον μύθο του Μαρσύα και τον μουσικό διαγωνισμό εναντίον του Απόλλωνα – η έκθεση επικεντρώνεται στις στιγμές από την συγκεκριμένη μυθολογική αφήγηση, καθώς και στα ειδυλλιακά τοπία που τοποθετούνται τα γεγονότα της.

Ο Tim D ‘Agostino είναι ένας καλλιτέχνης γόνιμος και παραγωγικός με αναζητήσεις, αξίες και ζωγραφικές διατυπώσεις που χαρακτηρίζονται από την έμφαση στο ουσιαστικό, την εσωτερικότητα, τον εκφραστικό πλούτο, την ατμοσφαιρικότητα του χώρου, την ένταση του πινέλου και τη δύναμη στην υποβολή του χρώματος, τη σαφήνεια της σύνθεσης και το πηγαίο φως.

Ένας αληθινός καλλιτέχνης του χρώματος, τα έργα του διακρίνονται για την εκφραστική τους αμεσότητα, τη ρευστότητα και συνάμα την πυκνότητα της ενέργειας, τη λάμψη και την ποιότητα των χρωμάτων τόνων, την πλούσια χρωματική ύλη, την πλαστικότητα με την οποία το φως διαγράφει τους όγκους.

Το στοιχείο του μετασχηματισμού και της αλλαγής βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της ζωγραφικής ιστορίας και της ζωγραφικής(;) μεταμόρφωσης – η αίσθηση του φευγαλέου, του στιγμιαίου, που είναι σε αντίθεση και συνάμα σε αρμονία με το αιθέριο αλλά και με το υλικό.

Σε αυτούς τους συνδυασμούς της εικόνας και του τοπίου, η χρήση των πλεξιγκλάς δημιουργεί μία διάθεση άβολη αλλά και ένα συναίσθημα απτό και σπλαχνικό συγχρόνως, διαφανές – σαν να «βάφονται» οι εικόνες αυτές από κάποια μεγαλύτερη ιδέα ή δύναμη ή είναι φιλτραρισμένες μέσα από έναν συγκεκριμένο φακό.

Σε αυτές τις μυθικές τραγικές φιγούρες, όπως είναι ο Μαρσύας, ο Ακταίων, ο Ίκαρος …ο καλλιτέχνης έλκεται από το γεγονός ότι φαίνεται σαν να υπάρχει κάποιο αόρατο χέρι που καθοδηγεί τις πράξεις τους, τόσο πολύ ή τόσο λίγο – όσο ακριβώς προσπαθούν αυτοί οι ίδιοι να λειτουργήσουν εναντίον του. Ο καλλιτέχνης υποθέτει ότι αυτό ισχύει για πολλούς κλασικούς μύθους.

Υπάρχει ένα πάθος στο έργο του Tim D’ Agostino, ακόμη και αν αυτό εκφράζεται μόνο μέσα από το «πέπλο του χρώματος» του πλεξιγκλάς που
«χρωματίζει» ότι υπάρχει από κάτω από αυτό.

Σίγουρα η ιστορία του Μαρσύα μπορεί επίσης να διαβαστεί ως μια αλληγορία για την (εσωτερική) ζωή ενός καλλιτέχνη και την προσπάθεια του να μιμηθεί την τελειότητα της φύσης, με τη δημιουργία μίας “τεχνητής” μέσα από τη χρήση των υλικών.

Επίσης η ιδέα του «γραφικού» απασχολεί ιδιαίτερα τον Tim D’Agostino.
Κάτι δηλαδή που βρίσκεται ανάμεσα στο όμορφο και το μεγαλειώδες και τη σχέση του με την συγκεκριμένη ιστορία (αυτή τη ζωγραφική αφήγηση) – αλλά και με την ιδέα του τοπίου γενικότερα.

Ο καλλιτέχνης είχε τη σκέψη να ονομάσει την έκθεση “Γραφικό”, αλλά αποφάσισε να επιμείνει στον τίτλο “Marsyas Machine”, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.

Ο μύθος της Άρτεμις και του Ακταίων που θα ήθελε να αναπτύξει στο μέλλον σίγουρα θα λειτουργεί μέσα από την ιδέα του γραφικού – του τι είναι η ομορφιά, πώς αυτή διαμορφώνεται και πώς τελικά εμείς σαν θεατές το αντιλαμβανόμαστε αυτό. Μια ιδέα και ένας άνθρωπος που ξαφνικά «πιάνονται» ανάμεσα σε αυτά τα δύο πράγματα και είναι αυτή η συγκεκριμένη στιγμή που ο ίδιος προσπαθεί ζωγραφικά να «αδράξει».-

Η έκθεση οργανώνεται με την ευγενική υποστήριξη του «Οργανισμού Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Προστασίας Πολιτισμού και Αθλητισμού» του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού(Ο.Κ.Α.Π.Α).

H ασφάλιση των έργων είναι ευγενική χορηγία της εταιρείας: Γ. ΚΑΡΑΒΙΑΣ

Επιμέλεια Έκθεσης: Ελίζα Γερολυμάτου, Ιστορικός Τέχνης

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ