Κομμάτια μιας γυναίκας, σε σκηνοθεσία Κορνέλ Μούντρουτσο στην Πειραιώς 260

Η παράσταση “Κομμάτια μιας γυναίκας”, σε σκηνοθεσία του Κορνέλ Μούντρουτσο, έρχεται για τρεις βραδιές στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Μια τραυματική εμπειρία γίνεται αφετηρία ενός καθολικού αναπροσδιορισμού: Η τριαντάχρονη Μάγια χάνει το μωρό της. Θα καταφέρει, άραγε, να βρει το κίνητρο να παλέψει για τον εαυτό της και τα αγαπημένα της πρόσωπα; Θα μπορέσει να διεκδικήσει την προσωπική της ελευθερία και αυτοπραγμάτωση;

Μετά την Απομίμηση ζωής, που είχε συγκλονίσει το φεστιβαλικό κοινό το καλοκαίρι του 2018, ο Κορνέλ Μούντρουτσο (Kornél Mundruczó), παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης για το θέατρο και τον κινηματογράφο, δημιουργός της πολυσυζητημένης Νυχτερίδας και του Λευκού θεού, που τιμήθηκε στις Κάννες, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τη νέα του παράσταση, σε ανάθεση του TR Warszawa, εκ των πιο γνωστών πολωνικών θεάτρων στη διεθνή σκηνή.

Το Κομμάτια μιας γυναίκας (Pieces of a Woman) που υπογράφει η σταθερή συνεργάτιδά του Κάτα Βέμπερ, σεναριογράφος του Λευκού θεού και δραματουργός στο Απομίμηση ζωής, είναι ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα, με ηρωίδα μια γυναίκα στη σύγχρονη Βαρσοβία.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «το μονοπάτι που επιλέγει η Μάγια είναι το μονοπάτι της μέσης γυναίκας. Βιώνει όλα όσα βιώνουν οι γυναίκες που βλέπουν τις επιθυμίες τους να συνθλίβονται και κυριεύονται από τον πόνο τους, μέχρι να μπορέσουν να ξανανοιχτούν, έτοιμες για ζωή, με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση, βάθος και, φυσικά, χαρά».

“Η Βαρσοβία είναι «η σκηνή» ενός δράματος με πρωταγωνίστριες μια μεσήλικη μητέρα, τη «δυνατή» Μαγκνταλένα, και τις ενήλικες κόρες της, Μάγια και Μόνικα. Το δράμα, ωστόσο, ονομάζεται Κομμάτια μιας γυναίκας και φαινομενικά επικεντρώνεται σε μία από τις κόρες, τη Μάγια. Αφετηρία της πλοκής είναι η απόφαση της Μάγιας να γεννήσει στο σπίτι της, βοηθούμενη από μαία. Το μωρό, το κοριτσάκι που θα συνέχιζε τις γυναικείες γενιές της οικογένειας, πεθαίνει λίγα λεπτά μετά τη γέννα.

Μια συνεργασία των Κορνέλ Μούντρουτσο και Κάτας Βέμπερ, το θεατρικό Κομμάτια μιας γυναίκας ανατρέπει τις προσδοκίες ως το τέλος, καθώς το αφήγημα της τραγικής απώλειας μιας νέας ζωής ανταγωνίζεται, σε ένα υπόγειο επίπεδο, μια μελλοντική απώλεια: της δυνατής μητέρας, που γερνά. Οι σχέσεις των γυναικών στη σύγχρονη διαγενεακή οικογένεια καταγράφονται μέσα από απελπιστικά οικείες συγκρούσεις. Είναι αυτές οι συγκρούσεις, άραγε, ασήμαντες; Συχνά συμβαίνουν για οικονομικούς λόγους – όμως ποιες άλλες διεκδικήσεις, απωθημένα, ποια όνειρα αυτοδιάθεσης, ποια υπαρξιακά ζητούμενα κρύβονται στις τετριμμένες κουβέντες ανάμεσα σε γυναίκες που συνιστούν η μία το χαμένο κομμάτι της άλλης;

Οι σχέσεις μητέρας – κόρης έχουν υπάρξει πεδίο φορτισμένης διερεύνησης στον φεμινισμό ήδη από τον 20ό αιώνα. Η πατριαρχική γλώσσα πάντα υπολείπεται της έντασης αυτών των σχέσεων και των συναισθηματικών δονήσεων που τις συγκροτούν. Στο Κομμάτια μιας γυναίκας έχουμε μια ευαίσθητη εξιστόρηση ανθρώπινων σχέσεων η οποία εκκινεί όχι μόνο από το γεγονός μιας απώλειας που συνθλίβει αλλά και από την αδυναμία υπέρβασης κρυμμένων πτυχών των ρόλων μητέρα-κόρη – αδυναμία ψυχική που αντισταθμίζεται, ωστόσο, από την παγιωμένη καθημερινότητα της αγάπης μεταξύ των γυναικών. Η κάθε γυναίκα είναι, στις σχέσεις της με τις άλλες, ένα πεδίο όπου η αλληλεγγύη και ο έλεγχος έρχονται σε ολομέτωπη σύγκρουση – αν και η μητρική υποκειμενικότητα είναι το σημείο όπου τα νερά κλείνουν, εκεί όπου καλούμαστε να βυθιστούμε. Η κόρη Μάγια, όμως, δεν θα βυθιστεί. Θα ζήσει.”

Απόσπασμα για το έργο από το κείμενο της Άντζελας Δημητρακάκη, Ρυθμοί μιας επανάστασης: φύλο και σεξουαλικότητα στη σύγχρονη τέχνη, που δημοσιεύεται στον Κατάλογο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021.

Στην παράσταση γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών.

Ταυτότητα

Σκηνοθεσία Kornél Mundruczó
Κείμενο – Διασκευή Kata Wéber
Συνεργαζόμενος θεατρικός συγγραφέας Soma Boronkay
Σκηνικά – Κοστούμια Monika Pormale
Μουσική Asher Goldschmidt
Διεύθυνση φωτισμών Paulina Góral
Βοηθός σκηνοθέτη Karolina Gębska
Διεύθυνση σκηνής Katarzyna Gawryś-Rodriguez
Ταυτόχρονη μετάφραση Dr Patrycja Paszt
Μετάφραση Jolanta Jarmołowicz
Βοηθός σκηνογράφου – Οργάνωση παραγωγής Karolina Pająk-Sieczkowska
Βοηθός ενδυματολόγου Małgorzata Nowakowska
Σύμβουλοι γλώσσας Andreas Jönsson, Sindre Sandemo
Παίζουν Dobromir Dymecki, Monika Frajczyk, Magdalena Kuta, Sebastian Pawlak, Marta Ścisłowicz, Justyna Wasilewska, Agnieszka Żulewska
Κάμερα – Βίντεο επί σκηνής Łukasz Jara, Łukasz Winkowski
Εταίρος Ουγγρικό Ινστιτούτο Πολιτισμού Βαρσοβίας
Παραγωγή TR Warszawa

Διαβάστε επίσης:

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Το πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2021!
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Ξεκινά η προπώληση για τις φθινοπωρινές εκδηλώσεις στην Πειραιώς 260

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ