Μανώλης Πέντες – Φως και Σκιά: Έκθεση ζωγραφικής στην Πάτμο

Ο Μανώλης Πέντες για μια ακόμη φορά μετά από πέντε χρόνια επιστρέφει στην γενέτειρα του για να φωτίσει με την έντονη παλέτα των χρωμάτων του, τους εκθεσιακούς χώρους του πανέμορφου Πολιτιστικού Κέντρου Πάτμιον, στο λιμάνι της Πάτμου.

Μια έκθεση που αναμένεται εντυπωσιακή σε όγκο (με 60 πίνακες) και που έχει θέσει υπό την αιγίδα του Το Πνευματικό Κέντρο Πάτμου. Εν τω μεταξύ το διάστημα αυτών των τελευταίων πέντε χρόνων ο Μανώλης Πέντες συνέχισε μια πορεία καταξίωσης και αναγνώρισης της δουλειάς του με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Όπως αναφέρει ο ίδιος σε σημείωμα του στον κατάλογο της έκθεσης, «Με κεντρίζει να δουλεύω το ίδιο το χρώμα. Συχνά χωρίς «σχέδιο», αποσκοπώντας στο συναίσθημα που μπορούν να δημιουργήσουν οι συνδυασμοί των αποχρώσεων, οι διαβαθμίσεις, οι τόνοι και οι αντιθέσεις τους επάνω στον καμβά.

Η διαδικασία της ζωγραφικής είναι μια μοναχική ενασχόληση. Στο εργαστήριο έχεις να αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου, την αγωνία και την λαχτάρα μπροστά από το λευκό τελάρο, την χαρά που σου δίνει η δημιουργία αλλά και την απογοήτευση της αποτυχίας ή την συνεχή ανασφάλεια για το αποτέλεσμα. Προσπαθώ να είμαι ειλικρινής σε αυτό που κάνω πρώτα με τον εαυτό μου και μετά με τον θεατή του έργου. Με την έκθεση των έργων, η εμπλοκή μου στην διαδικασία της δημιουργίας έχει τελειώσει. Τα έργα πλέον αποκτούν την δική τους ζωή και ανήκουν στους θεατές τους οι οποίοι τα προσλαμβάνουν ο καθένας με τον δικό του τρόπο».

Ο επιμελητής Πάρης Καπράλος γράφει για τον εικαστικό:

«…Το αξιοσημείωτο και αρκετά προχωρημένο στην οπτική του Πέντε είναι ότι ανιχνεύει και διαφωτίζει μια άλλη διάσταση της δυναμικής της αφαίρεσης με ένα εντελώς νέο πρίσμα το οποίο κινείται έξω από τις κρατούσες και μονοδιάστατες αντιλήψεις στην Ελλάδα, ως γνήσιος επίγονος των πρωτοπόρων της αφαίρεσης στην ελληνική τέχνη, από τη δεκαετία του 1950…

…Ο ζωγράφος μετατοπίζει το επίκεντρο των αποτυπώσεων του σε φευγαλέες εικόνες και συναισθηματική μνήμη, η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιείται για τη λήψη αυτών των στιγμών έχει γίνει λιγότερο εξαρτημένη από την αντικειμενικότητα, αλλά εξατομικεύεται όλο και περισσότερο. Το χρώμα, ο ήχος, το συναίσθημα και άλλες αισθητικές εμπειρίες συχνά σε μία τεχνητή κατάσταση συναισθησίας. Χρησιμοποιεί την οπτική γλώσσα του σχήματος, της μορφής, του χρώματος και της γραμμής για να δημιουργήσει μια σύνθεση που μπορεί να υπάρχει με βαθμό ανεξαρτησίας από τις οπτικές αναφορές στα εμπράγματα του κόσμου».

Μανώλης Πέντες

Ο Μανώλης Πέντες γεννήθηκε στην Πάτμο, σπούδασε δημοσιογραφία στην Αθήνα αλλά επέλεξε να επιστρέψει και να ζήσει στην γενέτειρα του. Ζωγραφίζει αρχικά παραστατικά έργα και ασχολείται με τοπιογραφίες με λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές. Για μια περίοδο ασχολήθηκε με την βυζαντινή αγιογραφία, στην οποία μυήθηκε από την αγιογράφο της Μονής Ευαγγελισμού Πάτμου Ολυμπιάδα Βασιλάκη. Σταδιακά τον κέρδισε η αφηρημένη ζωγραφική, τείνοντας στην απόλυτη αφαίρεση. Έργα του έχει εκθέσει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ